ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 شهريور 1387     |     کد : 1218

امام جمعه مهربان: حماسه 8 سال دفاع مقدس مدال درخشاني بر سينه ايران است

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت اسلام قهرمان احمدي در نماز عبادي سياسي جمعه مهربان در مصلاي نماز جمعه اين شهر، با تبريك و گراميداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس هر ساله يادآور حماسه عظيم هشت سال رشادت و قهرماني ملت عظيم ايران و فرزندان دلاور آن در دفاع از اسلام و ارزش‌هاي والاي آن و تماميت ارضي كشور است.
امام جمعه مهربان افزود: حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس در حقيقت برگ زريني در كارنامه انقلاب اسلامي ايران و مدال درخشاني بر سينه جمهوري اسلامي ايران است كه از اين امتحان بزرگ سربلند و موفق بيرون آمده است و دفاع مقدس، ايران اسلامي را در برابر تهديدات دشمن بيمه كرده است.
احمدي به برخي از جنبه‌هاي بزرگ و عظيم اين حماسه بزرگ اشاره كرده و پايان دوران ضعف گذشته، خودباوري در سايه ايمان به خدا، تربيت نسل جوان خداجوي و تامين پشتوانه دفاعي آينده كشور را از جمله اين دستاوردها دانست و افزود: منبع عظيم فرهنگ دفاع مقدس و صدور حقيقي انقلاب اسلامي به اقصي نقاط جهان از ديگر دستاوردهاي هشت سال دفاع مقدس است.
خطيب جمعه مهربان در ادامه به آغاز سال تحصيلي اشاره كرد و با اشاره به اين كه با آغاز سال تحصيلي بيش از 20 ميليون دانش‌آموز و دانشجو به عنوان امانت‌هاي الهي و با كمال اطمينان در اختيار سنگر مدارس و دانشگاه‌ها قرار داده مي‌شود، افزود: مسئوليت‌هاي قانوني و شرعي متوليان امر در اين زمينه بسيار زياد بوده و بايد مراقبت‌هاي ويژه صورت پذيرد تا در اين امانت‌هاي گران‌مايه خيانت نشود.
امام جمعه مهربان با تاكيد بر اين نكته كه فرهنگ جامعه از مدرسه و دانشگاه شكل مي‌گيرد بر همكاري و هماهنگي نهاد خانواده و مدرسه تاكيد كرد و توجه به ساخت و ساز مدارس را بعنوان يكي از كارهاي خير دانست. a
خطيب جمعه مهربان در ادامه با تسليت سالروز شهادت امام علي (ع)به عموم مسلمانان، شيعيان و ارادتمندان آن حضرت، به عدالت‌خواهي و حقيقت‌طلبي امام علي (ع) اشاره كرد و افزود: آن حضرت، مرد حق و عدالت بود و در اين امر به قدري شدت عمل به خرج مي‌داد كه فرزند دلبند خود را با سياه حبشي يكسان مي‌ديد.
امام جمعه مهربان با ذكر اين نكته كه امام علي (ع) از كارگزاران خود بازجويي و ستمگران را مجازات مي‌كرد، تصريح كرد: حكومت امام علي (ع) بر پايه عدالت، تقوي و مساوات استوار بود و در مسند قضا جز به حق حكم نمي‌داد و هيچ امري ولو هر قدر خطير و عظيم بود، نمي‌توانست راي و انديشه او را از مسير حقيقت منحرف سازد.
احمدي بالاترين نعمت را نعمت هدايت به معرفت و عبادت رب‌العالمين دانست و افزود: آنچه كه خداوند به آن بر مومنين ممنت نهاد، تلاوت آيات خداوند و تزكيه نفوس و تعليم كتاب و حكمت است.


نوشته شده در   جمعه 29 شهريور 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode