ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 مهر 1395     |     کد : 107036

امام جمعه بناب: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان افزود: ملت ایران در جنگ هشت ساله قدرت و توان خود را به صدام و ارتش متجاوز که به نیابت از استکبار جهانی با ملت ما می جنگیدند، نشان داد.

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان افزود: ملت ایران در جنگ هشت ساله قدرت و توان خود را به صدام و ارتش متجاوز که به نیابت از استکبار جهانی با ملت ما می جنگیدند، نشان داد.
وی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) تنها با یک اشاره رژیم ستمشاهی 2 هزار و 500 ساله را به زباله دان تاریخ فرستاد، یادآوری کرد: رژیمی که متکی راه شرق و غرب بود تنها با یک فرمان معمولی بنیان گذار جمهوری اسلامی از هم پاشید.
خطیب جمعه بناب یاد و خاطره رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس از جمله شهیدان باکری، زین الدین، کاظمی و سایر سرداران و نیز شهدای مدافع حرم تمجید و قدردانی کرد.
حجت الاسلام باقری بنابی، با اشاره به اتفاق های بعد از جریان غدیر یادآور شد: در آن مقطع سپاهیان و نیروهایی که در کنار امام علی(ع) قرار داشتند همه به دنبال مقام و ثروت بودند و زمانی که دیدند آن حضرت عدالت را محور کارهای خود قرار داده است در مقابل امیرالمؤمنین(ع) صف کشیدند.
وی در مقایسه نیروهای انقلاب اسلامی و سپاهیان حضرت علی(ع) اظهارکرد: در حالی که امام (ره) فرمودند که 'ای کاش من هم یک پاسدار بودم' و یا 'اگر سپاه نبود، کشور هم نبود' در چنین شرایطی امیرالمؤمنین علی(ع) خطاب به سپاهیان خود می فرمود' فقط ظاهر شما مرد است و به مردان شباهت دارد'.
به گزارش ایرنا امام جمعه بناب گفت: مالک اشتر و عمار هم در اقلیت بودند و حضرت علی(ع) به نوعی تنها بود.
حجت الاسلام باقری بنابی ادامه داد: اکنون بعد از گذشت 1400 سال مردم ایران اسلامی اعم از زن و مرد در عمل ثابت کردند که 'ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند'.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بازگشایی مدارس را گرامی داشت.


نوشته شده در   جمعه 2 مهر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode