ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 آذر 1389     |     کد : 11877

انقلابي در تيم ملي فرانسه

ماجراي عملکرد تيم ملي فرانسه در بازي‌هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي تا حد زيادي به فيلم‌هاي دراماتيک شبيه است. اوج قصه تصويري بود که همه فوتبالدوستان از حاشيه اردوي اين تيم هنوز به ياد دارند.

«پاتريس اورا» کاپيتان تيم ملي پس از اخراج نيکلاس آنلکا از اردوي تيم در زمين تمرين با مربي بدنساز به مشاجره پرداخت و بعد همه بازيکنان‌سوار اتوبوس شده و از تمرين صرف‌نظر کردند.

فرانسه در ميان ناباوري هوادارانش در همان مرحله گروهي حذف شد و در آخرين اپيزود «ريموند دومنک» به عنوان مقصر اصلي اين رسوايي اخراج شد و «لوران بلان» جاي او را گرفت.

پس از آن فدراسيون با حمايت بلان محروميت ‌هايي را براي بازيکنان خاطي در نظر گرفت. آنلکا 18 بازي محروم شد و عملا با بازي‌هاي ملي خداحافظي کرد، پاتريس او را براي 5 و فرانک ريبري براي 3 بازي از تيم کنار ماندند.

تغيير چهره تيم

پس از اين شورش نوبت نوآوري در تيم رسيد و بلان سعي کرد با تغيير چهره تيم در برخي از پست‌ها شرايط جديدي را ايجاد کند. او سعي مي‌کرد تا به‌زعم خودش تمامي اشتباهات دومنک را در انتخاب بازيکن براي پست‌هاي مختلف جبران کند.

آرسن ونگر، مربي فرانسوي تيم آرسنال درباره دوره کوتاه‌مدت مربيگري بلان مي‌گويد: «او در همين مدت کم توانسته اعتبار گذشته را به تيم ملي بازگرداند و با بازيکنان بهتر ارتباط برقرار کند. او به تيم، اميد و انگيزه داده و شروعي تازه را براي تيم ملي فرانسه رقم زده است. روحيه همه بازيکنان بعد از بازي‌هاي جام‌جهاني پايين بود و تصور مي‌کنم انتخاب بلان تصميم درستي براي بازگشت اعتبار به تيم ملي بود.»

بلان کار را با ناديده گرفتن تمامي 23 بازيکن حاضر در بازي‌هاي جام جهاني براي مسابقه دوستانه با نروژ شروع کرد و اين اقدامي سمبليک براي کسب اعتماد افکار عمومي فرانسه بود و با اين‌که شيوه‌هاي دومنک از سوي هيچ‌کدام از مقام‌هاي فدراسيون فوتبال فرانسه تاييد نشده بود، ولي اين بهانه خوبي براي رفتار بازيکنان نبود.

باخت در بازي‌هاي ابتدايي

فرانسوي‌ها اين بازي را با نتيجه 2-1 واگذار کردند و همچنين اولين بازي‌شان را در چارچوب بازي‌هاي مقدماتي يورو 2012 به بلاروس باختند. شايد بلان در شرايط ديگري بايد بشدت زير فشار رسانه‌ها قرار مي‌گرفت، ولي او با رسانه‌ها برخورد منطقي داشت و از بازيکنانش خواست هميشه به ياد داشته باشند، پوشيدن پيراهن تيم ملي فرانسه باارزش است. در همين حال شرايط در تيم ملي به طور کلي تغيير کرد و در حالي که دومنک تمامي کنفرانس خبري‌هاي تيم ملي در فضايي خشک و بي‌روح برگزار مي‌‌كرد، اما بلان اين شرايط را تغيير داد و با توجه به جنوبي بودن خودش و کادر فني، برخورد بهتري با روزنامه‌نگاران صورت گرفت.

بلان در ابتداي هفته مربوط به بازي‌هاي بين‌المللي تمرينات اضافه‌اي براي بازيکنانش در نظر گرفت و نظارت کاملي بر کار بازيکنان خط دفاعي‌اش اعمال كرد. براي بلان كه در عين حال کاپيتان پيشين تيم ملي فرانسه بود، كاملا ضروري بود تا جان تازه‌اي به تيم بدهد، بنابراين اصلاحات در تيم ملي براي رسيدن به اين هدف شديد بود.

کنار گذاشتن بازيکنان قديمي

ديگر از بازيکناني چون سباستين اسکيلاچي، ويليام گالاس، تيري هانري، جبرييل سيسه و سيدني گوو خبري نيست و آنها در کنار آنلکا قرار مي‌گيرند. اريک آبيدال تنها بازيکن قديمي است که براي بازي با انگلستان مجددا دعوت شد و در کنار او مالودا تنها بازيکن اين ديدار دوستانه بود که بيش از 50 بازي ملي براي فرانسه انجام داده است.

ديلي تلگراف 


ترجمه: اميررضا نوري‌زاده


نوشته شده در   چهارشنبه 3 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode