ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395     |     کد : 102629

کتاب «فقه قرائت و تلاوت مهندسی تلاوت» منتشر شد

کتاب «فقه قرائت و تلاوت مهندسی تلاوت» در دوازدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن رونمایی شد.

کتاب «فقه قرائت و تلاوت مهندسی تلاوت» در دوازدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن رونمایی شد.

به گزارش خبرنگارمهر، کتاب «فقه قرائت و تلاوت مهندسی تلاوت» مجموعه مقالات و سخنرانی از یازدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن است که در دوازدهمین دوره این نشست در ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری رو نمایی شد.

 در مقدمه این اثر قائم مقام شورای عالی قرآن می نویسد: هم اندیشی و تبادل آخرین دست آوردهای علمی و فنی در حوزه قرائت قرآن کریم و سایر نغمه های قرآنی در مجال نشست های تخصصی سالانه شورای عالی قرآن، فرصت مغتنمی را برای اهالی قرآن فراهم آورده است که در سال ۹۴ به ایستگاه یازدهم رسید.

با توجه به اینکه یکی از ماموریت های این نشست، غور در مبانی این هنر های آسمانی است، مناسب دیده  شد در یک بخش، جایگاه فقهی قرائت مورد برسی قرارگیرد و در بخش دیگر در مقوله طراحی و مهندسی تلاوت گفتگو شود.

این اثر که منتخبی از ۴۷  مقالات  رسیده به دبیر خانه نشست است، شامل ۱۲ مقاله می شود که درصحن اصلی نشست در سال ۹۴ ارائه شده و به دو بخش علمی و کارگاهی تقسیم بندی می شود.

در بخش علمی با موضوع «فقه القرائة»، با رویکرد علمی به موضوع  «فقه قرائت» اختصاص دارد که دو محور  «فقه تغنی در قرائت قرآن» و  «فقه احکام و قواعد تجویدی» را مورد بحث قرار داده است.

بخش دوم که به صورت کارگاهی با موضوع «مهندسی تلاوت» با سخنرانی استاد مصری طه عبدالوهاب در دو موضوع «جایگاه مهندسی و معماری تلاوت صحیح در قرآن» و «باید ها و نباید ها تلاوت حرفه ای قرآن» و نقدو تحلیل تلاوت قاریان ممتاز کشور و همچنین نقد و تحلیل بخش های از تلاوت های ماندگار قراء مقدم مصری و جلسه پرسش و پاسخ ناظر به موضوعات ارائه شده، توسط استاد مصری را شامل می شود.  


نوشته شده در   چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode