ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 شهريور 1387     |     کد : 1102

امام جمعه تبريز: دولت نهم با تحقق مردم‌سالاري، ديوان‌سالاري را از بين برده است

 آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر با اشاره به آغار هفته دولت افزود: در سه دهه اخير كشور ره صد ساله را طي كرده است و تحولات فراواني در عرصه‌هاي مختلف عمران و آباداني كشور همچنين پيشرفت‌هاي علمي، سياسي و اجتماعي نصيب ايران اسلامي شده است.
وي ضمن تقدير از دولت‌هاي گذشته اظهار داشت: دولت نهم در سه سال اخير به موفقيت‌هاي قابل توجهي نائل شده كه وي‍ژگي آن، مردمي بودن آن است.
آيت‌الله شبستري تصريح كرد: در دولت نهم با ادامه مسافرت‌هاي هيئت دولت به استان‌ها، ارتباط بين مردم و دولت بيشتر شده و با محقق شدن مردم‌سالاري، ديوان‌سالاري از بين رفته است.
خطيب جمعه تبريز برقراري آرامش سياسي،ساده زيستي، اميد دادن به محرومان به خاطر شعار عدالت‌محوري،افزايش بودجه فرهنگي و مبارزه با رانت‌خواري همچنين آغاز اصلاحات اقتصادي را از جمله عملكرد مثبت دولت نهم بيان داشت و گفت: اصل هدفمند كردن يارانه‌ها مطلوب بوده ولي شيوه اجرايي طرح بايد كارشناسي بيشتري شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي پيشرفت‌هاي علمي و تحقيقاتي، پرتاب موفقيت‌آميز موشك كاوشگر ايران، دستيابي به علم شبيه سازي و پيشرفت و بهبود درمان ضايعات نخاعي را حاصل تلاش متخصصان ايران اسلامي دانست.
وي تصريح كرد: دولت به خوبي با رهبري داهيانه مقام معظم رهبري ملت ايران به دستاوردهاي علمي و تحقيقاتي و سياست مقاومت در برابر زورگويي‌ها رسيده و در اين زمينه به خود مي‌بالد.
امام جمعه تبريز ايجاد روحيه وحدت و همبستگي ملي را از سوي دولت و اتصال آن به مردم را ضروري دانست و اظهار داشت: هفته دولت فرصت بسيار مناسبي براي بازگو كردن خدمات دولت و انقلاب اسلامي است.
وي با اشاره به سالگرد شهادت شهيدان رجايي و باهنر اظهار داشت: بايد اين دو شهيد براي مجلسيان و دولتمردان الگو باشند و دستگاه‌هاي مختلف اجرايي بايد با ارائه عملكردهاي خود، مردم را نسبت به خدمات انقلاب اسلامي بيشتر آشنا سازند.
آيت‌الله شبستري از رسانه‌ها و مسئولان خواست با بازگو كردن ‌وضع پيش از انقلاب و مقايسه آن با شرايط فعلي اين خدمات را براي مردم به ويژه نسل جوان و نوجوان كشور تبيين كنند.
وي با بيان اين مطلب كه دستاوردهاي دولت در دو سال اخير قابل ستايش و قدرداني است، تصريح كرد: البته برخي مسائل و مشكلات نيز وجود دارد كه انتظار مي‌رود دولت اهتمام بيشتري نسبت به رفع آنها داشته باشد.
خطيب جمعه تبريز، پيگيري وعده‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي به مردم، توجه به مسئله بيكاري، ايجاد اشتغال و مسائل فرهنگي را مواردي عنوان كرد كه مردم انتظار دارند دولت به آنها توجه بيشتري داشته باشد.
وي با بيان اين كه اميدواري بين مستضعفان، محرومان و نيروهاي معتقد به نظام با عملكرد خوب دولت تقويت مي‌شود، اظهار داشت: با توجه به عدم تحقق برخي وعده‌ها، مسئولان بدانند كه اگر اين وعده‌ها علمي نشود، مشكل‌آفرين خواهد شد.
نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در خبرگان رهبري در ادامه سخنان خود با اشاره به مشكلات بيكاري و تورم اظهار داشت: با وجود اينكه در دو سال گذشته، دولت گام‌هاي مهمي براي حل اين مشكلات برداشته، اما همچنان اين مشكلات مردم را رنج مي‌دهد و بايد تورم سرسام‌آور كنترل شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به رشد مفاسد اخلاقي و بدحجابي، از تشكيلات قضايي و نيروي انتظامي خواست در اين موارد با قاطعيت بيشتري اقدام كنند.
وي افزود: مردم انتظار دارند دولت در كنترل تورم، ايجاد اشتغال و رفع مشكلات فرهنگي و بدحجابي اقدام‌هاي جدي كنند.


نوشته شده در   شنبه 2 شهريور 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode