ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395     |     کد : 102748

رييس اداره تبليغات اسلامی شهرستان تبريز: مداحی فقط داشتن صوت زيبا نيست

رييس اداره تبليغات اسلامی شهرستان تبريز گفت: مداح بايد مجهز به علوم اين علم و تعهد باشد و صرفاً داشتن صوت زيبا براي مداح اهل بيت(ع) بودن کافي نيست.

رييس اداره تبليغات اسلامی شهرستان تبريز گفت: مداح بايد مجهز به علوم اين علم و تعهد باشد و صرفاً داشتن صوت زيبا براي مداح اهل بيت(ع) بودن کافي نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب طاهری ظهر امروز شنبه، در جلسه آزمون ورودي دوره آموزش مداحي گفت: احترام مداحان از ائمه اطهار(ع) است و مداح بايد اين تقدس را حفظ کند و در وضعيت فعلي مداحي در قشر جوان بسيار پسنديده نيست ولي وضعيت اين قشر در استان آذربايجان‌شرقي نسبت به استان‌هاي ديگر قابل قبول بوده ولي در کل بايد بازنگري صورت گيرد.

طاهري توجه به اخلاق و معنويات را از الزامات مداحي برشمرده و خاطرنشان کرد: تأثير مداحان در جامعه بسيار بالاست و بايد آنان در رعايت اصول اخلاقي در جامعه پيشرو باشند و هر گونه انحراف و بداخلاقي از اين قشر مردود است و ما امروز نيازمند مداح در تراز انقلاب اسلامي هستيم.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان تبريز با اشاره به سرفصل‌هاي اين دوره آموزشي گفت: مقتل خواني، آسيب شناسي فرهنگ عزاداري، ادبيات آييني و تاريخ تشيع از جمله سرفصل‌هاي اين دوره آموزشي است.

وي افزود: امروز يکي از دست‌آويزهاي جريان تکفيري بهانه‌هايی است که بعضي از مداحان ناآگاه با توهين به مقدسات به دست دشمنان مي‌دهند.

طاهري با اشاره به ديدار سالانه مقام معظم رهبري با مداحان افزود: بهترين منبع براي يک مداح انقلابي فرمايشات رهبر انقلاب در ديدار با اين قشر است که همه ساله در ميلاد حضرت زهراي اطهر(س) برگزار مي‌شود.

صادق کمالي، رييس کانون مداحان استان نيز در آيين گشايش دوره آموزشي مداحي استان گفت: اين دوره آموزشي که با حضور ۲۰۰ نفر علاقمند و با هدف ارزيابي از بينش و دانش اين عزيزان برگزار مي‌شود اولين دوره در سال جاري مي‌باشد.

رييس کانون مداحان افزود: بعد از تدريس و اجدين شرايط فراخوان خواهند شد و در کلاس‌هاي آموزشي شرکت خواهند کرد.


نوشته شده در   شنبه 18 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode