ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 21 مهر 1389     |     کد : 10283

تلفن همراهي که مي توان آن را له کرد

محققان دانشگاه واشنگتن موفق به ابداع تلفن همراهي شده اند که در شرايط مختلف تغيير شکل داده و مي تواند رفتارهاي فنري مانندي از خود نشان دهد.

محققان دانشگاه واشنگتن موفق به ابداع تلفن همراهي شده اند که در شرايط مختلف تغيير شکل داده و مي تواند رفتارهاي فنري مانندي از خود نشان دهد.
به گزارش مهر، در آينده تلفن هاي همراه هوشمند برق و جلاي خود را از دست خواهند داد و به بدنه جامدي مجهز خواهند شد که از قابليت تغيير شکل برخوردار است و به اين شکل مي تواند ظاهر خود را به منظور نشان دادن موقعيتي خاص که سيگنال هاي صوتي يا تصويري در آن فعال نيستند، تغيير دهد.
محققان علوم رايانه اي و مهندسي دانشگاه واشنگتن در سياتل تلفن همراه قابل فشردني را به نام SqueezeBlock ابداع کرده اند که با استفاده از ريزموتورهايي که در زير بدنه آن نصب شده مي تواند رفتارهايي فنر مانند را تقليد کند.
صفحه هاي فشار بر روي اين ابزار ميزان نيروي مورد نياز براي فشرده شدن بدنه را تعيين کرده و موتورهاي کوچک ميزان مقاومتي که بدنه بايد از خود نشان دهد را تعيين خواهند کرد. به دليل قابل تنظيم بودن ميزان مقاومت، شدت له شدگي تلفن همراه نيز به واسطه برخي حالتهاي تلفن همراه قابل کنترل خواهد بود تا به اين شکل پيام هايي را بدون نياز به ديدن يا شنيدن کاربر، به وي انتقال دهد.
براي مثال پس از پر شدن شارژ باطري تلفن همراه، بدنه آن مانند شکم يک انسان پرخور به شدت سخت مي شود در حاليکه در هنگام خالي بودن باطري مي توان گوشي را به راحتي يک «توپ رفع استرس» فشرد. در عين حال مي توان نشانه سختي تلفن همراه را به ميزان ايميلهاي مهم دريافت شده نيز نسبت داد.
تصور کنيد با فشردن تلفن همراه بتوان بدون نگاه کردن به آن، اطلاعاتي خاص را درباره وضعيت تلفن از قبيل شدت زنگ هشدار، تعداد پيام هاي دريافت شده و يا شارژ باطري دريافت کرد. آزمايشهاي انجام شده بر روي اين گوشي هوشمند نيز نشان داده است کاربران مي توانند با استفاده از چهار سطح مختلف فشرده شدن مفاهيم مختلف را از يکديگر تشخيص دهند.
محققان دانشگاه واشنگتن تنها افرادي نيستند که در تلاش براي يافتن ويژگي هاي جسماني براي برقراري ارتباط در تلفنهاي همراه هوشمند هستند. در سال 2008 محققان لابراتوار تله کام آلمان براي يک تلفن هوشمند، زندگي مجازي خلق کردند. اين تلفن همراه از قدرت دم و بازدم در سرعتي ثابت برخوردار بود که اين رفتار نشانه هايي از دريافت تماس تلفني و يا پايان يافتن شارژ باطري بودند.
محققان آلماني اکنون در حال بررسي نحوه ايجاد ويژگي هاي جديدي هستند که بتوانند در تغيير شکل يا حتي وزن تلفنهاي هوشمند تاثيرگذار باشند. موبايل متغيير آلماني ها با استفاده از موتورهايي کوچک براي جداسازي صفحه هاي بدنه موبايل استفاده کرده و ساختاري کشو مانند به وجود مي آورد. احساس اينکه يک سوي تلفن همراه از سوي ديگر آن ظخيم تر است مي تواند به کاربر هشدار دهد پديده اي بزرگتر از آنچه نمايشگر تلفن همراه قادر به نمايش آن باشد، وجود دارد، تنها کافي است به همان سويي نگاه کنيد که تلفن همراه از ضخامت بيشتري برخوردار است.
براي مثال اگر کاربري در حال تماشاي تصويري بزرگ و افقي بر روي نمايشگر موبايل خود باشد، ضخامت بيشتر به سمتي از تصوير خواهد بود که هنوز مشاهده نشده است. 


نوشته شده در   چهارشنبه 21 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode