ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 25 مرداد 1387     |     کد : 1077

امام جمعه تبريز: ملتي به نام اسراييل نمي‌شناسيم

ايت الله مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز، با اشاره به تبليغات صورت گرفته از سوي آمريكا و اسراييل قبل از سفر رئيس جمهور ايران به كشور تركيه اظهار داشت: سفر احمدي نژاد از لحاظ سياسي و اقتصادي از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده و به گفته كارشناسان رقم 8 ميليارد دلاري روابط اقتصادي كنوني دو كشور به 20 ميليارد دلار در سال خواهد رسيد.
وي اضافه كرد: اسراييل و آمريكا قبل از سفر رئيس جمهور به تركيه با شايعه پراكني و تبليغات گسترده سفر احمدي نژاد به تركيه را به مسائل هسته‌اي ربط مي‌دادند تا آثار مثبت همكاري دو كشور مسلمان را تحت شعاع قرار دهند.
شبستري با بيان اينكه طبق آمارها بيش از 50 درصد زنان كشور تركيه محجبه هستند، اظهار داشت: با وجود تلاش آمريكا و اسراييل، اسلام‌گرايي نه تنها در تركيه بلكه در سراسر جهان رو به گسترش است و ستاره صهيونيسم رو به افول است.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز با اشاره به اظهارات يكي از مسئولان مبني بر اينكه مردم ايران مردم اسراييل را دوست دارند، افزود: سخنان اين مسئول جاي تعجب دارد، مگر مردم اسراييل همان غاصبان فلسطين نيستند.
وي با رد ادعاهاي مطرح شده در خصوص دوستي با ملت اسراييل گفت: ما به هيچ وجه ملتي به عنوان اسراييل نمي‌شناسيم و تنها ملت فلسطين وجود خارجي دارد.
خطيب جمعه تبريز همچنين سفر رئيس جمهور الجزاير به ايران را به فال نيك گرفت و تصريح كرد: اين گونه سفرها سبب تحكيم روابط كشورهاي اسلامي مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: ايران و الجزاير به علت موقعيت استراتژيك و وضعيتي كه براي ايفاي نقش كليدي در جهان دارند، روابطشان مفيد خواهد بود.
ايت الله شبستري در بخش ديگري از سخنان خود از برنامه‌هايي كه با عنوان جشنواره تابستانه اخيراً عصرها و شب‌ها در پارك‌هاي تبريز برگزار مي‌شود، انتقاد كرد.
امام جمعه تبريز در پايان با تبريك مولود امام زمان (عج) گفت: ترويج فرهنگ مهدويت اعتقاد به ظهور يك مصلح جهاني است و اعتقاد به ظهور، مردم را از يأس دور مي‌سازد و روحيه‌ها را شاداب مي‌كند. 
وي گفت: اگر اميد به مهدويت نباشد، دلسردي در جامعه ريشه مي‌دواند و خود مسئله انتظار و اميد به ظهور حضرت ولي عصر(ع)، از نظر رواني مؤثر است.
وي تاكيد كرد: ايحاد بستر مناسب براي ظهور امام عصر(عج) و عزت جهان اسلام در گرو مقاومت، پايمردي و رشادت مسلمانان جهان در مقابل زورگويان است.


نوشته شده در   جمعه 25 مرداد 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode