ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 فروردين 1395     |     کد : 101585

امام جمعه شهرستان عجب‌ىشیر: تحقق منافع ملی ایران در صلح و آرامش است

امام جمعه شهرستان عجب‌شیر دنیای سیاست را دنیای درگیری برای رسیدن به منافع ملی عنوان کرد و گفت: منافع ملی نظام جمهوری اسلامی ایران صلح و آرامش در دنیاست و این کشور اسلامی سعی دارد آتش فتنه را خاموش کند.

امام جمعه شهرستان عجب‌شیر دنیای سیاست را دنیای درگیری برای رسیدن به منافع ملی عنوان کرد و گفت: منافع ملی نظام جمهوری اسلامی ایران صلح و آرامش در دنیاست و این کشور اسلامی سعی دارد آتش فتنه را خاموش کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، حجت الاسلام و المسلمین محمود شربیانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان عجب‌شیر با اشاره به شهادت شهید صیاد شیرازی اظهار داشت: شهادت حق شخصیت‌های مانند صیاد شیرازی بود و شهید صیاد باید به شهادت می‌رسید تا گوهر درونی او بیشتر نمایان شود.

خطیب جمعه عجب‌شیر با بیان اینکه ارتش و نیروهای مسلح باید به داشتن شهیدانی مانند صیاد شیرازی افتخار کنند ابراز داشت: اخلاص و ایمان این شهید بزرگوار از او شخصیتی می‌سازد که مقام معظم رهبری او را انسانی مومن، پرهیزکار، پارسا و بنده برگزیده خدا معرفی می‌کند.

وی با اشاره به 20 فروردین ماه روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است و دشمنان ایران اسلامی نمی‌خواهند پیشرفت کشورمان را شاهد باشند.

شربیانی افزود: با تلاش و کوشش جوانان و دانشمندان کشورمان، ایران اسلامی در زمینه دستیابی به انرژی هسته‌ای روز به روز پیشرفت خواهد کرد.

خطیب جمعه عجب‌شیر با اشاره به روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی گفت: این شهید بزرگ توانست با تلفیق هنر و اندیشه در غالب گفتار و تصویر، دوران نورانی انقلاب را زنده نگه دارد و در حقیقت هنر اسلامی را بارور کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه استکبار سعی دارد تا خودباوری را از مردم بگیرد، این وظیفه هنرمندان است که با هنر و قلم خود بتوانند خودباوری را در مردم تقویت کنند.

شربیانی در ادامه با اشاره به آزمایش موشکی اخیر در کشور گفت: در این مدت موضوع آزمایش موشکی ایران حرف اول مجامع سیاسی در جهان شده است.

وی افزود: به دلیل اینکه دشمنان ایران می‌دانند که ما قطعنامه را نقض نکرده‌ایم و هیچ سندی بر اظهار نظر‌های خود ندارند می‌گویند ایران روح قطعنامه را نادیده گرفته است.

خطیب جمعه عجب‌شیر با بیان اینکه هر کشوری برای اینکه قدرت دفاعی خود را بسنجد مانور نظامی می‌دهد سخنان خود را ادامه داد و افزود: برد موشک‌های ما بیش از 2 هزار کیلومتر است ولی طراحی آن طوری نیست که کلاهک هسته‌ای حمل کند.

وی به جریان ایران هراسی دشمنان اشاره کرد و گفت‌: دشمنان ایران اسلامی وقتی که می‌بینند که ما با کشورهای دیگر در حال ارتباط هستیم دچار ترس و واهمه می‌شوند و سعی دارند با به راه انداختن ایران هراسی نقشه‌های شوم خود را اجرا کنند.

شربیانی به جنگ قره‌باغ که بیش از صدها نفر انسان بی‌گناه کشته و زخمی شدند اشاره کرد و افزود: سابقه و پیشینه این تنش و درگیری به سال 1994 میلادی برمی گردد.

وی علت درگیری دولت جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ  را 3 عامل دانست و افزود: نخستین عامل دولت آذربایجان بود که در ایام محرم و صفر با برخورد وحشیانه خود با شیعیان باعث شهید و زندانی شدن شیعیان در منطقه نارداران شد و برای اینکه مشکل داخلی و فشار مردم را خنثی کند وارد این تنش سیاسی در منطقه شد.

خطیب جمعه عجب‌شیر دومین عامل جنگ قره‌باغ را رژیم صهیونیستی دانست و گفت: به علت وجود پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در آذربایجان و ایجاد تنش در مرز ایران و برای رسیدن به منافع تروریستی خود در صدد  شعله‌ور کردن آتش در مرزهای ایران است.

وی اظهار داشت: عامل سوم جنگ قره‌باغ دامن زدن دولت ترکیه به این جنگ برای تسویه حساب و ضربه زدن به دولت روسیه است.

شربیانی دنیای سیاست را دنیای درگیری برای رسیدن به منافع ملی عنوان کرد و گفت: منافع ملی نظام جمهوری اسلامی ایران صلح و آرامش در دنیاست و این کشور اسلامی سعی دارد آتش فتنه را خاموش کند.


نوشته شده در   جمعه 20 فروردين 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode