ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 20 آبان 1389     |     کد : 11286

تكامل فكري انسان‌هاي عصر حجر

انسان‌هاي عصر حجر زماني قادر به ساخت ابزارهاي نسبتا پيشرفته‌تر شدند كه مغزشان براي تفكرات پيچيده رشد كرده و تكامل يافت.

 انسان‌هاي عصر حجر زماني قادر به ساخت ابزارهاي نسبتا پيشرفته‌تر شدند كه مغزشان براي تفكرات پيچيده رشد كرده و تكامل يافت.
مطالعات انجام شده در دانشگاه سلطنتي لندن در مورد اين كه چرا 2 ميليون سال طول كشيد تا انسان‌هاي اوليه به جاي استفاده از سنگ‌هاي تيز و برنده به استفاده از ابزارهاي سنگي دست‌ساز روي آوردند اشاره به اين موضوع دارد.
محققان به منظور وفادار ماندن به روش‌هاي ساخت ابزار در قديم از يك استاد ماهر توليد ابزارهاي دستي نيز در اين تحقيق كمك گرفتند.
مقايسه تكنيك‌هاي ساخت ابزار در عصر حجر شواهدي مبني بر چگونگي رشد و تكامل مغز بشر و رفتارهاي او در دوران اوليه عصر حجر را فراهم مي‌كند.
محققان معتقدند پيشرفت انسان‌هاي اوليه در استفاده از ابزارهاي سنگي خام بااستفاده از ابزارهاي سنگي زيبا و دست‌ساز جهش تكنولوژيكي بزرگي براي اجداد ما محسوب مي‌شود.
ابزارهاي سنگي دست‌ساز به منظور شكار، دفاع و كارهاي روزمره بسيار سودمندتر از ابزارهايي بودند كه به شكل طبيعي در محيط وجود داشت.
اين مطالعات تاييدي بر اين نظريه است كه رشد ساخت ابزار و رشد گفتاري كه هر دو نيازمند تفكر پيچيده‌تري هستند انتهاي دوره‌ اول عصر حجر را تبديل به عصر كليدي تاريخ انسان ساخته است.
پس از اين زمان بود كه انسان اوليه شروع به ترك آفريقا و سكونت در ديگر قسمت‌هاي جهان كرد.
پيش از اين مطالعات محققان نظرات متفاوتي در مورد اين كه چرا 2 ميليون سال طول كشيد تا انسان‌هاي اوليه موفق به ساخت ابزارهاي دست‌ساز شدند وجود داشت.
بعضي‌ها بر اين عقيده بودند كه انسان‌هاي اوليه داراي توانايي‌ها و موتور مهارت‌هاي رشد نيافته بودند و بعضي ديگر معتقد بودند كه مغز بشر نياز به گذشت زمان داشته تا بتواند به منظور ساخت ابزار بهتر يا يافتن تكنيك‌هاي پيشرفته‌تر فكر كند.
عده‌اي نيز معتقد بودند كه پيشرفت و توليد ابزارهاي دست‌ساز مانند تبر و نيزه شايد همزمان با پيشرفت زبان در همان aپيشرفته گردهم جمع شده‌اند تا به درك عميق‌تري از تكامل انسان‌هاي
اوليه برسند.اين گروه در نظر دارد بااستفاده از اين روش در آينده در مورد تكامل مغزي نئاندرتال‌ها (اجداد اوليه و منقرض شده بشر)‌ به تحقيق بپردازند.

منبع:physorg


نوشته شده در   پنجشنبه 20 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode