ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 آذر 1389     |     کد : 12077

ساخت زيردريايي بدون سرنشين

پژوهشگران کشور با اجرايي کردن فاز اول تحقيقات خود زيردريايي بدون سرنشيني را ساختند که با استفاده از راديو کنترل هدايت مي شود و مي تواند اطلاعات را به صورت برخط منتقل کند.

 پژوهشگران کشور با اجرايي کردن فاز اول تحقيقات خود زيردريايي بدون سرنشيني را ساختند که با استفاده از راديو کنترل هدايت مي شود و مي تواند اطلاعات را به صورت برخط منتقل کند.
رضا محمدي - مجري طرح در گفتگو با مهر، به جزئيات اين زيردريايي اشاره کرد و افزود: بر روي اين زيردريايي دوربيني براي انتقال داده ها نصب شده است تصاوير گرفته شده بر روي اين زيردريايي ذخيره و در پايان ماموريت، اين اطلاعات به کامپيوتر منتقل مي شود.

وي با تاکيد بر اينکه اطلاعات ذخيره شده در اين زيردريايي نيز به صورت بر خط در اختيار کاربر قرار گيرد، اظهار داشت: اين زيردريايي مي تواند تا عمق 5 متر و مساحت 50 تا 60 متر در زير آب ماموريت هاي خود را انجام دهد سرعت آن نيز 2 متر بر ثانيه است.

اين محقق با بيان اينکه اين زيردريايي با استفاده از راديو کنترل، هدايت مي شود ، افزود: اين زيردريايي داراي مخزني است که هنگامي که به زير آب مي رود، اين مخزن پر از آب مي شود و پس از پر شدن زيردريايي به صورت مستقيم و بدون حرکت جانبي به زير آب مي رود و پس پايان ماموريت، مخزن خالي مي شود و به تدريج زير دريايي به سطح آب مي آيد.

محمدي سيستم هشدار نفوذ آب را از ديگر بخش هاي اين سيستم ذکر کرد و يادآور شد: زماني که آب به داخل زيردريايي نفوذ مي کند، مدارهاي آن به طور خودکار از کار مي افتد و به سطح آب بر مي گردد علاوه بر اين داراي سيستم هشدار اتمام باتري است.

مجري طرح با تاکيد بر اينکه ساخت اين زيردريايي فاز اول اين پروژه است، اضافه کرد: فاز دوم شامل طرح توسعه زيردريايي است که در اين مرحله سعي مي شود زيردريايي هوشمند طراحي و توليد شود.


نوشته شده در   دوشنبه 8 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode