ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 19 مهر 1389     |     کد : 10208

مقدمه علم حقوق

کتاب "مقدمه علم حقوق با رویکرد به حقوق ایران و اسلام" نوشته مصطفی دانش پژوه از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها در 276 صفحه و دو هزار نسخه منتشر شد.

کتاب "مقدمه علم حقوق با رویکرد به حقوق ایران و اسلام" نوشته مصطفی دانش پژوه از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها در 276 صفحه و دو هزار نسخه منتشر شد.
خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه: این کتاب در هفت فصل تدوین شده است . تفسیر قواعد حقوقی و فنون استنباط، قلمرو اجرای قواعد حقوقی، منابع حقوق، نظامهای مهم حقوقی، مبانی و اهداف حقوق، قاعده حقوقی و دانش حقوق عناوین این هفت فصل هستند.
مباحث و موضوعات مختلفی ذیل این فصلها مورد بررسی قرار گرفته اند از جمله تعریف علم حقوق، حقوق و جامعه شناسی، حقوق و تاریخ، حقوق ملی و حقوق بین المللی، جامعه شناسی حقوق، دانشهای وابسته و تلفیقی حقوق و برخورداری از ضمانت اجرای دولتی.
روابط حقوق و دین اسلام به طور خاص، رابطه قواعد حقوقی با دیگر قواعد اجتماعی و رفتاری، قواعد الزامی و قواعد اذنی، مکتب حقوقی اسلام، دیدگاه مکاتب حقوق طبیعی، مقایسه مکتب حقوقی اسلام با دیگر مکاتب حقوقی، ارکان و عناصر عرف، تفاوتهای مهم قانون و مقررات کلی مصوب قوای مجریه، قضائیه و نهادهای خاص نیز برخی دیگر از مباحث طرح شده در کتاب هستند.
منابع حقوق ایران، آرای وحدت رویه دیوان عالی کشور، قلمرو اجرای قاعده حقوقی در زمان، دکترین و اصول کلی حقوقی، رویه قضایی، قوانین متعدد و متفاوت، جایگاه استفاده از هر یک از شیوه های تفسیری، تفسیر قواعد حقوقی و فنون استنباط نیز برخی دیگر از مباحثی هستند که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته اند.
منابع و مآخذ به زبانهای فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه، نمایه ها شامل نمایه آیات و روایات، نمایه قوانین و نمایه موضوعات نیز در پیان کتاب آمده است.


نوشته شده در   دوشنبه 19 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode