ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 آبان 1389     |     کد : 11127

آذربايجاني‌ها منتظر باران باشند

آذربايجاني‌ها منتظر باران باشند : مدير‌كل هواشناسي آذربايجان شرقي گفت: علت اصلي بروز خشكسالي‌هاي منطقه تغييرات اقليمي است، ولي با توجه به نقشه‌ها اميدواريم در 45 روز باقي مانده از پاييز شاهد افزايش بارش باران در منطقه باشيم.

آذربايجاني‌ها منتظر باران باشند : مدير‌كل هواشناسي آذربايجان شرقي گفت: علت اصلي بروز خشكسالي‌هاي منطقه تغييرات اقليمي است، ولي با توجه به نقشه‌ها اميدواريم در 45 روز باقي مانده از پاييز شاهد افزايش بارش باران در منطقه باشيم.
امير شاهرخ حسنعليزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز افزود: طي 45 روز گذشته ميانگين بارش باران در استان هفت ميلي‌متر گزارش شده است.
وي اضافه كرد: اين رقم در مورد شهر تبريز 7.4 ميلي‌متر است كه در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته كه 2.6 ميلي‌متر بود 285 درصد افزايش داشته است.
حسنعليزاده همچنين اظهار داشت: ميزان بارش باران در سال گذشته در اين مدت در استان آذربايجان شرقي 8.8 ميلي‌متر بوده كه در مدت مشابه امسال هفت ميلي‌متر باران باريده است.
مدير‌كل هواشناسي استان آذربايجان شرقي ياد‌آور شد: با توجه به نقشه‌هاي جوي و پيش‌بيني‌هاي انجام شده اميدواريم از نيمه دوم آبان ماه شاهد افزايش نزولات آسماني در سطح استان باشيم.
وي ادامه داد: اداره‌كل هواشناسي استان آذربايجان شرقي تنها مركز فعال شمال‌غرب كشور است و كارشناسان هواشناسي اين مركز با استفاده از دستگاه‌هاي پشرفته موجود مي‌توانند تا ارتفاع 35 كيلومتري جو را رصد كرده و از فعل و انفعالات انجام گرفته اطلاع يابند.
حسنعليزاده خاطر‌نشان كرد: علت اصلي بروز خشكسالي‌ها در منطقه تغييرات اقليمي است، ولي با توجه به نقشه‌ها اميدواريم در 45 روز باقي مانده از پاييز شاهد افزايش بارش باران در منطقه باشيم.
حسنعلي‌زاده در ادامه به امكانات موجود در استان نيز اشاره كرد و گفت: اداره كل هواشناسي استان آذربايجان شرقي به عنوان قوي‌ترين مركز در شمال غرب كشور فعاليت مي‌كند، به طوري كه در اين مركز كارشناسان هواشناسي قادر به رصد تغييرات جوي تا فاصله 35 كيلومتري جو هستند.
وي اظهار داشت: سازمان هواشناسي با توجه به استانداردهاي جهاني بايد در هر 30 كيلومتر نسبت به تاسيس ايستگاه‌هاي هواشناسي سينوپتيك، اقليم‌شناسي و باران‌سنجي اقدام كند.
وي ادامه داد: با توجه به حساسيت موجود در منطقه شمال غرب كشور به علت قرار گرفتن در ورودي سيستم‌هاي جوي مديترانه‌اي و سيبري، هم‌اكنون 13 ايستگاه سينوپتيك اصلي و فرعي، هشت ايستگاه اقليم‌شناسي، 103 ايستگاه باران‌سنجي و 11 ايستگاه تمام اتوماتيك در سطح استان فعاليت دارند.
حسنعلي‌زاده اظهار داشت: با توجه به چشم‌انداز برنامه پنجم توسعه، تا پنج سال آينده تمام ايستگاه‌هاي سنتي استان به اتوماتيك تبديل مي‌شوند. 


نوشته شده در   دوشنبه 17 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode