ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 بهمن 1395     |     کد : 110676

جشن شعر انقلاب در تبریز برگزار شد

جشن شعر انقلاب با هدف تجلیل از شاعران مقاومت و با حضور علیرضا قزوه و ناصر فیض در تبریز برگزار شد.

جشن شعر انقلاب با هدف تجلیل از شاعران مقاومت و با حضور علیرضا قزوه و ناصر فیض در تبریز برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بزرگداشت حسین کریمی مراغه‌ای شاعر نام‌آشنای مراغه‌ای از برنامه های محوری این جشن بود که پنجشنبه شب به همت شهرداری تبریز و حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور در این جشن گفت: استاد کریمی مراغه ای در همه دوران پیروزی انقلاب اسلامی سهم بسیار زیادی داشت.
علیرضا قزوه خاطرنشان کرد: استاد کریمی مراغه ای در دوره های مختلف متناسب با نیاز جامعه اشعاری گفته و مردم با اشعار این شاعر توانمند توانسته اند ارتباط برقرار کنند.
وی متذکر شد: استاد مراغه ای توانایی ارتباط گیری با مخاطبان خود را داشته و متناسب با نیاز جامعه شعر سروده است.
این چهره پیشتاز شعر انقلاب ادامه داد: باید تلاش کنیم شعرایی مانند استاد مراغه ای را به همه جهانیان بشناسانیم تا همه بدانند که چه گوهرهای گرانبهایی در شعر معاصر و آیینی کشورمان داریم.
رئیس دفتر ادبیات طنز حوزه هنری کشور هم با اشاره به اینکه انقلاب و طنز هر دو در جهت اصلاح جامعه و رسیدن به عدالت تلاش می‌کنند، گفت: طنز و انقلاب در جهت اینکه هردو می‌خواهند جامعه را تغییر دهند و ناهنجاری ها را اصلاح کنند بسیار به هم نزدیک هستند.
ناصر فیض یادآوری کرد: شاعران طنز انقلابی بسیار در رسیدن به عدالت در جامعه تلاش کرده اند و با ناعدالتی ها مبارزه کرده اند.
وی ادامه داد: طنز حال و هوای مخاطب را می‌فهمد و با زبان شیرین از مخاطب انتقاد می کند و به جرات می توان گفت هیچ هجوی نمی تواند به اندازه طنز در جامعه تاثیرگذار باشد.
این شاعر طنز سرای زبان و ادبیات فارسی و ترکی با اشاره به اشعار استاد کریمی مراغه ای خاطرنشان کرد: زبان شعری استاد کریمی مراغه ای زبانی بسیار سهل و ممتنع است و اصطلاحات و ضرب المثل های معروف بین مردم را در اشعار خود استفاده کرده است که بعدها این آثار می تواند مرجع جامعه شناسی این خطه باشد.
فیض در ادامه با بیان این‌که استاد کریمی مراغه ای به معنای واقعی شاعر انقلاب است، گفت: علاقمندم در مورد زوایای پنهان آثار استاد کریمی مراغه ای که تا به حال به اندازه کافی به آن ها پرداخت نشده است، بنویسم چرا که ایشان بر فراز ادبیات طنز ترکی نشسته اند.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی هم گفت: امروز اگر شاهد عظمت در جامعه اسلامی هستیم مدیون شاعران و نویسندگان هستیم که در دوران طاغوت با آثارشان به جامعه بصیرت بخشیدند.
حسن میلانی با بیان اینکه استاد کریمی مراغه ای یکی از شعرای انقلابی است که با مسئولیت شناسی و بیان طنز خود توانستند انحرافات دوران طاغوت را بیان کنند، ادامه داد: قلم به دستان مبلغان رسا در جامعه هستند که با نوشته های خود جامعه را هدایت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: انسان هایی وجود دارند که ریشه های اعتقادی محکمی دارند و در بهار حادثه متبلور می شوند و مقام معظم رهبری از همین چهره‌های برجسته هستند که در جریان های حادثه ساز، توانسته اند با درایت خود بحران ها را مدیریت می کنند.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی همچنین گفت: هرچند تجلیل کننده اصلی از مقام انسان های کامل پروردگار متعال است اما متولیان فرهنگی جامعه نیز در حد توان باید قدردان این افراد باشند.
شهردار تبریز هم نقش شاعران انقلابی را در پایداری اصول انقلاب اسلامی بی بدیل دانست و خاطرنشان کرد: استاد کریمی مراغه ای از جمله شاعران انقلابی است که در به ثمر رسیدن انقلاب تلاش بسیار کرده و با اشعار و نوشته های خود سردمدار جوانان انقلابی در شهر مراغه بوده است.
صادق نجفی گفت: اقشار مختلف جامعه در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش داشته اند که به یقین شاعران و نویسندگان تاثیرگذارترین آن ها بوده اند.
شهردار تبریز ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به دلیل داشتن شاخصه هایی همچون مردمی و فرهنگی بودن پس از گذشت 38 سال پایدار بوده و زهر آن هنوز در گلوی مستکبران جهان باقی است.
نجفی با اشاره به اهمیت قدردانی از مقام نام آوران و شاعران گفت: خوشحالیم که در حضور استاد بزرگ کریمی مراغه ای از مقام هنری ایشان تقدیر می کنیم و امیدواریم این امر به قانونی نانوشته تبدیل شود و در مورد سایر مشاهیر و هنرمندان نیز انجام شود.
جشن شعر انقلاب با شعرخوانی شاعران پیشکسوت و جوان استان همراه بود .
در این جشن علاوه بر تجلیل از کریمی مراغه ای با اهدای تندیس ویژه و لوح یادبود مقام هنری، از علیرضا قزوه، ناصر فیض، محمد رنجی تبریزی، صالح سجادی، رستم شاه مرادی، سید محمدمسعود نقیب و ابراهیم ترابی تقدیر شد.


نوشته شده در   جمعه 8 بهمن 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode