ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 21 آبان 1389     |     کد : 11317

آيت‌الله شبستري: دولت باكو خود را دستاويز رژيم صهيونيستي قرار ندهد

امام جمعه تبريز با اشاره به جسارت به ساحت مقدس نبي‌مكرم اسلام در نشريه چاپ باكو گفت: اين اقدام موجب جريحه‌دار شدن قلوب مسلمانان شده است. دولت باكو نبايد خود را دستاويز رژيم صهيونيستي قرار دهد و برخورد قاطع با عاملان اين هتك حرمت خواست عمومي مسلمانان است.

 امام جمعه تبريز با اشاره به جسارت به ساحت مقدس نبي‌مكرم اسلام در نشريه چاپ باكو گفت: اين اقدام موجب جريحه‌دار شدن قلوب مسلمانان شده است. دولت باكو نبايد خود را دستاويز رژيم صهيونيستي قرار دهد و برخورد قاطع با عاملان اين هتك حرمت خواست عمومي مسلمانان است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز بر ضرورت رسيدگي عادلانه به جنايات حقوق بشر آمريكا تاكيد كرد.
وي با اشاره به فرا رسيدن ايام دهه اول ذي الحجه اظهار داشت: ‌در ايام راز و نياز و ايام پر فضيلتي قرار داريم كه ضروري است مسلمانان به اين ايام معنوي و راز و نياز با خداوند متعال توجه بيشتري داشته باشند.
امام جمعه تبريز با تاكيد بر جايگاه عيد قربان در ميان مسلمانان اظهار داشت: عيد سعيد قربان بايد بيشتر تقويت شود و نماز عيد قربان به صورت باشكوه‌تري اقامه شود تا زمينه اتحاد بيشتر ميان مسلمانان فراهم شود.
وي همچنين با اشاره به حركت‌هاي ضداسلامي در كشور جمهوري آذربايجان اظهار داشت: برخي خبرگزاري‌ها از جسارت به ساحت مقدس نبي مكرم اسلام خبر دادند كه اين اقدام در يك نشريه چاپ باكو صورت گرفته است.
خطيب جمعه تبريز تاكيد كرد: اين اقدام موجب جريحه‌دار شدن قلوب مسلمانان شده است و دولت باكو نبايد خود را دست‌آويز رژيم صهيونيستي قرار داده و با توجه به اينكه بيش از 70 درصد اين كشور مسلمان هستند، برخورد قاطع با عاملان اين هتك حرمت خواست عمومي مردم اين كشور و ملت مسلمان و مسئولان جمهوري اسلامي ايران است.
خواهر خواندگي ميان تبريز و استانبول نيز به نزديكي روابط كمك كرده است.
امام جمعه تبريز همچنين با اشاره به حضور هيئت تركيه‌اي در نماز جمعه تبريز گفت: مواضع شجاعانه كشور تركيه در برابر سياست‌هاي رژيم اشغالگر قدس قابل تقدير است و خواهر خواندگي ميان تبريز و استانبول نيز به نزديكي روابط كمك كرده است.
محاكمه سران جنايتكار آمريكا در دادگاه‌هاي بين‌المللي يك مطالبه عمومي است
آيت‌الله مجتهدشبستري با اشاره به گشوده شدن پرونده جنايات آمريكا در سازمان ملل گفت: ‌شوراي حقوق بشر از طرف سازمان ملل براي رسيدگي به وضعيت حقوق بشر در آمريكا تشكيل شده است.
وي تاكيد كرد: آمريكا همواره كشورهاي ديگر را به نقض حقوق بشر متهم كرده است و اين بار پرونده خود اين كشور كه در زمينه حقوق بشر نيز پرونده سنگيني دارد مورد بررسي قرار گرفته است.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي اظهارداشت: هر چند سرانجام مطلوب اين پرونده به علت تاثير و مداخله آمريكا چندان اميداور كننده نيست اما همين رسيدگي به پرونده جنايات آمريكا نشانگر عمق جنايات اين كشور و توجه جامعه جهاني است.
آيت الله مجتهدشبستري گفت: همت جامعه جهاني براي رسيدگي به جنايات گسترده اين كشور در جاي جاي جهان خود اقدام و حركتي مبارك و مهم است.
وي با اشاره به تاريخ جنايات آمريكا در طي صدها سال گذشته يادآور شد: اين كشور از ابتداي تاسيس خود جنايات گسترده‌اي براي بوميان و سرخپوستان اين كشور اعمال كرده است.
خطيب جمعه تبريز افزود: در سال‌هاي اخير نيز جنايات گسترده آمريكا در كشورهاي مختلف و زندان‌هاي متعدد اين كشور در مناطق مختلف همگي از پرونده‌هاي غيرقابل انكار جنايات آمريكا هستند و اين شواهد فراوان اگر مورد توجه جدي اين هيئت قرار گيرد مقدمه‌اي براي محاكمه سران جنايتكار اين كشور خواهد بود.
امام جمعه تبريز گفت: انتظار از شوراي حقوق بشر سازمان ملل اين است كه انتظار افكار عمومي جامعه جهاني را برآورده كنند و حداقل براي حفظ آبروي خود اين جنايات را بر ملاء سازند.
وي افزود: هيچ كشوري به اندازه آمريكا جنايت نكرده است و هيئت حقوق بشر بايد نقاب از چهره خوي آمريكا برداشته و زمينه محاكمه سران جنايتكار اين كشور را با معرفي به دادگاه‌هاي بين‌المللي فراهم كنند.
آيت الله شبستري در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز به طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: مردم در اين مسئله حياتي و مهم همكاري لازم با دولتمردان را داشته باشند تا اين تحول مهم اقتصادي بتواند در كشور به خوبي اجرا شود.
وي با بيان اينكه اجراي اين طرح احتمال دارد در كشور عوارضي را نيز به همراه دارد، ياد آور شد: دولت در اين راستا اقدامات جبراني خاصي از جمله كنترل قيمت و عدم افزايش قيمت در 22 كالاي اساسي را مورد توجه قرار داده است كه اين حركت اقدام جبراني خوبي است.
امام جمعه تبريز گفت: دستگاه قضايي نيز براي برخورد با سودجويان قول مساعدت داده است.
هفته نامه «آلما» چاپ باكو كه به داشتن گرايشات صهيونيستي معروف است، در شماره اخير خود در مطلبي به قلم «تورال قربانلي» كاريكاتور و مطلبي به شدت توهين‌آميز عليه پيامبرگرامي اسلام چاپ كرده است.
چند ماه پيش نيز نشريه «يونيكال» در چندين شماره اقدام به درج بخش‌هايي از كتاب موهن آيات شيطاني كرد كه در واكنش تشكل‌هاي مردمي و اسلامي چاپ اين پاورقي را متوقف كرد، اما عاملان آن هيچگاه مجازات نشدند.
طي سال‌هاي اخير به موازات بي‌توجهي دولت جمهوري آذربايجان، اين كشور به عنوان يكي از اعضاي سازمان كنفرانس اسلامي تبديل به جولانگاه مزدوران صهيونيستي و نشريات صهيونيسم‌گرا براي توهين به مقدسات اسلامي شده است.
انتشار مقاله و كاريكاتور توهين‌آميز عليه ساحت مقدس پيامبر گرامي اسلام در هفته نامه «آلما» چاپ باكو، با واكنش تند تشكل‌هاي مردمي و اسلامي جمهوري آذربايجان، روبه‌رو شده است.
جمعيت جعفري آذربايجان با انتشار بيانيه‌اي در اعتراض به اين عمل خاطر نشان كردند كه در كشور كه اكثريت آن را مسلمانان تشكيل داده اند سكوت و حمايت دولت از اين عملكرد جاي تعجب و تامل دارد.
جمعيت ارزش‌هاي ملي و معنوي جمهوري آذربايجان با انتشار بيانيه‌اي با اشاره به سابقه اقدامات موهن كشورهاي غيراسلامي عليه ارزش‌هاي اسلامي، از دولت باكو خواست عاملان توهين به پيامبر اسلام در هفته نامه «آلما» را مجازات كند. 


نوشته شده در   جمعه 21 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode