ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 مهر 1395     |     کد : 107531

امام جمعه هریس: پیام بزرگ قیام عاشورا، امر به معروف و نهی ازمنکر است

حجت الاسلام قهرمان احمدی در خطبه های این هفته هریس اظهار کرد: واقعه عاشورا از حماسه های جاویدانی است که در کم ترین زمان و با فداکاری افراد معدودی رخ داد و همیشه به عنوان «انقلاب بزرگ» بر تارک تاریخ بشریّت خواهد درخشید.

حجت الاسلام قهرمان احمدی در خطبه های این هفته هریس اظهار کرد: واقعه عاشورا از حماسه های جاویدانی است که در کم ترین زمان و با فداکاری افراد معدودی رخ داد و همیشه به عنوان «انقلاب بزرگ» بر تارک تاریخ بشریّت خواهد درخشید.
وی عاشورا را حماسه ای از جنس امر به معروف و نهی از منکر در طول تاریخ بشریت دانست و گفت: اگر حماسه عاشورا رخ نمی داد، بدون شک هیچ نهضت اسلامی دیگری به وقوع نمی پیوست و خودکامگی زمامداران فاسد افزون تر می شد، در نتیجه رشد جوامع اسلامی با خطرات جدّی تری روبه رو شده و مکتب «انسان ساز» اسلام تعطیل می شد.
وی گفت: تأثیر حماسه حسینی در بیداری سیاسی و شور انقلابی مردم به اندازه ای عمیق بود که سلاطین پر قدرت و کم شعوری مانند متوکل عباسی ناچار می شدند برای تحکیم پایه های حکومتشان با کشته آن حضرت نیز بجنگند و تبلیغات مسمومی بر ضد ایشان به راه اندازند، اما جذابیت این واقعه سرنوشت ساز در ضمیر حق پرست مردم به صورت مقدس و هدایت بخش استوار مانده و به نقش اساسی اش که هدایت و نجات جامعه بشری است هم چنان ادامه می دهد.
امام جمعه هریس گفت: در مکتب عاشورا در احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز اجرای بالاترین معروف و طرد بدترین منکر اولویت دارد و از همین رهگذر، برترین «معروف» حکومت حقه ای است که شایستگان زمام آن را بدست گرفته اند و عهده دار اسلام ناب نبوی است و بدترین منکر خلافت نااهلان و الگوی حکومتی غیراسلامی است.
حجت الاسلام احمدی به مهم ترین ابعاد حماسه عاشورا اشاره کرد و گفت: اولین مولّفه سیاسی قیام امام حسین(ع)، تشکیل حکومت اسلامی بود و آن حضرت به صراحت می فرمود 'آل ابوسفیان لیاقت حکومت را ندارند و از جدّم رسول خدا(ص) شنیدم که فرمود: «خلافت بر خاندان ابوسفیان حرام است و اگر روزی معاویه را در بالای منبر من دیدید او را بکشید، ولی مردم مدینه او را بالای منبر دیدند و نکشتند و اینک خداوند آنان را به یزید فاسق (بدتر از معاویه) گرفتار نموده است'.
وی افزود: حضرت اباعبداللّه (ع) هم چنان که بر عدم شایستگی آل ابوسفیان برای خلافت پافشاری می نمود، بر لیاقت و شایستگی خود به امر حکومت و خلافت اصرار داشت.
وی دومین بعد حماسه عاشورا را نفی سکولاریسم عنوان و تشریح کرد: معاویه و پسرش یزید عملاً تفکر «سکولاریستی» را رواج می دادند، به عنوان نمونه وقتی که معاویه بر خلافت نشست، بلافاصله به عراق آمد و در سخنرانی خود به مردم اخطار نمود که من با شما سرنماز و روزه نمی جنگیدم، بلکه می خواستم بر شما حکومت کنم و به مقصود خود رسیدم.
حجت الاسلام احمدی افزود: امام حسین (ع) با قیام خونین خود نشان داد که مرز سیاست از دیانت جدا نیست و در اسلام بین این دو هم گرایی و هماهنگی وجود دارد و هر وقت در رأس حکومت، زمامداران و حاکمانی فاسد قرار گیرند که لیاقت منصب حکومت و کشور داری را ندارند باید بر علیه آن ها شورید و از منصب حکومت عزل کرد.
خطیب جمعه هریس در بخش دیگر از سخنان خود با تشریح دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان نیروی انتظامی گفت: مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی امنیت در ابعاد مختلف آن را از نیاز های اصلی هر جامعه ای برشمرد.
وی افزود: در شرایط کنونی کشور ما درمنطقه ای واقع شده که امنیت آن با مشکلات فراوانی روبروست و به لحاظ فرهنگی و اجتماعی نیز دشمنان در جنگ نرم به دنبال صدمه به امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه هستند از این رو، حفظ و تقویت ضریب امنیتی از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است.
امام جمعه هریس اضافه کرد: نیروی انتظامی که یکی از ارکان امنیت در کشور و یکی از مسئولان تامین اجتماعی در بسیاری از ابعاد آن است، در این میان از وظیفه خاصی برخوردار است.
وی افزود: مقام معظم رهبری «امنیت» را یکی از ارکان اساسی رشد و پیشرفت کشور خواندند و با تأکید بر نقش مهم نیروی انتظامی در برقراری امنیت خاطرنشان کردند: توانایی ها و آمادگی های نیروی انتظامی و عزم و ایمان کارکنان آن باید روز به روز ارتقا پیدا کند.
امام جمعه هریس گفت: ایشان با اشاره به تغییرات سریع در بخش های مختلف از جمله پیشرفت های علم و فناوری، لزوم «افزایش آمادگی ها و به روزرسانی توانایی ها»، «شناخت و انجام کامل وظایف» و «تبیین دقیق فعالیت ها و خدمات برای مردم در رسانه ها» را در جهت تأمین و ارتقای امنیت کشور یادآور شدند.
خطیب جمعه هریس در بخش دیگر از سخنان خود گفت: امروز در سرتاسر جهان اسلام روز گرامیداشت حضرت علی اصغر نامگذاری شده است که در جای جای ایران و کشورهای مختلف برگزار می شود.
حجت الاسلام احمدی افزود: در این مراسم مادران به یاد حضرت علی اصغر (ع) باب الحوائج ضمن هم نوایی با مادر آن شهید عزیز طی نذرنامه ای فرزند خود را برای ظهور حضرت بقیه الله آماده می کنند و از پیشگاه با عظمت آن عزیز دوران عاجزانه مسئلت می نمایند که این شیرخوارگان را برای دوران ظهورش انتخاب و در حفظ و نگهداری و مراقبت آنها بکوشند.
امام جمعه هریس اضافه کرد: در این روز توسط مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) برنامه های متنوعی در اقصی نقاط جهان اجرا می شود.
حجت الاسلام احمدی تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی اصغر(ع) و بیان مظلومیت شیرخوار امام حسین(ع) را از جمله اهداف این همایش برشمرد و افزود: صحنه های تکان دهنده و آموزنده عاشورا مانند شهادت حضرت علی اصغر(ع) دلیل حقانیت مکتب و هدف است.
وی در بخش دیگری از خطبه ها، گفت: همراهی و همیاری با مدافعان حرم به تاسی از اهل بیت وآل الله می باشد و مردم و مسئولین باید از نظر مادی و معنوی به جبهه مقاومت و مدافعان حرم مساعدت نمایند و جز الویت زندگی خود قرار دهند.


نوشته شده در   جمعه 16 مهر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode