ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395     |     کد : 102405

امام جمعه مراغه: مردم براساس مصالح كلان نظام فرد اصلح را برای مجلس انتخاب كنند

امام جمعه مراغه گفت: مردم باید بر اساس مصالح كلان نظام جمهوری اسلامی و برنامه های كلان كشور، فرد اصلح را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب كنند.

امام جمعه مراغه گفت: مردم باید بر اساس مصالح كلان نظام جمهوری اسلامی و برنامه های كلان كشور، فرد اصلح را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب كنند.


آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه های انتخابیه افزود: شركت كردن در رای گیری، وظیفه ای مهم در نظام جمهوری اسلامی است و مردم باید به منظور انتخاب فرد اصلح، حب و بغض های شخصی را كنار بگذارند.
وی اظهار كرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی بر اساس مردم سالاری و انتخاب اكثریت جامعه برای تعیین سرنوشت آینده كشور انجام می شود و باید مردم همانند دور اول و دوره های گذشته در آن شركت كنند.
امام جمعه مراغه با بیان اینكه وظیفه قانونی یك نماینده، اظهارنظر در تصمیم های كلان كشور و نظام جمهوری اسلامی است، یادآور شد: مردم باید فردی را انتخاب كنند كه بتواند در مجلس به عنوان یك صاحب نظر از حقوق تمامی مردم كشور دفاع كند.
آیت الله پورمحمدی ادامه داد: همه نامزدهای انتخابات از سوی شورای نگهبان تایید شده اند و فردی اصلح در جامعه تلقی می شوند اما مردم باید با توجه به برنامه های مطرح شده آنان، فرد اصلح تر را انتخاب و روانه مجلس شورای اسلامی كنند.
وی، یادآور شد: نمایندگان منتخب نیز پس از پیروزی در انتخابات باید تحقق آرمان های نظام و پیروی از خط مشی امام راحل و رهبر معظم انقلاب را جزو اهم برنامه های خود قرار داده و رسیدگی به امور كلان كشور، استان و حوزه انتخابیه را اولویت بندی كنند تا پس از چهار سال كارنامه درخشانی از خود بجای بگذارند.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به 12 اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله استاد مرتضی مطهری و روز معلم گفت: اندیشه و تفكر شهید مطهری جزو سرمایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و مسئولان و صاحب نظران باید در راستای اعتلای آن ها در جامعه تلاش كنند.
آیت الله پورمحمدی، معلمی در حوزه و دانشگاه را از ویژگی های بارز و برجسته شهید مطهری عنوان كرد و افزود: تسلط وی بر موضوعات علمی، استقبال از پرسش های دانشجویان و طلاب، تبیین مطالب علمی با بیان ساده و پرورش شاگردانی زبده از مهمترین ویژگی های این معلم والا مقام بود.
وی اظهار داشت: مطهری علاوه بر پاسداری از حریم دین و ولایت در شرایطی سخت فعالیت های علمی خود را آغاز كرد و با درایت و علم معنوی خود بر تفكر ضد دینی دانشمندان غرب خط بطلان كشید.
آیت الله پورمحمدی، افزود: لازم است اعضای شوراهای اسلامی بر نوع احداث ساختمان ها، نظارت كنند تا بتوان گزیده ای از معماری اسلامی را در شهرها گنجاند.
وی، توجه به نامگذاری خیابان ها و معابر را از دیگر نیازهای كنونی جمعه عنوان كرد و گفت: نامگذاری مناسب معابر نیز اقدامی در جهت اعتلای اسلامی است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در147 كیلومتری جنوب تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.


نوشته شده در   جمعه 10 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode