ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 آذر 1389     |     کد : 11749

اهداي 75عدد سكه تاريخي به موزه دانشگاه تبريز

75 عدد سكه تاريخي از سوي خيران فرهنگي به موزه تاريخ و فرهنگ دانشكده علوم انساني و اجتماعي دانشگاه تبريز اهدا شد.

 75 عدد سكه تاريخي از سوي خيران فرهنگي به موزه تاريخ و فرهنگ دانشكده علوم انساني و اجتماعي دانشگاه تبريز اهدا شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از گزارش روابط عمومي دانشگاه تبريز، سيدمحمدتقي علوي در مراسم اهداي اين سكه‌ها كه با حضور تعدادي از اساتيد و انديشمندان حوزه فرهنگ و تاريخ برگزارشد، گفت: اين كار ارزشمندترين و مقدس‌ترين اقدام از سوي اهداكنندگان اين ميراث تاريخ و فرهنگ كشورمان به يك مكان آموزشي، پژوهشي و علمي است.
وي ايران را داراي تمدن كهن و بزرگ دانست و اظهار داشت: ما بايد به تاريخ و فرهنگ خودمان افتخار بكنيم و براي احيا و شناساندن آن به جهانيان و نسل امروز تلاش كنيم.
علوي تصريح كرد: اين سكه‌ها براي اهداف و برنامه‌هاي آموزشي، پژوهشي و فرهنگي از سوي محققان، اساتيد، دانشجويان و علاقه‌مندان به حوزه تاريخ و فرهنگ كشورمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وي خاطرنشان كرد: با مطالعه، تحقيق و بررسي سكه‌هاي تاريخي ضرب شده در دوران مختلف مي‌توان به هويت زندگي افراد آن زمان و به خصوص به وضعيت اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي آن دوران دست يافت.
براساس اين گزارش، اين 75 عدد سكه تاريخي از دوران گذشته تاريخ ايران از سوي شركت يگانه مهر آفرين آريا به نمايندگي فرشيد خجسته‌فر و علي رزمخواه به موزه تاريخ و فرهنگ دانشكده علوم انساني و اجتماعي دانشگاه تبريز كه در محل جديد كتابخانه مركزي اين دانشگاه تاسيس شده است، اهدا شد.
دانشگاه تبريز داراي گنجينه بسيار ارزشمند و بي‌نظير در زمينه تاريخ و فرهنگ بوده كه اخيرا با حمايت رئيس دانشگاه تبريز برنامه توسعه و تبديل آن به يك موزه جامع براي استفاده دانش‌پژوهان و محققان در دستور كار قرار گرفته است.


نوشته شده در   دوشنبه 1 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode