ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 مهر 1389     |     کد : 10235

گوگل خودروي هوشمند مي‌سازد

گوگل در حال تکميل خودروي هوشمندي است که نيازي به راننده نداشته و مي تواند مسير مورد نظر را يافته و خود را به مقصد برساند.

 گوگل در حال تکميل خودروي هوشمندي است که نيازي به راننده نداشته و مي تواند مسير مورد نظر را يافته و خود را به مقصد برساند.
به گزارش مهر، مهندسان شرکت گوگل ، خودروي هوشمند و خودکاري را بر روي خيابان هاي کاليفرنيا مورد آزمايش قرار داده اند که بدون نياز به راننده خود مسير درست را يافته و خود را هدايت مي کنند. اين خودروي هوشمند براي ديدن اطراف خود از دوربين هاي تصويربرداري که بر روي سقفش نصب شده، حسگرهاي راداري و يک طيف سنج ليزري استفاده مي کند.
در حين انجام اين آزمايش، يک مهندس نرم افزار و راننده اي حرفه اي در خودرو حضور داشته اند تا در صورت نياز بتوانند کنترل خودرو را به دست بگيرند. گوگل اميدوار است اين خودرو بتواند به تدريج در کاهش ترافيک و تصادف هاي جاده اي تاثيرگذار باشد.
«سباستين تران» مهندس نرم افزار شرکت گوگل اعلام کرد طي آزمايش اين خودروي خودکار 225 هزار و 308 را بدون نياز به راننده طي کرده و از روي پل معلق مشهور گلدن گيت عبور کرده است.
همچنين آزمايش خودرو در بزرگراه ها نيز بدون حادثه اي خاص و با موفقيت به پايان رسيده است، به جز يک مورد که خودرو از پشت با يک چراغ راهنمايي برخورد کرده است. به گفته «تران» استاد علوم رايانه اي و مهندسي الکتريک دانشگاه استنفورد، ايمني مهمترين اولويت اين پروژه بوده است.
اما وي با اشاره به آمار مرگ 1.2 ميليون نفر در اثر تصادفهاي جاده اي معتقد است اين آمار و ارقام بايد به سرعت کاهش داده شوند.
به گفته تران ، در حالي که اين پروژه در ابتدايي ترين مراحل خود به سر مي برد، مي تواند با استفاده از علوم پيشرفته رايانه اي نشانه هايي از شمايل حمل و نقل عمومي آينده را مجسم کند.
شرکت گوگل طي سال هاي اخير با سرعتي بالا از تجارت اصلي خود که جستجوي اينترنتي بوده است، انشعاب گرفته و وارد محدوده تجارتهاي متنوعي شده است.
اين شرکت در حال حاضر به واسطه برنامه هاي گوگل مپ و گوگل استريت خود در زمينه خدمات موقعيت يابي به اعتبار قابل توجهي دست پيدا کرده است.


نوشته شده در   سه شنبه 20 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode