ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 شهريور 1387     |     کد : 1159

امام جمعه مهربان:حماسه 17 شهريور از بزرگ‌ترين حماسه‌هاي تاريخ انقلاب بود

 حجت الاسلام قهرمان احمدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز در مصلاي نماز جمعه مسجد جامع مهربان با گراميداشت ياد و خاطره شهداي حماسه خونين 17 شهريور سال 1357 اظهار داشت: اين حادثه لك ننگي بر دامن رژيم منحوس پهلوي بود.
امام جمعه مهربان با اشاره به اينكه شمار دقيق شهداي مظلوم حادثه 17 شهريور در ميدان شهدا هيچگاه مشخص نشد، تصريح كرد: ليكن آنچه قطعي است، اين رقم بيش از 4 هزار را در بر گرفت.
احمدي به پيام همدردي حضرت امام خميني (ره) با ملت شريف و شجاع ايران در فرداي آن روز و محكوم كردن كشتار وحشيانه 17 شهريور اشاره كرد و افزود: حضرت امام خميني (ره) در پيام خود فرمودند، چهره ايران امروز گلگون است و دلاوري و نشاط در تمام اماكن به چشم مي‌خورد، آري اين چنين است راه اميرالمومنين علي (ع) و سرور شهيدان امام حسين (ع) و اي كاش خميني در ميان شما بود و در كنار شما در جبهه دفاع براي خداي تعالي كشته مي‌شد. شما اي ملت ايران كه تصميم گرفته‌ايد خود را از شر رژيم شاه خلاص كنيد و در رفراندومي كه در سوم و چهارم شوال در برابر ناظران سراسر جهان انجام داديد، به دنيا نشان داديد كه رژيم شاه جايي براي خود در ايران ندارد.
خطيب جمعه مهربان در ادامه با گراميداشت 19 شهريور ماه، سالروز ارتحال مفسر قرآن كريم، آيت‌الله سيد محمود طالقاني به فرمايشات امام راحل در مورد وي اشاره و تصريح كرد: ايشان براي اسلام به منزله ابوذر زمان بود، زبان گوياي او چون شمشير مالك اشتر بود، برنده بود و كوبنده.
امام جمعه مهربان همچنين به شهادت آيت‌الله شهيد مدني، نماينده امام خميني (ره) و امام جمعه تبريز در بيستم شهريور سال 1360 اشاره كرد و افزود: آيت الله شهيد مدني، نماد تقوا و فضيلت بود، پارسايي كه زهد و تقوايش زبانزد عام و خاص قرار گرفت و به همين دليل بعد از اقامه نماز در محراب نماز جمعه همچون جدش حضرت اميرالمومنين (ع) به دست يكي از شقي‌ترين منافقين روزگار به شهادت رسيد.
احمدي در ادامه به فرازي از پيام حضرت امام (ره) به مناسبت شهادت آيت الله مدني اشاره و تصريح كرد: «اين چهره نوراني اسلام عمري را در تهذيب نفس و خدمت به اسلام و تربيت مسلمانان و مجاهده در راه حق عليه باطل گذراند و از چهره‌هاي كم نظيري بود كه به حد وافر از علم، عمل، تقوا، تعهد، زهد و خودسازي برخوردار بود.»
امام جمعه مهربان در ادامه خطبه‌ها با تبريك ماه مبارك رمضان، با بيان اينكه اعمال صالح در اين ماه اجري مضاعف دارد، اظهار داشت: گناه و معصيت نيز در اين ماه مجازاتي مضاعف خواهد داشت و اساساً علت اصلي توصيه پيامبر (ص) به ترك گناه، آن هم در ماه مبارك رمضان به خاطر اين است كه گناه قلب انسان را سياه و تباه مي‌كند و همه فرصت‌هاي خوب را از ما مي گيرد.
احمدي در پايان با اشاره به اين كه در ماه مبارك رمضان به ميهماني خداوند دعوت شده‌ايم، تصريح كرد: لباس شايسته و زيبنده اين ميهماني در پيشگاه ميزباني چون خداوند كريم، تقوا و پرهيزكاري است و اگر مردم فاقد اين لباس باشند، از پذيرايي كريم محرومند.


نوشته شده در   جمعه 15 شهريور 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode