ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 آبان 1389     |     کد : 11039

امام جمعه هريس: استكبار‌ستيزي ملت ايران تداوم دارد

امام جمعه هريس گفت: ملت ايران پس از گذشت سه دهه از انقلاب هنوز هم در مقابل استكبار جهاني ايستاده و استكبار ستيزي كه از شاخصه‌هاي انقلاب است، ادامه دارد.

امام جمعه هريس گفت: ملت ايران پس از گذشت سه دهه از انقلاب هنوز هم در مقابل استكبار جهاني ايستاده و استكبار ستيزي كه از شاخصه‌هاي انقلاب است، ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، حجت ‌الاسلام قهرمان احمدي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته هريس استكبار‌ستيزي را يك جريان دانست و اظهار داشت: اين جريان را بايد روز‌به‌روز وسيع‌تر و گسترده‌تر ادامه داد چرا كه استكبار‌ستيزي اصل محوري انقلاب ماست.
وي اضافه كرد: دنياي استكباري با بكارگيري همه توان خود قصد دارد، مقدسات، اصول، ارزش‌ها و باورهاي الهي و معنوي ما را تهديد كند.
خطيب جمعه هريس انتخابات اخير ميان دوره‌اي آمريكا را پر هزينه‌ترين انتخابات تاريخ در وانفساي بحران‌ اقتصادي عنوان كرد و بيان داشت: پرهزينه‌ترين انتخابات ميان دوره‌‌اي تاريخ آمريكا در حالي برگزار شد كه شهروندان آمريكايي با نارضايتي از عملكرد اقتصادي 20 ماهه باراك اوباما به پاي صندوق‌هاي راي رفتند.
وي افزود: مردم آمريكا در اين مدت به گونه‌اي فزاينده به اين باور رسيده‌اند كه وي در اجراي شعار انتخاباتي خود مبني بر تغيير اوضاع در آمريكا ناموفق بوده و در عمل سياستي مشابه دولت جروج بوش پيش گرفته است.
احمدي تاكيد كرد: پيروزي چشمگير جمهوري‌خواهان در انتخابات ميان دوره‌اي كنگره آمريكا در حالي با شرمساري از وعده تغيير روي دست اوباما ماند و با شكست فاحش دموكرات‌ها همراه شد كه ناظران سياسي نتايج آن را رفراندومي در رد سياست‌هاي تغييرات اوباما مي‌دانند و بعد از اين بايد اوباما به حزب رقيب امتياز بدهد و يا با موانع جدي در تصميم‌گيري روبه‌رو مي‌شود.
امام جمعه هريس در ادامه با گراميداشت 14 آبان روز فرهنگ عمومي اظهار داشت: فرهنگ عمومي مجموعه‌اي از باورها و رفتارهاي صحيح و غيرصحيح يك جامعه است و عوامل مختلف و متنوعي در آن تاثيرگذار هستند و اصلاح آن از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
احمدي فرهنگ عمومي را سازنده فضايي دانست كه انسان‌ها در آن روابط فردي و اجتماعي خويش را سامان مي‌دهند و اين فضا به تناسبي كه شفاف، سالم مطابق اسلام و ارزش‌هاي الهي و دور از رذايل اخلاقي باشد موجب رشد و كمال اخروي و اجتماعي مي‌شود.
وي با گراميداشت 13 تا 19 آبان كه هفته تربيت نام‌گذاري شده است، افزود: صاحب‌نظران تعليم و تربيت چهار عامل اصلي براي پرورش انسان تعيين كرده‌اند كه خانواده نخستين و حساس‌ترين پايگاه تربيت است و مدرسه عامل مهم ديگري در تكوين شخصيت علمي و تربيتي است.
خطيب جمعه هريس وسايل ارتباط جمعي و رسانه‌ها اعم از مطبوعات، راديو و تلويزيون، سينما و تئاتر را كه مستقيم و غيرمستقيم در تار و پود زندگي راه يافته است را از ديگر عوامل موثر در تربيت دانست و خاطرنشان كرد: فضاي جامعه و ارزش‌ها و ضد ارزش‌هاي موجود، مستقيم و غير‌مستقيم بر روان و شخصيت آدمي تاثيرگذارند و دشوار بودن كنترل انسان و تحول سريع جامعه امروز از مسائل مهمي هستند كه بايد در تربيت مورد توجه واقع شوند.


نوشته شده در   جمعه 14 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode