ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 شهريور 1387     |     کد : 1116

صابوني با قدمت ۲۰ هزار سال

تصور اينكه زماني صابون وجود نداشته و شست‌وشوي بدن و دست و صورت تنها با آب امكان پذير بوده، در شرايطي كه انواع صابون‌ها با عطر‌ها و كارايي‌هاي مختلف در بازار وجود دارند، بسيار دشوار است.

در حال حاضر نمي‌توان تصور كرد كه ميكروب‌ها و آلودگي‌ها چگونه بدون استفاده از صابون از دست‌ها پاك مي‌شده اند.

بايد گفت كه صنعت صابون سازی ریشه در بیش از ۲ هزار سال گذشته دارد و در میان بسیاری از صنایع شیمیایی، هیچ‌کدام همانند صنایع صابون‌سازی چنین تغییرات بنیادی در مواد اولیه شیمیایی خود تجربه نکرده‌اند.

معمولاً پذیرفته شده است که مصرف سرانه صابون نشان دهنده سطح زندگی افراد هر کشور است. صابون در واقع، هیچ‌گاه کشف نشده، بلکه بتدریج از مواد خام قلیایی و چربی‌ها بوجود آمده است.

صابون از نمک‌های سدیم یا پتاسیم و اسیدهای چرب گوناگون تشکیل شده است. طی هزاران سال مصرف صابون روز به روز بيشتر شده و در حال حاضر صابون به يكي از ضروريات زندگي بشر متمدن تبديل شده است.

گفتني است كه  پیه، ماده چرب اصلی در صابون‌سازی است. همچنين روغن دنبه (حدود 20 درصد) دومین ماده اولیه مهم در صابون‌سازی است كه از حیوانات کوچک اهلی به دست می‌آید.

در حال حاضر، صابون‌هاي مختلفي در بازار وجود دارند و ديگر تنها بحث شويندگي صابون‌ها مطرح نيست.

براي مثال براي انواع پوست‌ها صابون‌هاي مخصوصي وجود دارد و از سويي ديگر، صابون‌هايي توليد شده‌اند كه همانند كرم‌ها عمل كرده و برخي بيماري‌هاي پوستي را برطرف مي‌كنند و حتي موجب زيبايي پوست مي‌شوند.

در ايران قيمت يك قالب صابون از حدود ۱۰۰ تومان شروع شده و در انواع خارجي به چند هزار تومان مي‌رسد.

طبق توصيه متخصصان، افراد بايد در هنگام خريد صابون به نوع پوست خود توجه كرده و در هر صورت از مصرف صابون‌هايي كه خيلي پوست را خشك مي‌كنند، اجتناب كنند.

همچنين توجه به علامت استاندارد و پروانه ساخت صابون ضروري است.


نوشته شده در   دوشنبه 4 شهريور 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode