ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 بهمن 1395     |     کد : 110940

امام جمعه شهر مهربان: امنیت ملی و دفاعی کشورمان تحت هیچ شرایطی قابل معامله نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن ‌سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب استثنایی و یک پدیده منحصر به فرد در قرن بیستم عنوان کرد و اظهار داشت: نباید تردید کرد که انقلاب اسلامی ایران هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام از همه انقلاب‌ها جدا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن ‌سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب استثنایی و یک پدیده منحصر به فرد در قرن بیستم عنوان کرد و اظهار داشت: نباید تردید کرد که انقلاب اسلامی ایران هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام از همه انقلاب‌ها جدا است.

خطیب جمعه شهر مهربان، ماندگاری و در جریان بودن انقلاب اسلامی را جهانی بودن شعارها و اهداف انقلاب و حاکمیت ارزش‌های دینی، اخلاقی و معنوی بر انقلاب و مردمی بودن و همه جانبه بودن انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی‌های انقلاب اسلامی فرموده‌اند که انقلاب اسلامی با همه انقلاب‌های دیگر متفاوت است؛ نه یک انقلاب صرفاً معنوی و فرهنگی است، نه یک انقلاب صرفاً اقتصادی است، نه یک انقلاب صرفاً سیاسی است؛ یک انقلاب همه‌جانبه است. مثل خودِ اسلام است.

وی ادامه داد: همانطور که اسلام ابعاد معنوی و اخلاقی دارد، ابعاد الهی دارد، در عین حال ناظر به زندگی مردم است؛ بعد اقتصادی، بعد سیاسی، بعد اجتماعی در اسلام وجود دارد؛ انقلاب اسلامی هم دارای ابعاد مختلف بود و راز ماندگاری انقلاب اسلامی و روزبه‌روز زنده‌تر شدن این انقلاب در سطح منطقه و جهان، همین ابعاد گوناگون آن است که با نیازهای بشر متوازن و همراه است.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 19 بهمن روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: از شکننده‌ترین ضربات بر پیکر رژیم منفور شاهنشاهی، حرکت شجاعانه نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن 1357 بود که به حق می‌توان آن را از ایام‌الله نامید، چراکه اعلام همبستگی نیروی هوایی با امام(ره) و ملت ایران باعث خشنودی ایشان و مردم شد و مردم را به پیروزی انقلاب اسلامی امیدوارتر کرد.

مرسلی تشریح کرد: در چنین روزی در سال 1357 شمار زیادی از پرسنل نیروی هوایی با انجام حرکتی متهورانه و مهم با لباس رسمی در مدرسه رفاه، اقامتگاه امام خمینی(ره) حضور یافتند و وفاداری خویش را به امام خمینی(ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی ابراز کردند و این اقدام که در نوع خود حرکت شگرفی از سوی بخشی تأثیرگذار از ارتش بود، خشم برخی از فرماندهان نظامی را بر انگیخت و مایه مخالفت‌ها و درگیری‌های بعدی گارد شاهنشاهی با نیروی هوایی شد.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به 20 بهمن‌ماه سالروز عملیات غرورآفرین والفجر 8 که به نام روز حفاظت اطلاعات در سپاه نامیده شد، اظهار داشت: عملیات غرور‌آفرین والفجر 8 یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌هاست که توانست دشمن را سردرگم کند.

مرسلی با اشاره به 21 بهمن سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) نسبت به بی‌توجهی به حکومت نظامی اظهار داشت: مردم شجاع و غیرتمند ایران اسلامی با بی‌اعتنایی نسبت به این دستور و اطاعت از فرمان امام(ره) آخرین امید رژیم شاهنشاهی را از بین بردند و با حضور در خیابان‌ها و فریادهای الله‌اکبر زمینه پیروزی نهایی انقلاب در روز 22 بهمن را فراهم کردند.

امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه حتی نزدیک‌ترین یاران حضرت امام خمینی(ره) انتظار صدور فرمان حضرت امام راحل را نیز در خصوص بی‌توجهی به حکومت نظامی نداشتند، افزود: حضرت امام(ره) در پاسخ به نگرانی‌های مرحوم آیت طالقانی(ره) فرموده بودند که اگر دستور از من نباشد چه کنم و این مسئله بیانگر آن است که دست‌های غیبی پشت پیروزی انقلاب اسلامی قرار داشته است.

خطیب جمعه مهربان با بیان اینکه 22 بهمن رمز شکوه و عزت ملت ایران است که موجب عزت و سرافرازی ملت ایران در جهان شده است، از عموم اهالی ولایتمدار و انقلابی شهرها و روستاهای منطقه مهربان برای حضور گسترده در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن دعوت کرد.

مرسلی با اشاره به نقش غیر قابل انکار بانوان در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، خواستار حضور گسترده بانوان منطقه در راهپیمایی 22 بهمن شد.

امام جمعه شهر مهربان تأکید کرد: 22 بهمن مظهر عنایت پروردگار به این ملت است و در این موقعیت ویژه و شرایط حساس، راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن باید باشکوه‌تر و با عظمت‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر مهربان با تبریک روز میلاد حضرت زینب کبری(س) که بنام روز پرستار نامگذاری شده است، این روز را به تمام پرستاران زحمتکش، بی‌ادعا و پرتلاش تبریک گفت و با اشاره به روایات متعدد در این زمینه خطاب به پرستاران اظهار داشت: شما پرستاران از جایگاه ویژه‌ای در نزد خداوند متعال برخوردار هستید و طبق روایات  هر کس به حل مشکل یک بیمار کمک کند، خداوند به گناهان او قلم عفو می‌کشد.

مرسلی با اشاره به حضور پزشک متخصص قلب و عروق در مرکز بهداشتی و درمانی شبانه روزی مهربان در روزهای شنبه و دوشنبه هر هفته از زحمات و عنایات دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دکتر بایرمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراب در این زمینه قدردانی و اظهار امیدواری کرد که با توجه به اعلام آمادگی پزشکان متخصص اطفال و مغز و اعصاب برای حضور در مهربان، با اهتمام ویژه این بزرگواران در این خصوص مساعدت‌های لازم به عمل آمده و زمینه حضور پزشکان متخصص مغز و اعصاب و اطفال نیز در مرکز بهداشتی و درمانی شبانه روزی مهربان فراهم شود.

امام جمعه شهر مهربان، یک بار دیگر گلایه و انتقاد خود را از نبود تزریقات‌چی خانم در مرکز بهداشتی و درمانی مهربان اعلام کرد و افزود: در حالی که طبق نظر مراجع، انجام کارهای تزریقات خانم‌ها توسط آقایان دارای اشکال است، متأسفانه کمافی السابق در مرکز بهداشتی و درمانی مهربان، کارهای تزریقات خانم‌ها را نیز آقایان انجام می‌دهند که امیدواریم در این خصوص تجدید نظر اساسی صورت گیرد.

خطیب جمعه شهر مهربان ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در خصوص تشکیل ستاد دهه فجر و برنامه‌های اجرا شده در این خصوص، خداوند متعال را شاهد گرفت که در بیان برخی مسائل قصد و غرضی نداشته و خدای ناکرده قصد تخریب کسی را ندارد و خود را موظف به بیان مشکلات مردم دانست.

مرسلی در پایان عنوان کرد: امنیت ملی و دفاعی کشورمان به هیچ وجه قابل معامله نیست و رئیس جمهور ملعون، بی‌تجربه و منافق آمریکا بداند کسی که ادعای حاکمیت بر کل جهان را دارد، نباید از یک کودک 5 ساله هراسی داشته باشد و به بهانه واهی یک کودک مسلمان 5 ساله را دستگیر کند.


نوشته شده در   جمعه 15 بهمن 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode