ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 آذر 1389     |     کد : 12154

رومنيگه: هيچ رقمي بيانگر توانايي اشتايگر نيست

همسو با نزول چشمگير بايرن مونيخ در جدول رده‌بندي ليگ فوتبال آلمان و عدم جبران امتيازات از دست رفته، آينده باستي ين شواين اشتايگر هم در اين باشگاه به يك موضوع بغرنج و مشكل ويژه بدل شده است.


هافبك راست مسلطي كه بعد از انتقال به پست هافبك وسط بازيساز در حالي كه به رغم نداشتن بيش از 27 سال سن بيشتر از 65 بار پيراهن ملي آلمان را بر تن كرده حاضر نيست پول كلاني را كه باشگاه‌هاي نامدار و خارجي متقاضي وي پيشنهاد داده‌اند، از دست بدهد. او تمام فصل روبه‌ پايان پاييز امسال را با نوعي ناسازگاري آشكار سپري كرده و حوصله همگان و بخصوص لوييس فان گال را سر برده است.

سرمربي هلندي بايرن كه از بيدار نشدن خواب غفلت مردانش و طولاني شدن اين خواب نگران و بشدت عصباني است بعد از تمام بازي‌هايي كه شواين اشتايگر از خودش در اين فصل در آورد سرانجام اوايل آذرماه به سران بايرن توصيه كرد او را در تعطيلات نيم فصل بفروشند زيرا وي با اين روحيات ديگر براي بايرن «بازيكن بشو» نيست.



سرمربي سابق آژاكس، بارسلونا و آلكمار هلند كه بعد از 16 ماه حمايت بي‌قيد و شرط سران نامدار بايرن از وي در يكي دوماه اخير شاهد انتقادات رسانه‌اي صريح فرانس بكن باوئر رئيس افتخاري باشگاه و همچنين «اولي هوينس» و كارل هاينز رومنيگه رئيس و نايب رئيس بايرن از خويش بوده و توسط آنها متهم به انحصارگرا بودن و عدم توجه به نظرات فني سايرين شده، در مصاحبه اخيرش بدون هرگونه پرده‌پوشي راجع به شواين اشتايگر گفته است: «از قرارداد باستي‌ين با ما هنوز 17 ماه مانده اما معلوم است كه او نمي‌خواهد بماند. اگر مربي را حفظ كنيم مجبوريم 6 ماه مانده به پايان قراردادش مفت او را به باشگاه متقاضي بدهيم حال آن كه اگر اين معامله همين حالا سر بگيرد 30 ميليون يورو از خريدار مي‌گيريم. در آن صورت هم يك بازيكن ناراضي را به زور حفظ نمي‌كنيم و هم به جاي او يكي دو فوتباليست جديد را كه دل‌شان براي بايرن تپش داشته باشد، جذب خواهيم كرد. اميدوارم بايرن حرف مرا گوش كند.

اطمينان رومنيگه

با اين كه امثال رئال مادريد، اينترميلان و منچستريونايتد خواهان كاپيتان سوم تيم ملي آلمان شده و حاضرند پول زيادي هم بابت او بپردازند، رومنيگه بدون قبول پيشنهاد فان گال مخالفت جدي خودش و ساير اعضاي هيات رئيسه بايرن با فروش شواين اشتايگر را اعلام و تاكيد كرده است بايرن به تلاش خود براي متقاعد كردن اين هافبك قد بلند و درشت اندام به تمديد قرارداد ادامه خواهد داد. رومنيگه كه خودش مهاجم اول بايرن از اواخر دهه 1970 تا اواسط دهه 1980 بود، مي‌گويد: «مطمئنم كه شواين اشتايگر دير يا زود پاي قرارداد تازه‌اش را امضا خواهد كرد. اصولا پولي وجود ندارد كه حق مطلب را درباره او ادا كند و ما در سايه آن بتوانيم ادعا كنيم كه فروش وي عقلايي بوده و پول دريافتي به اندازه استعداد از دست رفته بوده است».

به رغم شكست 2 ـ 3 بايرن در خانه رم در ليگ قهرمانان اروپا، صعود مردان آليانز اره‌نا به مرحله يك‌هشتم نهايي اين جام از قبل قطعي بود و اصولا در اين مسابقات بايرن مشكلي نداشته است، اما ادامه تزلزل‌هاي اين تيم در ليگ آلمان، زبان هافبك بازي‌ساز بايرن براي انتقاد از تيمش را بازتر كرده است. بعد از تساوي‌هاي اخير با تيم‌هايي مثل مونشن گلادباخ و لوركوزن، بايرن بين 14 تا 16 امتياز از بروسيا دورتموند، پيشاهنگ غيرمنتظره ليگ عقب افتاده است. هر چند در فاصله حدود 20 هفته تا پايان مسابقات هرگونه نتيجه‌گيري قطعي از اين ماجرا و بدون شانس شمردن ياران فيليپ لام كاري غيرحرفه‌اي و شتاب‌زده خواهد بود، اما شواين اشتايگر مثل بكن‌باوئر معتقد است كه برخلاف فصل پيش نشانه‌هاي بازيابي به موقع در تيم بايرن ديده نمي‌شود و چنان امري به فتح حداقل 14 بازي از 17 بازي نيم‌فصل دوم نيازمند خواهد بود كه كاري بسيار بعيد حتي از جانب تيمي پرمهره مثل بايرن خواهد بود.

غيرقابل بخشش

در حالي كه فان گال معتقد است پايان مصدوميت طولاني و بازگشت آرين روبن هلندي و فرانك ريبه‌ري فرانسوي، اوضاع بايرن را مساعد و جبران عقب‌ماندگي اين تيم را ممكن خواهد كرد، شواين اشتايگر به نشريه كيكر گفته است: «بعضي سهل‌انگاري‌ها و تنبلي‌هاي ما غيرقابل بخشش بوده است. مثل مسابقه اخيرمان در برابر لوركوزن كه يك ـ صفر از حريف پيش افتاديم و بعدا يك پنالتي بسيار مفت و آماتوري به حريف داديم تا بازي يك ـ يك شود و دو امتياز مهم ديگر از دستمان برود. تيمي كه اينقدر از رقبايش عقب افتاده محكوم به فتح مسابقات دور از خانه خود نيز هست، اما وقتي هم كه ما از حريفان پيش مي‌افتيم قدرت حفظ آن را نداريم. اين گونه اتفاقات نبايد براي تيمي مثل بايرن كه سرشار از مهره‌هاي بين‌المللي است، بيفتد».

فان گال لااقل در اين يك مورد آخر با هافبك ناراضي تيمش هم‌عقيده است، اما اميدوار است كاركشته‌هايي مثل فان بومل، كلوزه، فان‌بويتن و جوان‌ترهايي مانند مولر، كروس، اوتل و فرانيچ مشكلات بايرن را در نيم‌فصل دوم حل كنند و چون ايويكا اوليچ كروات هم كه به زودي برمي‌گردد، مي‌توان به آينده بهتر بايرن اميد بست. آينده‌اي كه به رغم اظهارات اخير رومينگه معلوم نيست كه شواين اشتايگر هم جزيي از آن باشد.

خبرگزاري آلمان


مترجم: وصال روحاني


نوشته شده در   سه شنبه 9 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode