ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 آذر 1389     |     کد : 12193

عمليات اجرايي آزادراه تبريز - زنجان تا پايان آذرماه به اتمام مي‌رسد

استاندار آذربايجان شرقي گفت: با تکميل مراحل ساخت قطعه پاياني، عمليات اجرايي آزادراه تبريز- زنجان تا 25 آذرماه جاري به اتمام مي‌رسد.

 استاندار آذربايجان شرقي گفت: با تکميل مراحل ساخت قطعه پاياني، عمليات اجرايي آزادراه تبريز- زنجان تا 25 آذرماه جاري به اتمام مي‌رسد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان شرقي، احمد عليرضابيگي در بازديد از عمليات اجرايي قطعه پاياني اين آزادراه و تونل‌هاي دوقلوي شيبلي اظهار داشت: اين پروژه هم اكنون با پيشرفت 98 درصد در دست اجراست.
وي با بيان اينكه 2 هزار ميليارد ريال براي احداث اين قطعه هزينه شده، گفت: طول اين قطعه 16كيلومتر بوده كه پنج كيلومتر آن را دو تونل دوقلو تشكيل مي‌دهد.
بيگي افزود: هزينه احداث هركدام از تونل ها 500 ميليارد ريال بوده و با وجود اينكه وسعت آن بيشتر از تونل توحيد تهران است در بازه زماني كمتر از آن احداث شده است.
وي گفت: مراحل اصلي پروژه به اتمام رسيده و تا 15 روز آينده بقيه موارد مانند روشنايي تونل، مبلمان سير و آسفالت‌ريزي برخي مسيرهاي باقي مانده انجام مي‌شود.
استاندار آذربايجان شرقي، پروژه آزادراه تبريز- زنجان به دليل استحكام سازه‌ها، شرايط اجرايي پروژه و سرعت زياد اجراي آن، در كشور بي‌نظير است.
بيگي اظهار داشت: با توجه به اينكه عمليات اجرايي اين قطعه در زمان دولت نهم و دهم انجام شده، براي ما بسيار باارزش است که مراسم افتتاح آن با حضور دکتر احمدي نژاد صورت گيرد.
استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به اينكه تاريخ دقيق حضور دكتر احمدي‌نژاد در تبريز مشخص نيست، يادآورشد: رئيس جمهور براي حضور در مراسم ثبت جهاني بازار تبريز ابراز علاقه کرده و ما نيز سعي داريم که ايشان در مراسم افتتاح آزادراه پيامبر اعظم حضور داشته باشند.
آزاد راه زنجان ـ تبريز كه با عنوان آزادراه پيامبر اعظم نامگذاري شده، قسمتي از آزاد راه تهران - قزوين - زنجان - تبريز- بازرگان همچنين بخشي از راه ابريشم محسوب مي‏شود كه عمليات احداث آن از سال 1375 آغاز شده است.
اين آزادراه به طول 285 كيلومتر نخستين آزادراه كوهستاني و يكي از عظيم‌ترين طرح‏هاي راهسازي كشور است.
تونل‏‌هاي دوقلوي شيبلي در انتهاي اين آزادراه و در 25 كيلومتري تبريز احداث و هريك از آنها 5.2 كيلومتر طول و 11متر عرض دارد.
با اتمام ساخت اين تونل‏‌ها آزادراه پيامبر اعظم به بهره‌برداري كامل مي‌رسد.


نوشته شده در   چهارشنبه 10 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode