ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 آبان 1389     |     کد : 11650

مرگ سالانه 1.3ميليون نفر در تصادفات جاده اي

دبيرکل سازمان ملل با اعلام اينکه تصادفات جاده اي سالانه منجر به مرگ يک ميليون و 300 هزار انسان مي شود، گفت: سازمان ملل متحد بزودي طرح جهاني خود با عنوان «همکاري ايمني جاده اي» را با هدف ايمن تر کردن جاده ها و خودروها، بهبود رفتار رانندگان و افراد پياده و تقويت خدمات اورژانس ارائه مي دهد.

به گزارش مهر، بان کي مون در پيامي به مناسبت روز جهاني يادبود قربانيان ترافيک جاده اي (21 نوامبر 2010 برابر با 30 آبان) با اشاره به اهميت جان يک ميليون و 300 هزار نفري که سالانه در خيابانها و بزرگراههاي جهان جان خود را از دست مي دهند، خواستار حفظ جان مردم و اقدام براي جلوگيري از مرگ و مير بيشتر در جاده ها شد.


 


در پيام دبيرکل سازمان ملل آمده است: مي توان جلوي بسياري از وقايع ناگوار را به وسيله مجموعه اقدامات ساده و اثبات شده اي گرفت که نه تنها به نفع افراد و خانواده ها بلکه به نفع تمامي جامعه است.


 


وي در اين پيام تاکيد کرده است: به رسميت شناختن گسترش خطرناک و چالش سلامت عمومي که به دليل جراحات و مرگ به خاطر تصادفات رخ مي دهد در حال افزايش است. اين آگاهي فزاينده موجب گرديده دولت ها و شرکاي آنها به سرعت نسبت به آن عکس العمل نشان دهند.

بان کي مون در ادامه آورده است: در ابتداي امسال مجمع عمومي سازمان ملل متحد نخستين «دهه اقدام براي ايمني جاده اي» را اعلام نمودکه فرصتي براي اقدام جهاني است.


 


دبيرکل سازمان ملل از تمامي کشورهاي عضو سازمان ملل متحد، آژانسهاي بين المللي، سازمانهاي جامعه مدني، مسئولان اجتماعي و تجاري خواست باعث بهبود شرايط اين دهه در جهان شوند.

بان کي مون افزود: به عنوان نخستين گام در اين راستا دولتها بايد برنامه هاي ملي خود را براي اين دهه منتشر کنند يعني مصادف با هنگامي که رسما دهه مذکور در تاريخ 11 ماه مي 2011 در جهان معرفي مي شود.


نوشته شده در   شنبه 29 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode