ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 فروردين 1395     |     کد : 101581

هدف دشمن شعله ور کردن جنگ در منطقه قفقاز است

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه تبریز با اشاره به درگیری های اخیر در قره باغ بین دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت:بدون شک دشمن به دنبال شعله ورکردن جنگ در منقطه قفقاز است.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه تبریز با اشاره به درگیری های اخیر در قره باغ بین دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت:بدون شک دشمن به دنبال شعله ورکردن جنگ در منقطه قفقاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز جمعه این هفته تبریز به امامت آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز در مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر و باحضور گسترده و باشکوه نمازگزاران تبریزی اقامه شد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به درگیری های اخیر ارمنستان و آذربایجان بر سر قره باغ اظهار داشت: این شدیدترین درگیری بعداز سال ۱۹۹۴ است.

وی با تاکید بر اینکه بر سر این درگیری ها ده ها نفر از نظامیان و مردم دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان کشته و زخمی شده اند، افزود: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه اشغالگری مخالف است.

برنامه دشمن برای کشاندن جنگ به منطقه قفقاز

امام جمعه تبریز ادامه داد: بدون شک دشمن به دنبال کشاندن جنگ به منطقه قفقاز است و آنها می خواهند جنگ های منطقه را شعله ور تر کنند و از آنها برای منافع خودشان استفاده کنند.

آیت ‌الله مجتهد شبستری  با تاکید بر اینکه قره باغ سرزمین اسلام است، گفت: دشمن از اختلافات زیاد در منطقه قره باغ سوء استفاده می کند و مخصوصا رژیم صهیونیستی از این جنگ که در کنار مرزهای ایران اتفاق می‌افتد ابراز خوشحالی می ‌کند.

وی با اشاره به اینکه و ما به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان احترام می‌ گذاریم، اظهار داشت: باید مناقشه قره باغ به صورت مسالمت‌ آمیز حل شود و جمهوری اسلامی ایران نیز از هرگونه پیشنهادهای مسالمت آمیز برای پایان دادن به این درگیری های استقبال می کند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه هر دو طرف درگیری باید با گفت‌ و گو مشکلات ‌و اختلافات موجود در قره باغ را حل کنند، ادامه داد: ما از آتش بس حمایت می کنیم و در عین حال معتقد هستیم که باید این درگیری ها خیلی سریع به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار بازگشت آوارگان قره باغ به وطن اصلی خودشان است، گفت: هم اکنون قره باغ در اشغال ارتش ارمنستان است.

آمریکایی ها بر شدت تحریم ها افزوده اند

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به تحریم های آمریکا و کارساز نبودن برجام اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها بر شدت تحریم ها افزوده اند و با اینکه ۸۰ روز از امضای برجام سپری می شود ولی تحریم ها قطع نشده است.

آیت ‌الله مجتهد شبستری  سپس به سخنان اوباما رئیس جمهور آمریکا در خصوص تحریم ها اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا می گوید ایران تاکنون متن توافق را رعایت کرده ولی روح توافق مستلزم این است که ایران به جامعه جهانی و شرکت ‌های مختلف سیگنال‌ هایی ارسال کند.

وی ادامه داد: این درحالی است که روز به روز بر تعداد و شدت تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران اضافه می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  با بیان اینکه دشمنان این نظام به دنبال تضعیف صنعت دفاعی ایران هستند، ابراز داشت: آمریکا بهانه تراشی می‌ کند و اقدامات و سخنان اخیر مسئولان آنها نشان می دهد که آنها کاملا برای ضربه زدن به کشورمان برنامه ‌ریزی هدفمندی دارند.

 


نوشته شده در   جمعه 20 فروردين 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode