ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 11 تير 1403
دوشنبه 11 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 آبان 1395     |     کد : 108530

ادامه اعتراض‌ و تدابیر امنیتی در شهرهای آمریکا

هیلاری کلاهبردار را زندانی می‌کنم، لاتین‌تبارها را باید اخراج کرد، مسلمانان را نباید به خاک آمریکا راه داد، مکزیکی‌ها عده‌ای متجاوز هستند، توافق هسته‌ای ایران را پاره می‌کنم،

- هیلاری کلاهبردار را زندانی می‌کنم، لاتین‌تبارها را باید اخراج کرد، مسلمانان را نباید به خاک آمریکا راه داد، مکزیکی‌ها عده‌ای متجاوز هستند، توافق هسته‌ای ایران را پاره می‌کنم، در مرز آمریکا و مکزیک دیوار می‌کشم، سیاست‌های درمانی اوباما را قبول ندارم؛ اینها بخشی از گفته‌های جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، در طول مبارزات انتخاباتی‌اش است که این روزها معترضان را به خیابان‌های این کشور کشانده است.

درحالي‌كه تدابير امنيتي در شهرهاي بزرگ آمريكا شديدتر و برخورد نيروهاي پليس با معترضان گسترده‌تر شده، اعتراض‌هاي خياباني عليه سياست‌هاي ترامپ هم به‌صورت جدي‌تر در سراسر آمريكا ادامه پيدا كرده است. امروز ششمين روز ادامه اعتراض‌هاست. ديروز در حضور صدها نيروي پليس نيويورك، معترضان در خيابان‌هاي منتهي به برج و هتل بين‌المللي ترامپ در قلب شهر تجمع كردند. خيابان‌هاي اطراف اين ساختمان توسط نيروهاي امنيتي مسدود شده بودند اما حدود 10هزار نفر در اين تجمع شركت داشتند.

گفته مي‌شود هنگام برگزاري اين تجمع كه ابتدا تصور مي‌شد حدود 2هزار نفر در آن شركت كنند، دونالد ترامپ و مشاورانش در اين برج مشغول مذاكره در مورد شرايط پيش آمده در شهرهاي آمريكا طي روزهاي بعد از انتخابات بودند.ديروز همزمان با تجمع‌هاي نيويورك، تظاهرات و درگيري ميان معترضان و نيروهاي پليس در شهر پورتلند شديدتر از روزهاي ديگر ادامه پيدا كرد. گزارش‌ها از حضور بيش از 4هزار نفر در خيابان‌هاي اين شهر حكايت دارد.

معترضان اقدام به شكستن شيشه فروشگاه‌ها و به آتش كشيدن خودروها كردند. نيروهاي پليس در اين شهر براي متفرق كردن مردم از گلوله‌هاي پلاستيكي، گاز اشك‌آور و اسپري فلفل استفاده كردند. روز شنبه بر اثر تيراندازي نيروهاي پليس، يك نفر در اين شهر كشته شد.تعداد زيادي از تظاهركنندگان طي روزهاي اخير بازداشت شده‌اند. با اين حال در شهرهاي مختلف آمريكا ازجمله واشنگتن، شيكاگو، بوستون، نيواورلئان، سانفرانسيسكو و لس‌آنجلس همچنان اعتراضات ادامه دارد.

    اعتراض به سياست‌هاي ترامپ در آلمان

همزمان با اعتراض‌هاي آمريكا، تظاهرات عليه ترامپ و سياست‌هاي او به آلمان نيز كشيده شده. معترضان در مخالفت با او در مقابل سفارت آمريكا در برلين تجمع كردند و شعارهاي ضدنژادپرستي سر دادند. معترضان در برلين كه از سوي سازمان‌هاي حقوق بشري حمايت مي‌شدند، سياست‌هاي ترامپ را متمركز بر «بيگانه‌ستيزي و نژادپرستي» خوانده و آنها را محكوم كردند. اين در حالي است كه ترامپ 2روز پس از برگزاري انتخابات و با راه افتادن نخستين موج اعتراضات در نيويورك و ديگر شهرهاي آمريكا، شركت‌كنندگان در راهپيمايي‌ها را «عده‌اي معترض حرفه‌اي» خوانده بود كه از سوي رسانه‌ها تحريك مي‌شوند. ترامپ در طول مبارزات انتخاباتي‌اش هم بارها رسانه‌ها را به حمايت از رقيبش يعني هيلاري كلينتون و فعاليت عليه خودش متهم كرده بود.

    علت شكست از زبان كلينتون

هيلاري كلينتون ديروز واگذار كردن نتيجه انتخابات به رقيب جمهوريخواهش را به 2 نامه‌اي نسبت داد كه جيمز كومي، رئيس سازمان اف‌بي‌آي به كنگره داد. كلينتون گفت كه نامه‌هاي كومي «طراوت و شادابي» كارزار انتخاباتي‌اش را از بين برد و باعث بي‌اعتمادي مردم به او شد.

جيمز كومي 11روز مانده به انتخابات در نامه‌اي به كنگره اعلام كرد كه سرنخ‌هاي جديدي از پرونده ايميل‌هاي كلينتون پيدا كرده و اين پرونده دوباره به جريان افتاده است. هر چند او 2روز مانده به انتخابات در نامه‌اي ديگر، كلينتون را از اتهام‌هاي مطرح شده تبرئه كرد اما سير نزولي كلينتون درنظرسنجي‌ها نشان داد، نامه كومي تأثيرگذار بوده است.

    هشدار دبيركل ناتو به ترامپ

ينس استولتنبرگ، دبيركل ناتو، در مقاله‌اي در روزنامه «آبزرور» چاپ انگليس در واكنش به سخنان چند‌ماه قبل دونالد ترامپ كه ناتو را سازماني بيهوده دانسته بود، ضمن اشاره به سربازان كشته شده ناتو در حمايت از عمليات‌هاي آمريكا پس از حوادث 11سپتامبر نوشت:‌ «تنها زماني كه ناتو از بند دفاع از خود استفاده كرد پس از حملات تروريستي 11سپتامبر به آمريكا بود. اين اقدام فراتر از يك اقدام نمادين بود؛ ناتو مسئوليت عمليات در افغانستان را بر عهده گرفت و صدها هزار نفر از سربازان اروپايي به افغانستان اعزام شدند و بسياري از آنها جانشان را از دست دادند.» ترامپ ضمن ابراز ترديد درباره ادامه همكاري با ناتو گفته بود اين سازمان توانايي مقابله با تروريسم را ندارد.

    انتخاب ترامپ، زنگ هشداري براي جهان

جرمي كوربين، رهبر حزب كارگر انگليس، ديروز سياست‌هاي نخست‌وزير اين كشور براي خروج از اتحاديه اروپا را شبيه سياست‌هاي دونالد ترامپ در آمريكا دانست كه موفق شده «با ايجاد رعب و وحشت در مورد مهاجران» خواسته‌هاي خودش را پيش ببرد. كوربين گفت كه ترامپ از تاكتيك‌هاي «شوكه كننده» عليه زنان، مكزيكي‌ها، مسلمانان و سياهپوستان استفاده كرد تا پيروز ميدان باشد. او در عين حال گفت كه مردم به حاشيه رانده شده به ترامپ رأي دادند و اين «زنگ هشداري براي بيداري جهان» است. او گفت كه اين مردم از سوي سيستم اقتصادي حاكم بر جهان مجبور مي‌شوند بيشتر كار كنند اما درآمد كمتري داشته باشند؛ درحالي‌كه عايدي اصلي نصيب ثروتمندان مي‌شود.

    علت پيروزي از زبان ترامپ

دونالد ترامپ در نخستين مصاحبه تلويزيوني‌اش پس از پيروزي در انتخابات، رسانه‌هاي اجتماعي را عامل اصلي پيروزي‌اش دانست. ترامپ كه با شبكه تلويزيوني سي‌بي‌اس گفت‌وگو مي‌كرد، گفت كه در مجموع روي توييتر، فيس‌بوك و اينستاگرام، 28ميليون دنبال‌كننده دارد. او گفت كه اين شبكه‌ها به او كمك كردند در دور مقدماتي رقابت‌ها در سطح حزب و در رقابت‌هاي ملي پيروز ميدان باشد و اين در حالي است كه رقبايش «خيلي بيشتر پول خرج كرده بودند». او گفت: «من پيروز شدم. به اعتقاد من قدرت رسانه‌هاي اجتماعي بسيار بيشتر از پولي است كه آنها خرج كردند. من اين را ثابت كردم.»


نوشته شده در   دوشنبه 24 آبان 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode