ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 10 مهر 1395     |     کد : 107296

امام جمعه مهربان مطرح کرد: محکومیت اقدام کشور آذربایجان در ممنوعیت سوگواری محرم در خیابان‌ها

حجت الاسلام و المسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان مهربان، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، پرهیز از تحریف اهداف قیام امام حسین(ع) و اشاعه خرافات مخصوصاً قمه‌زنی که حرام مطلق از نظر مراجع عظام می‌باشد را مورد تاکید قرار داد و افزود: قمه‌زنی مورد سوء‌استفاده جدی دشمنان امام حسین(ع) قرار می گیرد و عزاداران و عاشقان حسینی با پرهیز و اجتناب از قمه‌زنی، آبروی نهضت امام حسین(ع) را حفظ کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان مهربان، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، پرهیز از تحریف اهداف قیام امام حسین(ع) و اشاعه خرافات مخصوصاً قمه‌زنی که حرام مطلق از نظر مراجع عظام می‌باشد را مورد تاکید قرار داد و افزود: قمه‌زنی مورد سوء‌استفاده جدی دشمنان امام حسین(ع) قرار می گیرد و عزاداران و عاشقان حسینی با پرهیز و اجتناب از  قمه‌زنی، آبروی نهضت امام حسین(ع) را حفظ کنند.

وی پرهیز از اختلافات و احترام به هیئت‌های دیگر حسینی، مراعات حال هیئت‌ها و عزاداران دیگر، رعایت حال مردم و باز نگهداشتن خیابان برای تردد عموم و به‌ویژه خودروهای امنیتی و خدماتی، اورژانس و آتش‌نشانی را از آداب یک عزاداری حسینی عنوان کرد و افزود: جهت ترویج فرهنگ امام حسین(ع)  قرآن، نماز و کمک به بیماران مستحق و نیازمند، نذورات جهت دهی شود .

امام جمعه مهربان از هیئت‌های عزاداری و مداحان حسینی خواست تا با انتخاب یک روز، تجمع بزرگ هیئت‌های حسینی را همانند سراسر کشور در شهر مهربان نیز برگزار کنند.

وی در خطبه دوم با تبریک آغاز هفته نیروی انتظامی به تمام فرماندهان و پرسنل خدوم نیروی انتظامی در سراسر کشور به عنوان تامین کنندگان نظم و امنیت و آسایش و آرامش در جامعه که همیشه و بویژه در ایام‌های مناسبتی در طول سال در آماده‌باش و در خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشند، از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی فرماندهی انتظامی مهربان و تمام پرسنل زحمتکش انتظامی منطقه تقدیر و تشکر کرد.

مرسلی با اشاره به رضایتمندی عمومی از عملکرد نیروی انتظامی اظهار داشت: محبوبیت نیروی انتظامی به‌خاطر قاطعیت در اجرای قانون بوده است نه در ملاحظه فرد یا افراد خاص و خوشبختانه امروز قاطعیت همراه با اخلاق‌مداری و رعایت ادب در نیروی انتظامی بر قاطعیت توام با بداخلاقی غلبه کرده است و مردم اعتمادشان به نیروی انتظامی مثال‌زدنی و تحسین کردنی است.

امام جمعه مهربان با اشاره به سختی‌های خاص وظایف و ماموریت‌های نیروی انتظامی، از مردم خواست که با مجموعه زحمتکش انتظامی منطقه مهربان نهایت همکاری را داشته باشند و توجه داشته باشند که مجموعه زحمتکش انتظامی به‌خاطر تامین آسایش و امنیت مردم حتی از جان خود نیز گذشته و شهدای زیادی در مقابله با اشرار، قاچاقچیان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری پرچم‌های عزاداری و ممنوعیت سوگواری در خیابان‌های کشور آذربایجان، خطاب به رئیس جمهور کشور آذربایجان اظهار داشت: انتظار داریم که حیدرعلی اف رئیس جمهور کشور آذربایجان با عدم اجرای قانون ممنوعیت عزاداری در خیابان‌های این کشور که توسط پارلمان این کشور تصویب شده است، نشان دهد که عمله رژیم جعلی اسرائیل نسیت.

مرسلی با اشاره به این که 85 درصد مردم کشور آذربایجان را شیعیان تشکیل می دهند، افزود: هیچ مدعی حقوق بشری به‌خاطر نقض آزادی در کشور آذربایجان لب به گلایه باز نکرد ولی اگر موضوع و مسئله قانون بی‌شرمانه همجنسگرایان بود همه ندای وامصیبتا سر می دادند.

امام جمعه مهربان با محکومیت شدید اقدام پارلمان کشور آذربایجان در تصویب جمع‌آوری پرچم های عزاداری و ممنوعیت سوگواری در خیابانهای کشور آذربایجان، به رئیس جمهور و پارلمان این کشور هشدار داد که از سرنوشت کشورهای منطقه درس بگیرند.

ویضمن اعلام همبستگی و حمایت خود و نمازگزاران نمارجمعه مهربان از عزاداران حسینی در کشور آذربایجان، اقدام پارلمان کشور جمهوری آذربایجان در تصویب جمع آوری پرچم‌های عزاداری و ممنوعیت سوگواری در خیابانهای کشور آذربایجان را به شدت محکوم کرد.

گفتنی است پارلمان جمهوری آذربایجان جمعه گذشته با تصویب قانونی، نصب پرچم‌های حسینی در معابر و خیابان‌ها را ممنوع و مجازات نقدی تا 5 هزار یورو و یک سال حبس برای متخلفان از این قانون را در نظر گرفت.


نوشته شده در   شنبه 10 مهر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode