ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 آذر 1395     |     کد : 109282

عيب بزرگ تمدن رو به افول غرب قطع رابطه با خداست

مراسم روح‌بخش و پر طراوت جشن تکليف دو هزار نفر از دانش‌آموزان پسر مدارس شهر تهران، ديشب در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد.

مراسم روح‌بخش و پر طراوت جشن تکليف دو هزار نفر از دانش‌آموزان پسر مدارس شهر تهران، ديشب در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد.

در اين مراسم که در فضايي آکنده از نشاط و شوقِ آغاز دوران بندگي برگزار شد، نوجوانان مؤمن، نماز مغرب و عشاء را به امامت حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي اقامه کردند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي همچنين در سخناني، جشن تکليف را «جشن تشرّف به ساحت لطف و توجه پروردگار کريم» و «قابليت دريافت مأموريت الهي در رسيدن به سعادت و خوشبختي» خواندند و افزودند: انسان در مراحل مختلف زندگي حوادث فراواني را تجربه مي‌کند که لازمه مواجهه شجاعانه با اين حوادث و دستيابي به افتخار دنيوي و عزت الهي، استحکام بنيه معنوي است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اهميت «لحظه تکليف»، قدر دانستن ورود به دوران بلوغ معنوي را يادآور شدند و تاكيد کردند: راز پيشرفت فردي و اجتماعي در حفظ رابطه با خداوند است و امروز عيب بزرگ تمدن رو به افول و انحطاط غرب، قطع رابطه با خداست.

ايشان بهترين راه ارتباط با خداوند را «نماز و قرائت قرآن» دانستند و گفتند: توجه به اين واقعيت که مخاطب انسان در نماز، «خداوندِ قادرِ متعال» است، موجب توکل، شجاعت و اعتماد به‌نفس مي‌شود، بنابراين نماز را اول وقت و با توجه بخوانيد و با قرآن و معاني نوراني و هدايت‌بخش آن انس دائمي برقرار کنيد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به تلاش دشمنان براي نفوذ و تسلط اقتصادي، سياسي و فرهنگي بر کشور، يکي از هدف‌هاي دشمن را نفوذ در نوجوانان و جوانان برشمردند و افزودند: نوجوانان عزيز که فرزندان امروز ملت ايران و مردان و مديران فرداي کشور هستند، بايد با حضور فعال و شاداب در اجتماعات در مصونيت‌بخشي مقابل اين نقشه دشمن، نقش مؤثري ايفا کنند.

«تجهيز به دانش و درس‌خواندن» و «تأمين سلامت جسمي، فکري و معنوي» توصيه ديگر رهبر انقلاب اسلامي به نوجوانان بود.

ايشان، به تأمين سلامت جسمي از طريق «ورزش و تغذيه مناسب»، و کسب سلامت معنوي با «توجه به خدا و نماز، دعا، توسل و ياد شهيدان» اشاره کردند و افزودند: سلامت فکري را بايد با کتابخواني و مطالعه کتاب‌هاي راهگشاي متفکران و نويسندگان خوب تأمين کرد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأکيد بر اهميت علم‌اندوزي و خودسازي به‌عنوان شرط دستيابي به فردايي بهتر، تاكيد كردند: عزيزان من، فرداي اين کشور متعلق به شماست و شما اداره‌کنندگان اين کشور و تاريخ آن خواهيد بود، بنابراين با استفاده از فرصت‌ها، خود را براي آن روز آماده کنيد.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين نوجوانان را به الگوگيري از شهيدان سفارش کردند و گفتند: شهيدان عزيز ما در جواني و نوجواني در دفاع از استقلال ملي و مصالح کشور و به منظور دفع شرّ دشمنان، با ارزش‌ترين دارايي، يعني جان خود را در راه خدا فدا کردند و مطالعه کتاب‌هاي شيرين و پر‌جاذبه دفاع مقدس، ذهن شما را با آن ايثارگري‌ها و شجاعت‌ها آشنا مي‌کند.

ايشان در پايان سخنان‌شان، نوجوانان را به قدرداني از پدران و مادران، حفظ احترام و جبران محبت‌هاي آنان توصيه کردند.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 آذر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode