ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 مرداد 1395     |     کد : 105166

امام جمعه مراغه: مسئولان ترکیه باید روابط سیاسی خود را با همسایگانش ارتقا دهند

امام جمعه مراغه گفت: مسئولان ترکیه باید نسبت به ارتقای روابط سیاسی خود با همسایگانش تلاش کنند.

امام جمعه مراغه گفت: مسئولان ترکیه باید نسبت به ارتقای روابط سیاسی خود با همسایگانش تلاش کنند.


آیت الله محمدتقی پورمحمدی، در خطبه های نمازجمعه این هفته این شهرستان با اشاره به کودتای نافرجام ترکیه، افزود: مسئولان ترکیه از این کودتا باید درس بگیرند که روابط دیپلماسی خود را با کشورهای همسایه بیشتر کنند.
وی با بیان اینکه این کودتا مشکوک بوده و نمی توان به زودی در مورد مسببان آن اعلام نظر کرد، یادآور شد: آنچه مشخص است دست داشتن کشورهایی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی به منظور ایجاد نا امنی در کشورهای منطقه و خاورمیانه است.
امام جمعه مراغه اظهار داشت: ترکیه باید از اقدام های گذشته خود در راستای حمایت از گروه های تکفیری درس بگیرد و هماهنگ با کشورهای منطقه برای ایستادگی در برابر این گروه ها اقدام کند.
آیت الله پورمحمدی، با بیان اینکه وفاداری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی یک نعمت برای مردم است، ادامه داد: در سایه تلاش های مجاهدانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ایران از امنیتی مثال زدنی برخوردار بوده که این موضوع با هدف ولایت مداری مردم و فرزندان آنها است.
وی گفت: اقدام هایی مانند کودتای ترکیه، فعالیت تروریست ها در سوریه و عراق و کشتار شیعیان کشمیر در هندوستان توسط پلیس، ایجاد فرصت های مختلف برای ادامه کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی است.
امام جمعه مراغه اظهار کرد: مردم ایران علاوه بر محکوم کردن جنایت های مختلف در کشورهای اسلامی، با بازمانده های کشته شدگان مردم کشمیر ابراز همدردی کرده و خواستار واکنش جدی نهادهای بین المللی در برابر این اقدام پلیس هندوستان هستند.
آیت الله پورمحمدی، افزود: امید است مقام های هندی به خود آمده و با مردم خود اینگونه برخورد نکنند چرا که این اقدام ها همانند آتش زیر خاکستر است.
وی با گرامیداشت پنج مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی، گفت: هم اکنون به برکت جمهوری اسلامی حدود 800 نماز جمعه هر هفته در ایران خوانده می شود.
آیت الله پورمحمدی، ادامه داد: نماز جمعه به عنوان یک سنگر عبادی و سیاسی در اسلام و از مهمترین محافل برای ارتقای بینش مردم مسلمانان است.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


نوشته شده در   شنبه 2 مرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode