ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 28 آذر 1395     |     کد : 109396

هم‌افزايي و عبور از اختلافات راه رهايي از مصائب دنياي اسلام است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌صبح ديروز در ديدار مسئولان نظام، ميهمانان سي‌امين کنفرانس وحدت اسلامي...

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌صبح ديروز در ديدار مسئولان نظام، ميهمانان سي‌امين کنفرانس وحدت اسلامي، سفراي کشورهاي اسلامي‌و قشرهاي مختلف مردم تأکيد کردند: امروز دو اراده در منطقه در تعارض با يکديگر قرار گرفته است؛«اراده‌ وحدت» و «اراده تفرقه»؛ و در اين اوضاع حساس، «تکيه بر قرآن و تعاليم الهي پيامبر اعظم‌(صلي‌الله‌عليه ‌وآله ‌وسلم)» به‌عنوان داروي وحدت‌بخش، راه‌حل محنت‌هاي دنياي اسلام است.

رهبر انقلاب اسلامي‌با تبريک ميلاد مسعود حضرت ختمي‌مرتبت محمد بن عبدالله‌(صلي‌الله‌عليه ‌وآله‌ وسلم) و ولادت باسعادت امام جعفر صادق‌(عليه‌السلام) افزودند: اهميت وجود مقدس پيامبر اسلام به حدي است که پروردگار کريم در قرآن مجيد به‌خاطر دادن اين نعمت بي‌بديل، بر بشريت منّت مي‌گذارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با استناد به تعبير قرآني «رحمةً ‌لِلعالمين»، تعاليم پيامبر اعظم را راهي براي نجات همه‌ بشريت خواندند و افزودند: دشمنان بشريت و صاحبان زر و زور با اين تعاليم سعادت‌بخش مخالفند و به همين علت، خداوند به پيامبر‌(صلي‌الله‌عليه‌ وآله ‌وسلم) دستور مي‌دهد ضمن خودداري از پيروي و سازش با کفار و منافقين، با آنان جهاد کن و بر آنان سخت بگير.

ايشان افزودند: جهاد با دشمنان اسلام و بشريت، البته به تناسب شرايط مختلف، گاه نظامي، گاه سياسي و در شرايطي فرهنگي يا حتي علمي‌است و ملت‌هاي مسلمان به‌خصوص مبلغان ديني و جوانان بايد با مطالعه و شناخت تعاليم الهي به پيامبر خاتم‌(صلي‌الله‌عليه ‌وآله ‌وسلم)، اين مجموعه‌ حيات‌بخش را مورد استفاده قرار دهند.

رهبر انقلاب با يادآوري تلاش روزافزون استکبار و استعمار براي تفرقه و تضعيف مسلمانان افزودند: دنياي اسلام، امروز دچار گرفتاري‌ها و رنج‌هاي فراواني است که «اتحاد، هم‌افزايي، تعاون و عبور از اختلافات مذهبي و فکري در زير سايه‌ مشترکات فراوان اسلامي»، راه‌حل اين مشکلات و مصائب است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: در صورت وحدت ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي، آمريکايي‌ها و صهيونيست‌ها، توان تحميل خواسته‌هاي خود بر مسلمانان را از دست مي‌دهند و توطئه‌ به فراموشي سپرده شدن فلسطين ناکام خواهد ماند.

ايشان، حمله و کشتار مسلمانان از ميانمار در شرق آسيا تا نيجريه در غرب آفريقا و رويارويي مسلمانان در منطقه‌ بسيار مهم غرب آسيا را از نتايج توطئه‌هاي تفرقه‌انگيز مستکبران خواندند و افزودند: در اين اوضاع و احوال، شيعه‌ انگليسي و سنّي آمريکايي مثل دو لبه‌ يک قيچي به آتش‌افروزي و اختلاف‌افکني مشغولند.

رهبر انقلاب اسلامي‌با اشاره به رويارويي اراده‌ شيطاني «تفرقه» با اراده عزت‌بخش «وحدت» گفتند: سياست قديمي‌انگليسي‌ها مبني بر تفرقه بينداز و آقايي کن، در دستور کار جدي دشمنان اسلام قرار دارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، سياست‌ها و اقدامات انگليسي‌ها در دو قرن اخير را به‌عنوان منبع شر و نکبت براي ملت‌هاي منطقه، مورد اشاره قرار دادند و يادآوري کردند: در روزهاي اخير، انگليسي‌ها در نهايت بي‌شرمي، ايرانِ مظلوم و عزيز را تهديد منطقه ناميده‌اند اما همه مي‌دانند که برخلاف اين اتهامات، اين انگليسي‌ها هستند که هميشه منشأ و منبع تهديد و فساد و خطر و نکبت بوده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامي، افزايش فعاليت‌هاي ضد اسلامي‌مستکبران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي‌را نشانه‌ ترس آنها از استقرار و استمرار يک نظام اسلامي‌قدرتمند، پيشرو و الگو دانستند و افزودند: دشمنان حتي اگر ادعاي نرمش داشته و ظاهري آراسته هم داشته باشند، در باطن به تمام معنا وحشي و خشن هستند و ملت‌ها بايد براي مواجهه با اين دشمنان بي‌اخلاق، بي‌دين و بي‌انصاف آماده باشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «اتحاد» را مهمترين آمادگي مورد نياز دنياي اسلام برشمردند و افزودند: همه‌ فرَق اسلامي‌چه شيعه و چه سنّي، از ايجاد اختلاف حذر کنند و وجود نازنين پيامبر(صلي‌الله‌عليه‌ وآله ‌وسلم)، قرآن مجيد و کعبه‌ شريف را محور وحدت و همبستگي قرار دهند.

رهبر انقلاب اسلامي، هوشياري ملت‌ها و دولت‌ها در مقابل شيطنت‌هاي سلطه‌گران را خواستار شدند و افزودند: چرا کشورهايي با ظواهر اسلامي‌حرف دشمنان را درباره‌ تهديدات و دشمني‌هاي دروني جهان اسلام قبول و به‌صراحت از سياست‌هاي آنها تبعيت مي‌کنند؟

ايشان در پايان سخنانشان خطاب به ملت عزيز و امتحان‌داده‌ ايران گفتند: «تداوم راه پرافتخار امام و انقلاب»، «ايستادگي در مقابل دشمنان» و «دفاع بدون ملاحظه از حق و حقيقت»، بي‌ترديد عزت و سعادت دنيا و آخرت را به ارمغان خواهد آورد.

راهي جز همگرايي براي نجات جهان اسلام وجود ندارد


نوشته شده در   يکشنبه 28 آذر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode