ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 شهريور 1387     |     کد : 1132

امام جمعه تبريز: دولتمردان تذكرات رهبري در حل مشكل تورم را اجرايي كنند

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري  در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر با بيان اينكه دولت نهم عمران و آباداني را به مردم ايران هديه كرد، افزود: البته برخي مسائل و مشكلات نيز وجود دارد كه انتظار مي‌رود دولت اهتمام بيشتري نسبت به رفع آنها داشته باشد.
خطيب جمعه تبريز، پيگيري وعده‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي به مردم، توجه به مسئله بيكاري، ايجاد اشتغال و مسائل فرهنگي را از مواردي عنوان كرد كه مردم انتظار دارند دولت به آنها توجه بيشتري داشته باشد.
وي با بيان اينكه بهترين تعريف را از دولت، مقام عظماي ولايت فرمودند، اظهار داشت: پركاري، نشاط خدمت به مردم، انس خدمت به مردم، برجسته كردن شعارهاي انقلاب، ساده زيستي، اميد دادن به محرومان به خاطر شعار عدالت‌محوري و مبارزه با رانت‌خوار از ويژگي‌هاي دولت نهم است.
امام جمعه تبريز در ادامه با اشاره به موفقيت‌هاي دولت نهم در روابط خارجي و امور بين‌الملل تصريح كرد: ايران در حال حاضر در دنيا به يك ابرقدرت تبديل شده است و دنيا روي انقلاب اسلامي حساب باز كرده است.
وي خاطر نشان كرد: انقلاب اسلامي در حال حاضر براي مردم دنيا الگو قرار گرفته و انقلاب اسلامي در حال صادر شدن است و نهضت‌ها با الگوگيري از انقلاب اسلامي در جهان آغاز شده است.
آيت الله شبستري با اشاره به سالگرد شهادت شهيدان رجايي و باهنر اظهار داشت: بايد اين دو شهيد براي مجلسيان و دولتمردان و آحاد مردم الگو باشند و دستگاه‌هاي مختلف اجرايي بايد با ارائه عملكردهاي خود، مردم را نسبت به خدمات انقلاب اسلامي بيشتر آشنا سازند.
وي از رسانه‌ها و مسئولان خواست تا با بازگو كردن ‌وضع پيش از انقلاب و مقايسه آن با شرايط فعلي، اين خدمات را براي مردم به ويژه نسل جوان و نوجوان كشور تبيين كنند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به سفر وزير امور خارجه آمريكا و تلاش و فرافكني درباره پيمان امنيتي آمريكا در عراق اظهار داشت: همانطوري كه آيت الله سيستاني اعلام كردند ملت ايران از مجلس و دولت عراق انتظار دارد درس آزادگي، عزت نفس و زير بار ذلت نرفتن را از مكتب قرآن و سيدالشهدا فرا بگيرند و هرگز زير بار اين توافقنامه ننگين براي عراق و جهان اسلام نروند.
وي تاكيد كرد: با وجود تلاش آمريكا مبني بر اينكه ايران و سوريه عامل ناامني در عراق هستند، اما تمام ملت‌هاي دنيا مي‌دانند ريشه تمام ناامني‌ها اشغالگران هستند.
امام جمعه تبريز در ادامه با اشاره به نزديك شدن ماه مبارك رمضان گفت: ماه مبارك رمضان، نعمت بزرگ الهي و فرصت گرانبهايي براي تعالي امت اسلامي است.
وي تصريح كرد: اين ماه پرفيض، فرصتي است تا همه مسلمانان با انجام فريضه‌هاي ديني و خلوص نيت به خداي بزرگ نزديك شده و نقصان در اعمال گذشته خود را جبران كنند.
آيت‌الله شبستري از ماه مبارك رمضان به عنوان تقرب به درگاه باري ‌تعالي ياد كرد و بر ضرورت انجام فريضه‌هاي ديني در اين ماه پرفضيلت تأكيد كرد.


نوشته شده در   جمعه 8 شهريور 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode