ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 آبان 1389     |     کد : 11440

نمايشگاه كتاب‌هاي كاربردي و دانشگاهي برگزار مي‌شود

هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتب كاربردي و دانشگاهي، همزمان با هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاون فرهنگي وزير ارشاد فردا (شنبه) در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان افتتاح مي‌شود.


به گزارش ايرنا ، مديرعامل انجمن فرهنگي ناشران بين‌الملل روز جمعه ضمن اعلام مطلب فوق گفت: بيش از 80 هزار عنوان كتاب انگليسي و چهار هزار كتاب عربي از سوي 500 ناشر كشورهاي انگليس، فرانسه، روسيه، آمريكا، لبنان، سوريه و مصر در نمايشگاه عرضه خواهد شد.

احد رضايي با اشاره به موضوعات اين كتاب‌ها افزود: اين كتاب‌ها در موضوعات مختلفي مانند علوم انساني، فني و مهندسي، پزشكي،‌ علوم پايه، كشاورزي و هنر هستند كه فهرست آنها بر روي سايت انجمن فرهنگي ناشران بين‌الملل ايرانيان قرار دارد.

وي با اشاره بر اينكه در اين نمايشگاه شش ناشر فارسي زبان نيز بيش از يك هزار عنوان كتاب‌هاي دانشگاهي خود را عرضه خواهند كرد، يادآور شد: افراد با مراجعه به سايت اينترنتي www.anjomannasheran.com مي‌توانند فهرست كتاب‌هاي مورد نياز خود را در موضوعات مختلف به تفكيك موضوع، نام ناشر، شابك و نام نويسنده جستجو كنند.

رضايي با اشاره به مزاياي اين طرح اظهار داشت: اين امكان فرصت مناسبي است تا مديران كتابخانه‌ها و مراكز علمي با ذخيره فايل اكسل كتاب‌ها از فهرست آثار عرضه شده در نمايشگاه مطلع شوند.

وي تصريح كرد: مسوولان فرهنگي دانشگاه‌ها و مراكز علمي مي‌توانند با در اختيار داشتن اين فهرست و مقايسه آن با موجودي كتابخانه خود، نسبت به انتخاب كتاب‌هاي جديد و مورد نيازشان اقدام كنند.حدود 430 ناشر اروپايي، آمريكايي و عربي كتاب‌هاي منتشر شده در سال 2010 و قبل از آن را با تخفيف 15 تا 50 عرضه مي‌كنند.

اين گزارش به نقل از ستاد خبري هشتمين نمايشگاه كتاب كاربردي و دانشگاهي حاكي است كه نمايشگاه بين‌ المللي كتاب‌هاي كاربردي همزمان با هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران 22 تا 25 آبان ماه در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برپا مي ‌شود.

همچنين بر پايه اين گزارش هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران ‌با مشاركت و همكاري 70 نهاد و سازمان و نيز تشكل‌ فرهنگي دولتي و غيردولتي روزهاي 23 تا 30 آبان‌ماه امسال‌ به صورت همزمان در سراسر كشور و با شعار اصلي 'مطالعه، انديشه، فرزانگي' برگزار مي شود.

اين گزارش به نقل از ستاد خبري هجدهمين هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران حاكي است كه در اين دوره از هفته كتاب براي هر كدام از روزهاي هفته كتاب، شعار جداگانه‌اي نيز در نظر گرفته شده است.

بر اين اساس، ‌يك شنبه (23 آبان‌) با عنوان «قرآن، عترت و پديدآورندگان و خادمان نشر» نامگذاري و شعار «وحدت حول محور قران و عترت» براي اين روز برگزيده شد.



همچنين دوشنبه (24 آبان) نيز با عنوان «كتاب، خانواده، كودك، دانش‌آموز و مدرسه» نامگذاري و شعار «دوستي با كتاب، اهداي كتاب» نيز براي اين روز در نظر گرفته شد، سه شنبه (25 آبان) نيز با عنوان «كتاب ايران در جهان و توسعه نشر بين‌الملل» نام‌گذاري و شعار «مولف ايراني، انتشار جهاني» براي اين روز انتخاب شد.

چهارشنبه (26 آبان) با عنوان «كتاب، حوزه، دانشگاه، توليد علم و جنبش نرم‌افزاري» نامگذاري و شعار «بصيرت و مقابله با جنگ نرم» براي آن انتخاب شد.

همچنين پنجشنبه (27 آبان‌) با عنوان «كتاب، كتابدار،كتابخانه، گنجينه، ادبيات و شعر» نامگذاري و شعار «كتاب براي همه، همه براي كتاب» نيز براي اين روز درنظر گرفته شد.

روز جمعه (28 آبان) نيز با عنوان «كتاب، مسجد، بسيج و فرهنگ پايداري» نامگذاري و شعار «ظهور، برگ آخر كتاب انتظار» براي آن انتخاب شد.

شنبه (29 آبان) نيز با عنوان «كتاب، شهر، توسعه، صنعت و كشاورزي» نامگذاري و شعار «كتاب در سبد خانوار» براي اين روز در نظر گرفته شد.

روز يكشبه (30 آبان) نيز با عنوان «كتاب، رسانه، ورزش، تربيت و عفاف» نامگذاري و شعار «رسانه ، پيام آور شادابي و آگاهي» نيز براي اين روز در نظر گرفته شده است.

هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران ‌با مشاركت و همكاري 70 نهاد و سازمان و نيز تشكل‌ فرهنگي دولتي و غيردولتي روزهاي 23 تا 30 آبان‌ماه امسال‌ به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.


نوشته شده در   دوشنبه 24 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode