ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 27 آبان 1389     |     کد : 11569

همت بالا در اوضاع بي‌پولي

چند هفته‌اي است كه بازي‌هاي بسكتبال دسته اول باشگاه‌هاي ايران راه افتاده است. اين رقابت‌ها در آستانه برگزاري هفته چهارم قرار دارند و براي تيم‌هايي كه آه ندارند با ناله سودا كنند، فرصت خوبي است تا دست از بي‌كاري هفت هشت ماهه بردارند.


امسال 20 تيم در 2 گروه بازي‌هاي خود را برگزار مي‌كنند. فدراسيون بسكتبال بر اساس مختصات جغرافيايي و مسافت بين شهرها، تيم‌ها را به 2 دسته شمال و جنوب تقسيم كرده است.

در گروه شمال شاهرود، كاله آمل، گنبد، شهرباران گيلان، روياي غرب كرمانشاه، همياري زنجان، همدان، تك ماش قزوين، دوچرخه‌سواران استقلال و آرارات تهران قرار دادند.

در قسمت جنوب پالايش نفت آبادان، عمليات غير صنعتي ماهشهر، خانه ورزش يزد، داماش لنگرود، شهيد همت شهرضا، نفت اميديه، گاز شيراز، البدر بندر گنگ، صباآذين بوشهر و راه و ترابري اصفهان جاي دارند.

داماش لنگرود در آخرين روزها وارد جدول تيم‌ها شد و فدراسيون اين تيم شمالي را بناچار در گروه جنوب قرار داد. از سويي، تيم بسكتبال دوچرخه‌سواران استقلال با همت جمعي از استقلالي‌هاي قديمي بعد از هفته اول رقابت‌ها به بازي‌ها آمد. اين تيم جايگزين اروميه در گروه شمال شد كه از قبل انصراف داده بود.

در رقابت‌هاي دسته اول، بازيكنان بومي معمولا حرف اول را مي‌زنند، اما چند سالي است كه به دليل نداشتن پشتوانه در استان‌هايي كه سازندگي را فراموش كرده‌اند بازيكنان غير بومي به استخدام تيم‌هايي كه از نظر مالي بهتر هستند، درمي‌آيند.

در سطح مربيگري هم اين مساله صدق مي‌كند و بيشتر مربيان تيم‌هاي دسته اول از شهرهاي ديگر هستند. با توجه به اين‌كه فدراسيون بسكتبال داشتن كارت مربيگري درجه يك را ملاك حضور سرمربيان تيم‌هاي دسته اولي قرار داده، هجوم مربيان به تيم‌هاي متعدد، فقر استان‌ها را از بابت داشتن مربياني در اين رده نشان مي‌دهد. در دوره قبل تيم‌هاي راه و ترابري قم، پويا و ملي حفاري اهواز از دسته اول راهي ليگ برتر شدند.

اين بازي‌ها نظم خوبي دارند، اما مساله مهم تيم‌هاي دسته اول، مخارج تيمداري و راضي نگه داشتن حاميان مالي است كه تا به انتهاي فصل هزينه‌هاي مرتبط با مسابقات را تقبل كنند و پا پس نكشند. امسال چهره تيم‌ها علاوه بر بازيكنان مطرحي كه به دليل انصراف تيم‌هاي ليگ برتر به ليگ يك روانه شده‌اند، تغيير كرده است.

از نظر حضور تعدادي از بازيكنان جوان هم دچار تغيير و تحول است. در بازي‌هاي امسال و از گروه شمال، كاله آمل به همراه تك‌ماش قزوين كه سعيد بلبل آبادي مربي كارآشنا هدايت آن را عهده‌دار است، همچنين همياري زنجان و آرارات در هفته‌هاي اخير خوب ظاهر شده‌اند. در جنوب اما به نظر مي‌رسد تعداد مدعيان بيشتر است.

صباآذين بوشهر با عباس مرشدي و البدر بندر كنگ با وحيد ابوالحسني خودنمايي مي‌كنند. راه و ترابري اصفهان، شهيد همت و نفت اميديه را هم نبايد از نظر دور داشت. به هر حال جاي پديده‌هاي ليگ يك را فعلا تا چند هفته ديگر خالي مي‌گذاريم.

محمد رضاپور 


جام‌جم


نوشته شده در   پنجشنبه 27 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode