ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 7 آذر 1389     |     کد : 12028

2500 هيئت مذهبي در آذربايجان شرقي فعاليت مي‌كنند

رئيس شوراي هيئت‌هاي مذهبي آذربايجان شرقي گفت: هم‌اكنون بيش از 2‌هزار و 500 هيئت مذهبي در مناطق مختلف اين استان فعاليت مي‌كنند.

2500 هيئت مذهبي در آذربايجان شرقي فعاليت مي‌كنند 
رئيس شوراي هيئت‌هاي مذهبي آذربايجان شرقي گفت: هم‌اكنون بيش از 2‌هزار و 500 هيئت مذهبي در مناطق مختلف اين استان فعاليت مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از آذرشهر، احد پنجه‌شكار بعد از ظهر امروز در همايش شوراهاي هيئت‌هاي مذهبي استان اظهار داشت: همچنين در 17 شهرستان شوراي هيئت‌هاي مذهبي تشكيل شده و مشغول به فعاليت‌هاي مذهبي هستند.
رئيس شوراي هيئت‌هاي مذهبي آذربايجان شرقي، نظارت، ساماندهي و صدور مجوز براي هيئت‌هاي مذهبي و اعزام هيئت‌هاي مذهبي به شكل گروهي و دسته‌ جمعي به اماكن زيارتي و عتبات عاليات را از اقدامات مهم اين شورا اعلام كرد.
ميكائيل اسكندري معاون فرهنگي سازمان آذربايجان شرقي نيز در اين مراسم كه در سالن اجتماعات فرمانداري آذرشهر ترتيب يافته بود، افزود: هيئت‌هاي مذهبي استان به منظور خرافه‌زدايي و جلوگيري از بدعت‌هاي غيرواقعي در مناسبت‌هاي مذهبي مخصوصا عزاداري‌ها ملزم به برگزاري همايش و نشست‌هاي علمي هستند تا با بصيرت بيشتري نسبت به قيام عاشورا و مناقب اهل‌بيت(‌ع) فعاليت كنند.
وي، برگزاري مراسم عزاداري در ايام ماه محرم و شهادت سيدالشهدا همچنين محزون شدن در ايام شهادت تمام ائمه معصومين(ع) را يكي از باورهاي ديني و اعتقادي مسلمانان دانست و خاطرنشان كرد: درس و مشق مكتب سرخ عاشورا تا ابد حيات و ممات بشريت است.
فرماندار شهرستان آذرشهر نيز در اين همايش، با تشريح ابعادي از فلسفه قيام حضرت امام حسين(ع) گفت: كسب بصيرت ديني و سياسي از ضرورت‌هاي اصلي و نياز كنوني تشكل‌هاي مذهبي است.
اسماعيل آذريان افزود: برگزاري مراسم اعياد و عزاداري‌ها به روش‌هاي سنتي و همراه با تدبر، روح ولايتمداري و علاقمندي به ائمه اطهار(ع) رادر جامعه زنده و بيشتر ماندگار خواهد بود.
وي گفت: حضرت امام حسين (ع) در دهم ماه محرم با خون سرخ و مطهر خود به فرشيان و عرشيان درس خداشناسي آموخته و عشق به معبود را در صحراي بي‌آب نينوا معني و تفسير كرد.
اين مراسم در آستانه فرارسيدن ماه محرم از سوي سازمان تبليغات اسلامي و هيئت‌هاي مذهبي آذرشهر در سالن فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.


نوشته شده در   يکشنبه 7 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode