ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 آذر 1389     |     کد : 12145

گوارديولا ، تشنه انتقام

دعوايي كه نه فقط مطبوعات اسپانيا بلكه كل نشريات اروپا مدعي جريان داشتن آن بين خوزه مورينيو، سرمربي جنجالي رئال مادريد و پپ گوارديولا، مربي جوان بارسلونا هستند، چقدر صحت و شدت و حدت دارد؟


حقيقت امر اين است كه حتي با اوج گرفتن حاشيه‌هاي ال كلاسيكوي جديد كه امشب در نوكمپ برگزار مي‌شود، دو طرف اغلب با احترام نسبي درباره يكديگر صحبت كرده و بهتر بگوييم كوشيده‌اند نظر منفي خود نسبت به طرف مقابل را پنهان كنند و هر دو هم تا حد زيادي موفق بوده‌اند.

تفاوتي‌ عظيم‌تر از آنچه اينك بين مورينيو 47 ساله و پرتغالي و گوارديولا 39 ساله و اسپانيايي مي‌بينيم، قابل تصور نيست. اولي به فوتبال كنترلي و آنچه رجحان سازماندهي بر خلاقيت‌هاي فردي ناميده شده، اعتقاد راسخ دارد و دومي برعكس مهارت‌هاي برخاسته از غريزه بازيكنان را سلاح اصلي تيمش قرار داده است.

مورينيو كه با قرارداد بسيار كلانش با رئال در آخرين روزهاي بهار امسال تبديل به گران‌ترين مربي تاريخ فوتبال شده با كاهش دادن اختيارات خورگه والدانو و حتي فلورنتينو پرز، مدير فني و رئيس رئال، همه كاره تيمش شده و سرانجام اين را به آنها تفهيم كرده كه مسوول خريد و فروش نفرات و تعيين استراتژي‌هاي مبارزاتي هر تيمي با سرمربي آن است و پرز كه قبلا هر كاري مي‌خواست در بازار نقل و انتقالات انجام مي‌داد، مجبور به تمكين شده است. گوارديولا هم به لطف زرنگي ساندرو روسل كه 6 ماه است جاي خوان لاپورتا را در پست رياست باشگاه كاتالونيايي گرفته از همان اختيارات وسيع گذشته در نوكمپ برخوردار است.

اگر گوارديولا رجحاني بر مورينيو داشته باشد اين است كه سومين فصل متوالي سرمربيگري خود در لاليگا را سپري مي‌كند. حال آن كه آقاي خاص بعد از پايان دادن به پست كمك مربيگري خود در همين باشگاه ـ بارسلونا ـ و 10 سال كار در پرتغال، انگليس و ايتاليا، تازه 6 ماه است كه به لاليگا بازگشته است.

كمتر كسي به ياد مي‌آورد در اواخر دهه 1990 كه مورينيو ابتدا دستيار بابي رابسون و سپس كمك مربي لوئيس فان‌گال در نوكمپ بود، گوارديولا بازوبند كاپيتاني بارسلونا را بر دست مي‌بست و بنابراين آنها باهم كار مي‌كردند اما اگر نوشته‌هاي اخير مطبوعات جنجالي اسپانيا را قبول داشته باشيم، آن موقع نيز باهم خوب نبودند. حتي اگر اين را از زاييده‌هاي ذهن نشريات زرد اروپا بدانيم شكي نيست كه گوارديولا هنوز از حذف شدن تيمش به دست «اينتر مورينيو» در نيمه نهايي فصل گذشته جام قهرمانان اروپا خشمگين و تشنه انتقام است.

با اين كه گفتيم دعواي آشكاري بين دو مربي نيست، اما چندي پيش كه هر دو در اجلاس مربيان يوفا در شهر نيون سوئيس شركت كردند، يكديگر را چندان تحويل نگرفتند.

آقاي خاص با شيوه‌هاي ويژه خودش نيش‌هاي لازم را در 6 ماه اخير به تشكيلات بارسا و به تبع آن به شخص گوارديولا زده است.

منبع: گاردين


نوشته شده در   سه شنبه 9 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode