ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 مهر 1395     |     کد : 107032

امام جمعه مهربان: دوران 8 سال دفاع مقدس نمونه عملی از الگوی مقاومت اقتصادی و مقاومت هوشمندانه بود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تبریک هفته...

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تبریک هفته دفاع مقدس و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و بویژه امام شهداء حضرت امام خمینی (ره)، یکی از مقاطع تاریخ حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آغاز جنگ تحمیلی و دوران پرافتخار 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مقاطع  فراموش نشدنی و بی‌نظیر در تاریخ کشورمان و در شرایطی که تازه با نهضت اسلامی خود توانسته بود، حکومتی جدید در کشور را تشکیل دهند آشوب‌های داخلی در برخی نقاط کشورمان بود و در حالی که این آشوب‌ها در جریان بود، حمله ارتش عراق به کشورمان آغاز شد.

امام جمعه شهر مهربان افزود: در دوران 8 ساله جنگ تحمیلی ملت غیورمان کشورمان توانستند نمونه عملی از الگوی مقاومت اقتصادی و مقاومت هوشمندانه را به ظهور برسانند.

وی افزود: این اولین جنگ در طول تاریخ کشورمان است که حتی یک وجب از میهن اسلامی به دست بیگانگان نیفتاد و مقام معظم فرمانده معظم کل قوا در دیدار اخیرشان با فرماندهان سپاه تأکید فرمودند که تنها عامل رفع تهدید، اقتدار نظامی و ایجاد رعب در دشمن است.

مرسلی در خطبه دوم نماز جمعه نیز با اشاره به آغاز سرشماری نفوس و مسکن از سوم تا 24 مهر ماه 95 به‌ صورت اینترنتی در کشور اظهار داشت: سرشماری طرح آمارگیری جامع و علمی است و شناخت دقیق از افراد جامعه با ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را فراهم می‌‌کند.

امام جمعه مهربان تصریح کرد: همکاری و مشارکت مردم در طرح سرشماری نفوس و مسکن در برنامه ریزی های آینده کشور بسیار مهم و حیاتی است.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 24 ذی‌الحجه روز مباهله پیامبر اکرم (ص) ، 6 مرداد روز خانواده و تکریم از بازنشستگان را گرامی داشت و بر استفاده از تجربیات بازنشستگان تأکید کرد.

مرسلی با اشاره به تهدید و تزلزل خانواده‌ها با امواج تبلیغات بی‌رحمانه و تند کشورهای غربی و استکبار جهان، تأکید کرد: کار حمایت و حراست والدین از خانواده کار بسیار مهمی است و خانواده محل آرامش است که بشر به آن احتیاج دارد.

امام جمعه مهربان، رعایت حریم خانواده‌ها و احترام به والدین را مورد تأکید قرار داد.

خطیب جمعه شهر مهربان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: هفتم مهر  مصادف است با شهادت شهید یوسف کلاهدوز، قائم مقام سپاه پاسداران که به همراه یاران شهیدش فکوری، فلاحی، نامجو و جهان آرا طی سانحه هوایی به آرزوی دیرین خود؛ شهادت رسیدند.

مرسلی با گرامیداشت یاد و خاطره اندیشمند فاضل و انقلابی شهید هاشمی نژاد از وی با عنوان انقلابی اصیل یاد کرد و افزود: بین انقلابی و مدافع انقلابی بودن، تفاوت های اساسی وجود دارد.

امام جمعه شهر مهربان تبیین کرد: حرکت بر مدار عدالت، استکبارستیزی، معنویت، طرفداری از محرومان از ویژگی های انقلابیون حقیقی است که مانند سیره و رفتار حضرت امام خمینی(ره)  مقام معظم رهبری، شهید بهشتی در وجود شهید والامقام هاشمی نژاد تبلور یافته بود.

وی با گرامیداشت 7 مهر روز آتش نشانی و ایمنی از زحمات بخشدار، شهردار و مجموعه زحمتکش در آتش‌نشانی شهرداری مهربان در خدمات‌رسانی شایسته و به موقع به مردم در هنگام وقوع حوادث تقدیر و تشکر و اظهار امیدواری کرد که با همکاری مردم و شهرداری نقطه و مکانی در شهر وجود نداشته باشد که در هنگام بروز حوادث امکان خدمات رسانی از طریق ماشین آتش نشانی وجود نداشته باشد.


نوشته شده در   جمعه 2 مهر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode