ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 12 مهر 1395     |     کد : 107390

آلبوم صوتی ترکی نواهای عاشورایی «شبیر» تولید شد

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: همزمان با آغاز ماه محرم آلبوم صوتی ترکی نواهای عاشورایی با نوای گروه بین المللی تواشیح طارق تبریز با نام «شبیر» تولید و منتشر شد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: همزمان با آغاز ماه محرم آلبوم صوتی ترکی نواهای عاشورایی با نوای گروه بین المللی تواشیح طارق تبریز با نام «شبیر» تولید و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن میلانی پیش از ظهر دوشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آلبوم صوتی ترکی نواهای عاشورایی «شبیر» ویژه ایام محرم، با هدف برجسته سازی نمادها و ارزش‌های دینی، ارتقاء سلیقه مخاطبین در شنیدن نواهای دینی، ترویج مضامین رفیع اسلامی و انسانی تولید شده است.

وی ادامه داد: این آلبوم شامل هشت قطعه با عناوین زینب عزاسی، طور سینا، شبه پیغمبر، عطش ماجراسی، امداده گل، هجران، لب عطشان و لبیک به زبان ترکی آذری است که با آهنگسازی و اجرای گروه بین المللی طارق ضبط و تنظیم شده است.

میلانی خاطر نشان کرد: از اشعار شاعران بنام مدایح اصیل ترکی آذری چون شهاب، طوری، حسینی(سعدی زمان)، صراف، استاد شهریار، کریمی مراغه ای، جعفر پوررضوی و ابراهیم محمد نژاد در تولید این آلبوم استفاده و برگرفته از متون کهن ادبی آذری با ذائقه و موسیقی فعلی جامعه تلفیق شده است.

وی اظهار داشت:  ملودی و قطعات آلبوم صوتی قانلی شفق توسط سید محمد حسین بلاغی و میثم ناعمی تنظیم شده  است و سید محمد حسین بلاغی، میثم ناعمی، اکبر شوقی، مهدی محمدزاده، مهدی محمدی، ناصر بخت آور و سعید زارعان نیز از دیگر افرادی هستند که در این اثر همکاری داشته اند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی هدف از تولید این آلبوم را نشر فرهنگ اصیل و فصیح نواسرایی برای ائمه اطهار(ع) و جلوگیری از انحرافات به وجود آمده در شعر و لحن نواهای عاشورایی عنوان و تصریح کرد: آلبوم صوتی ترکی نواهای عاشورایی «شبیر» پس از انتخاب اشعار، آهنگسازی و تنظیم قطعات، ضبط کلیه قطعات در استودیوهای معتبر و پیشرفته تولید شده و آماده توزیع است.

گفتنی است، آلبوم صوتی ترکی نواهای عاشورایی «شبیر» همزمان با هشتمین سوگواره ادبی «بغض واژه» در ایام دهه اول محرم رونمایی خواهد شد.


نوشته شده در   دوشنبه 12 مهر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode