ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 شهريور 1395     |     کد : 106831

امام جمعه هریس: غدیر، روز امامت و ولایت است

حجت الاسلام قهرمان احمدی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: اعتقاد به حکومت معصوم منصوب از طرف خداوند ، درواقع اعتقاد به یک مدل حکومتی است که در مبنا و اهداف با سایر حکومت ها و مکاتب حاکم برجهان تفاوت اساسی دارد.

حجت الاسلام قهرمان احمدی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: اعتقاد به حکومت معصوم منصوب از طرف خداوند ، درواقع اعتقاد به یک مدل حکومتی است که در مبنا و اهداف با سایر حکومت ها و مکاتب حاکم برجهان تفاوت اساسی دارد.
وی یاد آوری شد: یگانه الگوی حکومتی که می تواند سعادت، تکامل و پیشرفت مادی و معنوی بشر را فراهم و تضمین کند، همانا الگوی حکومتی امیر مومنان امام علی(ع) است و
این سخن بدین معناست که اسلام بدون غدیر یعنی بی دینی ، شرک، بازگشت به جاهلیت و صد البته جاهلیتی بسیار سهمگین تراز جاهلیت اولیه.
خطیب نماز جمعه به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حدیث هشت سال دفاع مقدس، مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله های سربلند ایثار، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان، مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش درنوردیده اند و حکایت مکرر و ماندگار دلاوری شهیدان و شاهدانی است که با خون و جانشان سطرسطر تاریخ این مرز وبوم اسلامی را نگاشته اند.
وی خاطر نشان کرد: هدف از جنگ تحمیلی دروهله اول براندازی نظام ودر وهله دوم به سازش کشیدن جمهوری اسلامی بود ولی با مقاومت و دفاع جانانه ملت شریف ایران و رهبری پیامبرگونه امام راحل با پیروزی ملت ایران خاتمه یافت وملت ایران در طولانی ترین و بی سابقه ترین جنگ قرن حاضر،سربلند و سرافراز شدند.
حجت الاسلام احمدی به اول مهر وب ازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: معلمان باید در تربیت دانش آموزان نقش اساسی و انقلابی داشته باشند زیرا که نسل فردا باید آن چنان سازنده جلوه کند که درخور فردای نسل خود باشد این نسل باید کوله بار تجربه و دانش نسل گذشته را ره توشه خود کرده و بر میزان شعور و آگاهی خود بیفزاید.
وی همچنین نقش آموزش پرورش در جامعه را مهم عنوان کرد وگفت :آموزش و پرورش به طور مستقیم در تحول و پیشرفت سایر نهادهای اجتماعی نیز نقش بنیادی دارد ، ازاین رو، ضعف یا قوت این نهاد در نهایت به ضعف و پیشرفت سایر نهادهای اجتماعی منجر خواهد شد.
شهرستان هریس با حدود 68 هزار نفر جمعیت در 100 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.


نوشته شده در   جمعه 26 شهريور 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode