ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 تير 1395     |     کد : 104276

اکثر مديران دستگاهها انسانهاي پاک دست هستند

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز (چهارشنبه) در ديدار رمضاني رئيس‌جمهوري و اعضاي هيأت دولت به تبيين چند حکمت از نهج البلاغه پرداختند.


رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رئيس‌جمهوري و اعضاي هيأت دولت:
اکثر مديران دستگاهها انسانهاي پاک دست هستند


حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز (چهارشنبه) در ديدار رمضاني رئيس‌جمهوري و اعضاي هيأت دولت به تبيين چند حکمت از نهج البلاغه پرداختند.
ايشان با اشاره به کلامي از حضرت اميرالمومنين(ع) درخصوص نحوه عملکرد در شرايط فتنه، گفتند:
حضرت علي(ع) توصيه مي کنند که در شرايط فتنه که تشخيص حق و باطل براي مردم بسيار مشکل مي شود، بايد به گونه اي عمل کرد که هيچ بهره اي به نفع فتنه ايجاد نشود.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: در شرايط فتنه همچون قضاياي سال 88 ، نبايد سخن، سکوت، اقدام و حتي نوع نگرش، موجب تقويت فتنه شود.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: البته ممکن است برخي افراد به دليل گرايش هاي خاص خود، تمايلي به حضور صريح در مقابل فتنه نداشته باشند اما نبايد از او هم به نفع فتنه بهره برداري شود.
ايشان با اشاره به يکي ديگر از حکمت هاي حضرت علي(ع) در نهج البلاغه، به موضوع نگاه طعمه اي به مسئوليت براي رسيدن به ثروت و امتيازهاي خاص پرداختند و گفتند: چنين نگاهي به مسئوليت که در واقع يک امانت است، موجب کوچک و حقير شدن انسان خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي در همين خصوص به موضوع اخير حقوق هاي کلان اشاره و تأکيد کردند: موضوع حقوق هاي نجومي، در واقع هجوم به ارزش ها است اما همه بدانند که اين موضوع از استثناءها است و اکثر مديران دستگاهها، انسانهاي پاک‌دست هستند، اما همين تعداد کم نيز خيلي بد است و بايد حتماً با آن برخورد شود. ايشان با اشاره به دستور رئيس جمهور به معاون اول براي پيگيري موضوع خاطرنشان کردند: اين موضوع نبايد شامل مرور زمان شود بلکه بايد حتماً به صورت جدي پيگيري، و نتيجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: بر اساس اطلاعاتي که به من رسيده است، ميزان دريافتي مديران در بيشتر دستگاهها، در حد معقول است و دريافتي هاي کلان، مربوط به تعداد اندکي از مديران است که بايد با همين موارد اندک هم برخورد قاطعانه انجام شود.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش پاياني سخنان خود به يکي ديگر از حکمت هاي حضرت علي(ع) در نهج البلاغه اشاره کردند و گفتند: بايد همواره مراقب زبان بود زيرا بسياري از مشکلات انسان، ناشي از زبان است. ايشان تأکيد کردند: مشکلات ناشي از مراقبت نکردن از زبان برخي اوقات جنبه هاي شخصي دارد اما در برخي موارد نيز مشکلات اجتماعي به وجود مي آورد که بايد بسيار مراقب اين موضوع بود.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين روحاني رئيس جمهوري، گزارشي از مهمترين اقدامات و فعاليتهاي دولت بيان کرد. در پايان اين ديدار، نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد و حاضران روزه خود را همراه با ايشان افطار کردند.


نوشته شده در   پنجشنبه 3 تير 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode