ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 مهر 1395     |     کد : 107274

امام جمعه آذرشهر: مهمترین پیام عاشورای حسینی امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه های نماز جمعه این هفته آذرشهر افزود : حضرت سید الشهداء(ع) برای اصلاح امور جامعه بشری و احیای و پایداری دین مبین اسلام هر چه داشت با خدای خویش معامله کرده و در طبق اخلاص قرار داد .

حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه های نماز جمعه این هفته آذرشهر افزود : حضرت سید الشهداء(ع) برای اصلاح امور جامعه بشری و احیای و پایداری دین مبین اسلام هر چه داشت با خدای خویش معامله کرده و در طبق اخلاص قرار داد .
وی از محبان اهل بیت عصمت و طهارت و دستجات و هیات عزاداری حسینی خواست در عزاداری ماه محرم و صفر در کنار ذکر مصائب و حوادث مهم تاریخ کربلا ، فلسفه و اهداف مهم و متعالی قیام حسین (ع) که همانا درس عزت و آزادگی و استقرار احکام الهی و سنت نبوی و مکتب علوی بود را تبیین کنند .
خطیب نماز جمعه آذرشهر اظهارکرد: عزاداری و گریه کردن برای مصائب ائمه معصومین (ع) اجر و پاداش بسیار مهمی دارد ولی ماهیت و محتوای حادثه عظیم روز عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت آن هم حدود نیم قرن بعد از رحلت نبی مکرم اسلام پیام و اهداف عالی تری دارد.
حجت السلام نورپور اظهارکرد : با وجود اینکه فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر از آرمان های اصلی قیام سید الشهداء (ع) در صحرای سوزان کربلا بود ، متاسفانه این واجب دینی امروزه در جامعه ما بسیار کم رنگ شده و آنچنانکه شاید و باید به آن توجه نمی شود .
امام جمعه آذرشهر با ابراز تاسف از وضعیت نگران کننده عفاف و حجاب در جامعه به ویژه در کلانشهرهای کشورمان ، گفت: رفتاراین گونه، حرکت در خلاف مسیر پیام های و آرمان شهدای انقلاب اسلامی است.
وی اضافه کرد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی معتقد به ارزش های انسانی و اسلامی و عفاف و حجاب و دین و آموزه های مذهبی هستند.
امام جمعه آذرشهر همچنین با اشاره به هفته نیروی انتظامی، اهمیت و لازمه نظم و امنیت اجتماعی در جامعه را تشریح و از زحمات و تلاش های کارکنان این نیرو در بر قراری نظم و امنیت اجتماعی تشکر و قدردانی کرد و تعامل و همکاری مردم با نیروی های انتظامی را ضرورت همگانی دانست .
شهرستان آذرشهر با 120 هزار نفر جمعیت در 55 کیلومتری تبریز واقع شده است و علاوه بر مرکز این شهرستان در مراکز بخش های گوگان و ممقان این شهرستان نیز نماز جمعه برگزار و اقامه می شود .


نوشته شده در   جمعه 9 مهر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode