ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 فروردين 1395     |     کد : 101542

رهبر معظم انقلاب: از هر اقدامي براي حل مشكلات مردم حمايت مي‌كنم

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب ظهر ديروز درديدارعيدانه جمعي از اعضاي هيأت دولت، هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي...

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب ظهر ديروز درديدارعيدانه جمعي از اعضاي هيأت دولت، هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي، مسئولان عالي دستگاه قضايي و مسئولان برخي نهادها ضمن تشکر از مسئولان به ويژه تلاش‌ها و زحمات دولت در پيگيري اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، «همدلي و همزباني» و «اتحاد مسئولان کشور» را براي اجراي اين سياست‌ها بسيارمهم ارزيابي و تأکيد کردند: قرارگاه مرکزي اقتصاد مقاومتي بايد با فرماندهي دولت و شخص معاون اول رئيس جمهور، ضمن جلب همکاري و کمک همه دستگاه‌ها و رصد دقيق عملکرد و حرکت بخش‌هاي مختلف و حمايت جدي از توليد داخلي، زمينه ساز اقدام همه جانبه و فراگيربه منظور تحقق «اقدام وعمل» دراقتصاد مقاومتي شود.

ايشان نقش فرماندهي قرارگاه اقتصاد مقاومتي را در رصد دقيق فعاليت‌هاي دستگاه‌ها بسيار با اهميت خواندند و گفتند: در اين رصد، بايد دستگاه‌هايي که در چارچوب اين سياست‌ها حرکت مي‌کنند تقويت و دستگاه‌هايي که بي تفاوت هستند، به مسير اصلي کشانده شوند و از اقدامات دستگاه‌هايي که بر خلاف اقتصاد مقاومتي حرکت مي‌کنند، جلوگيري شود.

رهبرانقلاب اسلامي‌با تأکيد براين‌که «اقدام و عمل» دراقتصاد مقاومتي بايد به‌گونه‌اي باشد که در پايان سال، امکان ارائه گزارش دقيق و ملموس از عملکردها در حوزه‌هاي مختلف وجود داشته باشد، افزودند: مجموعه دستگاه‌هاي اجرايي، توانايي تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را دارند و بايد مجلس شوراي اسلامي‌نيز دراين مسير به دولت کمک کند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: ما به دنبال بالا بردن انتظارات و توقعات از دولت نيستيم و در جريان مشکلات و کمبود اعتبارات و منابع نيزهستيم ،اما بايد با صرفه جويي در برخي بخش‌ها، خلاءها و کمبودها در بخش‌هاي ديگر جبران شود.

ايشان مجموعه مديريتي کشور را زبده، با‌تجربه و داراي انگيزه و فکر و عمل دانستند و افزودند: قرارگاه فرماندهي که هم مرکز فکر و هم مرکزعمل است، بايد با استفاده از توان خوب مديريتي کشور و همچنين با بهره‌گيري از ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي دستگاه‌هاي مختلف در جهت تصميم گيري و پيگيري مراحل اجرا حرکت کند.

رهبرانقلاب اسلامي‌با تأکيد براين‌که اداره کشور که مسئوليت آن بر عهده دولت و شخص رئيس جمهور محترم است بسيار سخت است، گفتند: با توجه به اشتغالات فراوان و گسترده رئيس جمهورمحترم، معاون اول رئيس جمهور که داراي جايگاه ممتازي است مي‌تواند نقش ويژه اي براي فرماندهي قرارگاه اقتصاد مقاومتي ايفا کند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: من از هراقدامي‌که در دولت، مجلس و قوه قضاييه، در جهت منافع مردم و گشايش امور و حل مشکلات مردم باشد، جداً حمايت خواهم کرد، اما مهم اين است که احساس شود کاري که انجام مي‌گيرد، براي منافع ملي مفيد و لازم است.

ايشان تأکيد کردند: بايد در اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي به توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي فراوان داخلي اتکا کرد.

رهبرانقلاب اسلامي، امريکا را نماد بداخلاقي و بد ادايي دانستند و خاطرنشان کردند: به امريکايي‌ها نمي‌توان اعتماد کرد و به غيراز امريکايي‌ها، برخي کشورهاي ديگر غربي نيز همين‌گونه هستند، بنابراين بايد به توانايي‌هاي خودمان اعتماد کنيم و مواضع و عملکرد مقامات امريکا نيز تأييد کننده همين اعتقاد است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اين‌که اگر صادقانه وارد ميدان شويم، قطعاً خداوند متعال کمک و ياري خواهد کرد، گفتند: در مسير زندگي فردي و اجتماعي، همواره فراز و نشيب و سختي و گشايش وجود دارد، اما مهم آن است که در همه اين شرايط، مسير و جهتگيري اصلي فراموش نشود.

ايشان لزوم جدي گرفته شدن مساله حمايت از توليد را بسيار مهم خواندند و افزودند: بايد توليد، درهر دو بخش صنعت و کشاورزي، مورد توجه ويژه قرار گيرد.

رهبرانقلاب اسلامي‌«همدلي و همزباني و اتحاد مسئولان» را زمينه ساز تحقق اقتصاد مقاومتي خواندند و تأکيد کردند: بدون همکاري مسئولان، کارها پيش نخواهد رفت.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: جمهوري اسلامي‌ايران همواره از امتياز وحدت ملي برخوردار بوده است ،اما در کنار وحدت ملي، بايد اتحاد و همدلي مسئولان نيز وجود داشته باشد و اين اتحاد، منافاتي با اختلاف سليقه‌ها و ديدگاه‌ها ندارد.

ايشان ديدارديروز را مظهر همدلي و همزباني و انس و الفت مسئولان با يکديگر دانستند و خاطرنشان کردند: بايد مسئولان کشور با هر سليقه و ديدگاهي، در جهت اهداف اساسي و انقلابي حرکت کنند.

رهبرانقلاب اسلامي‌تأکيد کردند: امروز اين احساس در کشور وجود دارد که مسئولان قوا و مسئولان اصلي نظام به رغم برخي اختلاف سليقه‌ها در شيوه‌ها و راه‌ها، داراي همفکري و هم نظري در جهت اهداف اصلي انقلاب هستند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود با تشکر فراوان از صبر و بردباري خانواده‌هاي مسئولان، به‌ويژه همسران آنان، گفتند: بسياري از تلاش‌ها و زحمات مسئولان که مورد توجه قرار مي‌گيرند، مديون همسران آنهاست که معمولاً ديده نمي‌شوند.

در اين ديدار، آقاي جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري با تشکر از رهنمودهاي رهبرانقلاب اسلامي‌و حمايت‌هاي ايشان از دولت، گفت: دولت برنامه جامعي براي عملياتي کردن سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تدوين کرده است و اين سياست‌ها را نسخه شفابخش مشکلات اقتصادي کشور مي‌داند.


معاون اول رئيس جمهورافزود: دولت به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي اعتقاد کامل دارد و اين سياست‌ها از لحاظ شرعي، قانوني و کارشناسي، مورد قبول دولت است.

آقاي جهانگيري با اشاره به تعيين اولويت‌هاي اقتصادي سال 95، در دو جلسه اخير قرارگاه اقتصاد مقاومتي، خاطرنشان کرد: شب گذشته (سه‌شنبه شب) جلسه طولاني با بنگاه‌هاي بزرگ اقتصادي برگزار شد و دولت مصمم به راه اندازيِ توليد، توسعه‌ صادرات، تسهيل کسب و کار و وارد کردن جدي بخش خصوصي است.

وي لازمه موفقيت دولت در اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را همکاري و کمک ساير قوا و نهادهاي مختلف و به‌ويژه صدا و سيما دانست و گفت: من اطمينان مي‌دهم که دولت هر آنچه که از لحاظ دانش، تجربه، مديريت و توان در اختيار دارد، در جهت اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي دريغ نخواهد کرد.

پيش از اين ديدار، مسئولان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي‌اقامه کردند.


نوشته شده در   پنجشنبه 19 فروردين 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode