ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395     |     کد : 103036

رهبر معظم انقلاب در ديدار شركت‌كنندگان مسابقات بين‌المللي قرآن كريم: كشورهاي مجري سياست‌هاي آمريكا در منطقه به امت اسلامي خيانت مي‌كنند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌درجمع شرکت‌کنندگان در سي و سومين دوره‌ مسابقات بين‌المللي قرآن کريم، ايمان به خدا و کفر به طاغوت را مبناي اصلي و واقعي اقتدار دانستند ...

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌درجمع شرکت‌کنندگان در سي و سومين دوره‌ مسابقات بين‌المللي قرآن کريم، ايمان به خدا و کفر به طاغوت را مبناي اصلي و واقعي اقتدار دانستند و با تأکيد براين که آمريکا «طاغوت اعظم» و «شيطان اکبر» است، گفتند: امروزمهمترين وظيفه‌ علما، روشنفکران و نخبگان، «روشنگري» و «جهاد تبييني» درقبال فريبکاري‌هاي طواغيت است و امت اسلامي‌نيز بايد فريب وعده‌هاي قدرت‌ها را نخورد واز تهديدهاي آنها هم نهراسد.

رهبرانقلاب اسلامي‌با قدرداني از برگزارکنندگان ودست‌اندرکاران اين مسابقات، قرآن را محور«وحدت امت اسلامي» خواندند و افزودند: در شرايطي که سياست‌هاي استکباربرايجاد اختلاف و درگيري ميان مسلمانان است، امت اسلامي‌بايد با تمسک به اين نعمت بزرگ الهي در مسير وحدت و انسجام حرکت کند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يکي از برکات جلسات قرآني را انسِ قشرهاي مختلف مردم به‌ويژه جوانان با قرآن برشمردند و خاطرنشان کردند: امت اسلامي، امروز بيش ازهرزمان ديگر نيازمند تعاليم و مفاهيم و معارف قرآن است زيرا واقعيات زندگي مسلمانان، فاصله‌ زيادي با قرآن دارد.

ايشان با اشاره به تلاش گسترده‌ قدرت‌هاي طاغوتي براي ضربه زدن به اسلام و امت اسلامي، گفتند: آنها مي‌دانند که اگرمسلمانان قدرت داشته باشند و صداي آنان رسا و بلند باشد، قادر به ظلم به ملت‌ها نيستند و موضوع فلسطين به‌عنوان غصب يک کشوراسلامي‌به فراموشي سپرده نخواهد شد.

رهبرانقلاب اسلامي، رمزغلبه براين توطئه‌ها را تمسک به قرآن و به‌دست آوردن مباني اصلي قدرت دانستند وافزودند: قدرت واقعي در «ايمان و پايداري» و «کفربه طاغوت» است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اظهار تأسف از تمسک برخي کشورهاي اسلامي‌به طاغوت به جاي تمسک به خدا، تأکيد کردند: کشورهايي که در منطقه، مجري سياست‌هاي آمريکا هستند، در واقع به امت اسلامي‌خيانت و زمينه‌ نفوذ آمريکا را فراهم مي‌کنند.

ايشان، ايمان و پايداري ملت ايران و ايستادگي آنان در مقابل زياده‌خواهي‌هاي آمريکا را عامل اصلي اقتدار جمهوري اسلامي‌ايران دانستند و تأکيد کردند: علت هراس قدرت‌ها از ملت ايران و انواع توطئه‌ها بر ضد اين ملت، اقتدار بر مبناي اسلام است و دشمن از «اسلام مقتدر» و «اسلام شجاع» مي‌ترسد.

رهبرانقلاب اسلامي‌با تأکيد براين که مواضع و عملکرد صادقانه جمهوري اسلامي‌ايران، عامل اصلي تاثيرگذاري ايران درميان مسلمانان و يکي ديگر ازعوامل اقتدارنظام اسلامي‌است، خاطرنشان کردند: تاکنون نه وعده‌هاي طواغيت توانسته ملت ايران را فريب دهد و نه تهديدهاي آنها موجب ترس ملت شده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يکي از نيازهاي مبرم دنياي اسلام را فريب نخوردن در قبال وعده‌هاي قدرت‌ها و نهراسيدن از تهديدهاي آنها دانستند و افزودند: امروزمهمترين وظيفه همه درامت اسلامي‌به‌ويژه علما، روشنفکران و تحصيلکردگان کشورهاي اسلامي، مبارزه براي روشنگري و جهاد تبييني درباره حقايق دنياي اسلام است.

ايشان، ظهور گروه‌هاي تروريستي تکفيري درمنطقه و ايجاد جنگ و اختلاف ميان مسلمانان به نيابت از دشمنان را نتيجه گمراهي و فقدان روشنگري برشمردند و گفتند: بايد از محافل قرآني براي روشنگري، استفاده کرد و کساني که از کشورهاي مختلف به اين محافل مي‌آيند، بايد ملت‌هاي خود را ارشاد و آگاه کنند.

رهبرانقلاب اسلامي‌با تأکيد براين که کمک و نصرت الهي منوط به حرکت ملت‌هاي اسلامي‌است و اين حرکت در گرو جهاد تبييني است، خاطر نشان کردند: ترديدي وجود ندارد که «جبهه کفر»، سرانجام در مقابل «جبهه اسلامي‌مبارز و مجاهد» وادار به عقب نشيني خواهد شد.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه، شعار سي و سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم را «يک کتاب، يک اُمت» خواند و گفت: در اين دوره از مسابقات130 نفردررشته‌هاي حفظ و قرائت قرآن از 70 کشور شرکت کردند.

وي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي فاجعه منا به‌ويژه شهداي قرآني، خاطرنشان کرد: حضور قاريان روشندل از کشورهاي مختلف براي نخستين بار، تجليل از خانواده‌هاي شهداي قرآني و شهداي مدافع حرم، فراخوان مقالات و پژوهش‌هاي قرآني و برپايي نمايشگاه و محافل قرآني از جمله فعاليت‌هاي انجام گرفته در سي و سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم است.


نوشته شده در   پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode