ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 شهريور 1387     |     کد : 1160

امام جمعه تبريز: استيصال آمريكا به اضمحلال تبديل خواهد شد

آيت الله مجتهد شبستري  در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر افزود: به لطف پروردگار، درايت مقام عظماي ولايت و ايستادگي ملت قهرمان ايران هرچه زمان مي‌گذرد به اقتدار ايران اسلامي افزوده شده و آمريكا در دنيا منفور و درمانده مي‌شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به حادثه 11 سپتامبر اشاره كرد و اظهار داشت: با گذشت هفت سال از اين حادثه، هنوز دلايل وقوع آن در هاله‌اي از ابهام قرار دارد و سئوال‌هاي زيادي در خصوص علت وقوع اين حادثه و عوامل اصلي بروز آن بي‌جواب مانده است.
خطيب جمعه تبريز تصريح كرد: عدم معرفي و دستگيري عاملان اين جنايت نشان داد كه خود آنها مسبب بودند و مي‌خواستند با شعار مبارزه عليه تروريسم در كشورهاي ديگر جولان دهند.
آيت الله شبستري خاطرنشان كرد: دلايل زيادي وجود دارد كه دست صهيونيست‌ها و خود آمريكايي‌ها در كار بوده، اما آن چيزي كه اتفاق افتاد اين بود كه آمريكا از اين حادثه بزرگ‌ترين سوءاستفاده را كرد و به بهانه مبارزه با القاعده و دستيابي به بن لادن، دست به اشغال افغانستان و بعد از آن عراق زد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: آمريكا به اين سوءاستفاده‌هاي خود بسنده نكرده و با شعار ضدتروريست، طرح خاورميانه بزرگ و جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان را دنبال كرد كه همه اين طرح هاي جنون آميز و شيطنت آميز با شكست مواجه شد.
وي افزود: ما امروز شاهد راهپيمايي عليه آمريكا در دنيا و كشته شدن چند نفر از سربازان آمريكا روزانه در عراق و افغانستان هستيم.
آيت الله شبستري تصريح كرد: براي همگان آشكار شد آمريكايي‌ها با صحنه سازي اين واقعه به بهانه مبارزه با تروريسم و دمكراسي و اشغال عراق و افغانستان، با حضور خود در منطقه به دنبال دفاع از اسراييل هستند.
امام جمعه تبريز همچنين به سالگرد 17 شهريور سال 57 و شهادت جمعي از هموطنان در ميدان ژاله سابق تهران اشاره كرد و ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي اين روز يادآور شد: ملت ما در آن روز با مقاومت در برابر رژيم ستمشاهي، خاطراتي به ياد ماندني در اذهان تاريخ انقلاب به يادگار گذاشت.
وي در ادامه با اشاره به 20 شهريور، سالروز شهادت آيت‌الله مدني از شهداي محراب، ياد و خاطره اين عالم نستوه را گرامي داشت و خواستار برگزاري هرچه با شكوه‌تر سالگرد اين شهيد شد.
امام جمعه تبريز در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز ضمن تبريك ايام ماه رمضان، خطاب به مسلمانان جهان گفت: ماه رمضان فرصت مناسبي است تا انسان‌هاي آزاده و مومن به تزكيه و تعليم نفس بپردازند.
وي روزه گرفتن را سرشار از خير و بركت براي مسلمانان ارزيابي كرد و افزود: روزه گرفتن، علاوه بر اجر اخروي، موجب تلطيف روح انسان‌ها شده و اراده آنان را تقويت مي‌كند.
آيت الله شبستري از ماه مبارك رمضان به عنوان تقرب به درگاه باري تعالي ياد و بر ضرورت انجام فريضه‌هاي ديني در اين ماه پرفضيلت تأكيد كرد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين با اشاره به عوامل گراني و تورم در كشور، از دولتمردان خواست هرچه زودتر اقدامات عملي براي برطرف كردن اين مشكل كه مردم را آزار مي دهد، انجام دهند.
وي با بيان اينكه خانواده هايي هستند كه ماه ها بلكه سال مي آيد و مي رود و يك وعده غذاي گوشتي نمي‌توانند تهيه كنند، از اصناف خواست همانند كشورهاي مسلمان ديگر كه رمضان، اجناس خود را با تخفيف ارائه مي‌كنند، اقدام به اين عمل خداپسندانه كنند.


نوشته شده در   جمعه 15 شهريور 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode