ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 آبان 1389     |     کد : 11038

امام جمعه تبريز: جايگاه آمريكا در نظام بين‌المللي متزلزل‌تر از هميشه است

امام جمعه تبريز با بيان اينكه جايگاه آمريكا در نظام بين‌المللي را متزلزل‌تر از هميشه است، گفت: با پيروزي جمهوريخوهان در انتخابات كنگره آمريكا اوباما در آزموني دشوار و شرايطي سخت قرار گرفته است.

 امام جمعه تبريز با بيان اينكه جايگاه آمريكا در نظام بين‌المللي را متزلزل‌تر از هميشه است، گفت: با پيروزي جمهوريخوهان در انتخابات كنگره آمريكا اوباما در آزموني دشوار و شرايطي سخت قرار گرفته است.
‌به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز در مصلاي امام خميني (ره) تبريز با اشاره به برگزاري انتخابات كنگره آمريكا و پيروزي جمهوري‌خواهان در اين انتخابات تصريح كرد:‌ شرايط داخلي آمريكا براي رئيس جمهور اين كشور مناسب نيست و با پيروزي حزب رقيب در انتخابات كنگره و اكثريت ضعيف دموكرات‌ها در مجلس سنا شرايط دشواري براي حاكميت اين كشور به وجود آمده است.
وي اظهار داشت: اوباما نبايد به اكثريت ضعيف دموكرات‌ها در مجلس سنا دلخوش كند چرا‌كه اين مجلس در برابر كنگره كارآيي ضعيفي داشته و از سويي ديگر مردم آمريكا به اين مجلس بي‌اعتنا هستند.
امام جمعه تبريز تصريح كرد: با پيروزي جمهوريخواهان در انتخابات كنگره آمريكا اوباما در آزموني دشوار و شرايطي سخت قرار گرفته است.
وي خاطر‌نشان كرد: ‌عدم تحقق وعده‌هاي اوباما در مورد تغيير شرايط و تحول در داخل و خارج كشور علت عمده اين شكست انتخاباتي بوده است.
امام جمعه تبريز خاطر‌نشان كرد: در شرايطي كه فقر در جامعه امريكا رو به فزوني نهاده است در خارج از اين كشور نيز وعده‌هاي اوباما در مورد خروج نيروها از عراق و افغانستان محقق نشده و جنايات بيشتري از طرف اين كشو در حال وقوع است.
وي با اشاره به فرمايش امام راحل در مورد آمريكا گفت: فرمايش آن رهبر كبير در مورد اينكه آمريكا شيطان بزرگ است روز به روز بيشتر براي ملل جهان روشن مي‌شود و در حال حاضر شعار مرگ بر آمريكا در حال فراگير شدن است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود به ديدار رهبر معظم انقلاب با جوانان اشاره كرد و گفت: ‌ايشان در اين ديدار مهم با اشاره به سه واقعه مهم 13 آبان بر نقش موثر جوانان در اين حوادث تاكيد كردند.
وي افزود:‌ رهبر معظم انقلاب نقش جوانان را نقشي حياتي در مقاطع مختلف انقلاب اسلامي دانستند و كنترل و مهار فتنه 88 را نيز از سوي جوانان قلمداد كردند.
خطيب جمعه تبريز تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب در ديدار با جوانان بار ديگر بر ماهيت جنايتكارانه آمريكا تاكيد فرمودند كه چهره به ظاهر دوستانه آمريكا در حقيقت دستكشي بر پنجه چدني اين كشور است.
وي افزود: جنايات آمريكا و ماهيت واقعي آن هيچگاه از ذهن تاريخي ملت ايران پاك نمي‌شود و همانگونه كه رهبري فرمودند آمريكا هيچگاه در‌صدد برقراري رابطه خوب با ملت‌ها نيست.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز به فرارسيدن سالروز ازدواج مولاي متقيان علي (ع) و صديقه طاهره (س) اشاره كرد و گفت: ازدواج ساده و سيره و منش اين دو بزرگوار كه سالروز ازدواج ايشان به نام روز خانواده نامگذاري شده است همواره بايد الگو و سرمشق جوانان باشد.
وي با اشاره به آيات و رواياتي در مورد اهميت و جايگاه ازدواج در اسلام گفت: ‌اصل ازدواج در اسلام مورد تاكيد خاص قرار گرفته است و خداوند متعال در قرآن كريم امر به ترويج ازدواج و فراهم كردن وسائل ازدواج كرده است.
امام جمعه تبريز گفت: ‌تشريفات مجلل، مهريه‌هاي سنگين و هزينه‌هاي گزاف در برگزاري مراسم عقد و عروسي بر خلاف سيره و سنت مولاي متقيان علي (ع) و صديقه طاهره (س) است و اگر خود را مقيد به سنت اين بزرگان مي‌د‌انيم بايد ساده‌زيستي را مورد توجه قرار دهيم.
وي همچنين با اشاره به برگزاري پرشور راهپيمايي 13 آبان از حضور حماسي مردم و دانشجويان و دانش‌آموزان در اين مراسم پرشور تقدير كر و اين حضور شكوهمند را موجب بهره‌مندي از اجر اخروي دانست.


نوشته شده در   جمعه 14 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode