ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 آبان 1389     |     کد : 11633

آيين پاياني جشنواره نقد كتاب برگزار شد

هفتمين نشست جشنواره نقد كتاب، با اهداي جوايز به برگزيدگان و پديد آورندگان آثار شايسته تقدير به كار خود پايان داد.


به گزارش فارس، هفتمين نشست جشنواره نقد كتاب ، با اهداي جوايز به برگزيدگان و پديد آورندگان آثار شايسته تقدير به كار خود پايان داد. در اين مراسم، از آثار برگزيده و شايسته تقدير هفتمين جشنواره نقد برتر قدرداني شد.

در اين مراسم كه با حضور علي شجاعي صايين ، مدير عامل موسسه خانه كتاب، علي اوجبي دبير علمي و جمعي از اهالي قلم و برگزيدگان اين جشنواره حضور داشتند، برخي از برگزيدگان سخناني درباره جايگاه ارزشمند نقد و آثار خويش ايراد كردند.

علي شجاعي صايين، مدير عامل موسسه خانه كتاب، در اين نشست با ارائه گزارشي از از وضعيت داوري ها در اين دوره، افزود: در اين دوره 952 مقاله ارزيابي شد كه نسبت به دوره گذشته كه 835 اثر به اين جشنواره ارسال شده بود افزايش يافته بود.همچنين نشرياتي كه مقاله‌هاي اين جشنواره در آنها منتشر شده بود، نسبت به دوره گذشته 50 عنوان بيشتر شده بود.

مدير عامل موسسه خانه كتاب در اين آيين همچنين گفت: در ميان جوايز ادبي، دو جايزه گام اول و نقد كتاب بسيار قابل توجه هستند چون به جايگاه‌هايي مي‌پردازند كه بسيار در رشد ادبيات و نقد ايران داراي اهميت‌اند.

وي همچنين با اشاره به برگزيده شدن برخي مقاله‌ها از نشريات منتشر شده توسط موسسه خانه كتاب، تصريح كرد: اين نظر داوران بر خلاف خواسته ما بوده و البته بايد گفت در برخي حوزه‌ها اساسا نشريه‌اي اقدام به انتشار نقد نمي‌كند و اين نشريات تنها رسانه‌هاي اين حوزه هستند.

در ادامه اكبر ثبوت از برگزيدگان اين دوره درباره نقش انتقاد در اصلاح و پيشرفت ادبيات سخن گفت و درباره اثرش براي حاضران نوشته‌اي را قرائت كرد.

همچنين جويا جهانبخش نيز به لزوم پاسداري از حقايق و معارف اسلامي در آثار تاريخي پرداخت و از سكوت برخي صاحب نظران در اين باره انتقاد كرد.

در ادامه اين آيين دكتر دبير مقدم از برگزيدگان اين دوره سخناني را دبرباره زبانشناسي غير غربي و جايگاه اين شيوه بيان كرد.

حجت الاسلام و المسلمين كوشا نيز براي حاضرين سخنراني كرد و علي اوجبي، دبير اين جايزه گزارشي را از روند داوري اين جشنواره براي حاضران قرائت كرد.



در پايان نيز با اهداي جوايز، هفتمين جشنوراه نقد كتاب نيز به كار خود پايان داد.


نوشته شده در   شنبه 29 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode