ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 آبان 1389     |     کد : 10847

چرا مصرف ميان وعده‌هاي سالم ضروري است؟

اگر قصد داريد فاصله زماني زيادي را بين سه وعده اصلي غذايي خود داشته باشيد، حتما بايد مقدار كلي ميان وعده سالم را در رژيم غذايي خود بگنجانيد. ميان وعده سبب مي‌شود كه ميزان گرسنگي فرد در هنگام خوردن وعده اصلي غذا به حداقل برسد و حرص و طمع خوردن را كاهش مي‌دهد.

اگر قصد داريد فاصله زماني زيادي را بين سه وعده اصلي غذايي خود داشته باشيد، حتما بايد مقدار كلي ميان وعده سالم را در رژيم غذايي خود بگنجانيد. ميان وعده سبب مي‌شود كه ميزان گرسنگي فرد در هنگام خوردن وعده اصلي غذا به حداقل برسد و حرص و طمع خوردن را كاهش مي‌دهد.
در حالي كه همواره توصيه مي‌شود از مصرف تنقلات و ميان وعده‌هاي ناسالم بايد خودداري شود، اما كارشناسان تغذيه تاكيد دارند كه استفاده از ميان وعده‌هاي مغزي و سالم در طول روز براي حفظ سلامت و تعادل جسمي و رواني ضروري است.
به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» ايسنا، مصرف ميان وعده‌هاي ناسالم قبل از هر چيز سبب افزايش اندازه دور كمر مي‌شود و پس از آن به تدريج ساير پيامدهاي چربي دور شكم بر بدن ظاهر مي‌شوند،‌ اما اگر از ميان وعده‌هاي سالم و داراي ارزش غذايي استفاده شود، سلامت و تناسب روان و جسم فرد تامين خواهد شد، اما چرا مصرف ميان وعده‌هاي سالم ضروري است؟
به گزارش وبلاگ كارشناسي «ورزش و تغذيه»، متخصصان مي‌گويند: اگر قصد داريد فاصله زماني زيادي را بين سه وعده اصلي غذايي خود داشته باشيد، حتما بايد مقدار كلي ميان وعده سالم را در رژيم غذايي خود بگنجانيد. ميان وعده سبب مي‌شود كه ميزان گرسنگي فرد در هنگام خوردن وعده اصلي غذا به حداقل برسد و حرص و طمع خوردن را كاهش مي‌دهد.
نكته دوم اين كه ميان وعده‌هاي سالم براي كنترل ميزان قند خون به ويژه‌ در افرادي كه در اين زمينه مشكل دارند، بسيار مفيد است. اين ميان وعده‌ها با آزاد كردن جريان آرام كربوهيدرات‌ها به درون خون مقدار قند آن را كنترل مي‌كنند.
سوم اين كه با تامين منظم بدن با ميان وعده‌هاي سالم در طول روز مي‌توانيد انرژي بدن خود را حفظ كنيد و در نتيجه اين امر به كنترل وزن شما كمك خواهد كرد. به طور خودكار با مصرف ميان وعده‌هاي سالم، متابوليسم و جذب مواد غذايي در بدن بهبود پيدا مي‌كند. علاوه بر اين كه وقتي خوردني‌هاي سالم و مغذي مثل ميوه‌ها، سالاد، ماست و غلات سبوس دار را جايگزين تنقلات ناسالم مثل چيپس و كلوچه و پفك مي‌كنيد، مقادير بسيار زيادي از ويتامين‌ها و ريز مغذي‌هاي ضروري به بدن شما خواهد رسيد.
اين مواد معدني نه تنها منابع مهمي از انرژي هستند، بلكه فيبر بدن را نيز تامين كرده و در پاكسازي آن موثر هستند. همچنين ميان وعده غذايي سالم سبب تقويت سيستم‌ ايمني بدن كودكان مي‌شود.


نوشته شده در   شنبه 8 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode