ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 27 مهر 1395     |     کد : 107856

ظرفیت های فضای مجازی در ترویج فرهنگ اسلامی مورد استفاده قرار گیرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی بر لزوم استفاده از ظرفیت های موجود در فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اسلامی تاکید کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی بر لزوم استفاده از ظرفیت های موجود در فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اسلامی تاکید کرد.

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی در حاشیه دیدار با اعضای جمعیت بانوان فرهیخته آذربایجان شرقی به خبرنگار مهر گفت: سبک زندگی اسلامی و دغدغه مقام معظم رهبری در این خصوص قابل تأمل است و ایشان در خصوص تاثیر فضای مجازی و سبک زندگی اسلامی بیانات صریحی دادند.

وی افزود: باید از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اسلامی استفاده کرده و از آسیب‌های آن آگاه و مواظب باشیم تا ظهور تکنولوژی‌های نوین در عصر معاصر و کارکرد آن در فضای مجازی باعث اختلال در بعضی خانواده‌ها نشود چون ایران اسلامی خانواده محور است و هدف دشمنان ضربه زدن به این محوریت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به راه اندازی ۱۶۰ کانال و دو هزار شبکه در حوزه فضای مجازی با هدف ناتو فرهنگی و علیه انقلاب اسلامی و دین اسلام تصریح کرد: اکنون فضای مجازی در بین گروه‌های مختلف سنی جا باز کرده است و متأسفانه ۷۰ درصد خانواده‌های ایرانی تحت تأثیر شبکه‌های ماهواره و رسانه‌های مدرن قرار گرفته و  در معرض تهدید هستند.

وی با اشاره به رواج بعضی از سبک های غلط زندگی در جامعه اسلامی افزود: متأسفانه در نقاط مرفه نشین شهر عده‌ای برای ارضای روحی به جای فرزند آوری اقدام به نگهداری حیوانات خانگی می‌کنند و برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی با هدف علنی سازی خیانت در خانواده و از بین بردن حیاء در خانواده ها تلاش می کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به ناآگاهی والدین از تهدید و فرصت های فضای مجازی گفت: با توجه به اینکه قشر بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و تربیت فرزندان توسط آنان انجام می‌گیرد، بانوان فرهیخته می‌توانند در راستای آگاه سازی جوانان، مربیان مدارس و دیگر بانوان از آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی فضای مجازی گام بردارند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی فرهنگی باید با هم راستایی و پرهیز از کار جزیره‌ای و با توجه به ظرفیت مجموعه خود در راستای شناسایی آسیب‌ها، ترویج استفاده صحیح از فضای مجازی اقدام کنند و استفاده از ظرفیت بسیج، انجمن‌های اسلامی، دانشگاه‌ها، صدا و سیما، ورزشکاران و .... در این مسیر لازم و ضروری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی درصد اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی را بیش از استفاده مواد مخدر در جامعه دانست و گفت: دشمنان به دنبال باورزدایی و تضعیف اعتقادات جامعه به ویژه جوانان هستند و اکنون مرز جغرافیایی برای دفاع نداریم و دشمنان در خانه‌های ما با شبکه‌های ماهواره و فضای مجازی حضور دارند که مقابله با آنان آگاهی و بصیرت خانواده ها را می‌طلبد.


نوشته شده در   سه شنبه 27 مهر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode