ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 15 مهر 1389     |     کد : 10096

زندگي بهتر زير ‌نور‌ «LED»ها

اهميت نور مصنوعي در زندگي و جامعه بشري از ديرباز و با شناخت بشر نسبت به به‌كارگيري آتش كه يكي از ابداعات مهم و غريزي بشر بود...

 اهميت نور مصنوعي در زندگي و جامعه بشري از ديرباز و با شناخت بشر نسبت به به‌كارگيري آتش كه يكي از ابداعات مهم و غريزي بشر بود، بيش از پيش روشن شد.اكنون دانشمندان دريافته‌اند كه ظهور تكنولوژي نورهاي موثر پرانرژي مي‌تواند كليدي براي كيفيت بهتر زندگي و ارتقاي آن باشد.
تحقيقات جديد انجام گرفته كه در مقاله‌اي تخصصي در نشريه فيزيك به چاپ رسيده نشان مي‌دهد كه تكنولوژي جديد نورافشاني كه براساس ديودهاي نوري نيم‌هادي استوار است قابليت افزايش استفاده ما از نور را فراهم كرده و نتيجتا كيفيت زندگي ما را بهبود مي‌بخشد. اين تكنولوژي SSL ناميده مي‌شود.
تيمي از محققان انستيتوي فيزيك آمريكا به بررسي ميزان مصرف انرژي و نور انسان در آينده پرداختند. برآورد ميزان مصرف نور و انرژي با نگاهي به الگوهاي مصرفي و رفتاري اجتماع در گذشته و حال صورت گرفت.
نتيجه بررسي‌ها نشان داد كه فناوري روشنايي نيمه‌هادي‌ها (SSL) با توليد تراشه‌‌هاي مربوطه و هزينه عملياتي مي‌‌تواند نه‌تنها بر مصرف انرژي بلكه بر بهره‌وري افراد تاثيرگذار باشد و هر دوي اين تاثيرات در ارتباط و مربوط به يكديگرند.
بنابراين افزايش هزينه انرژي مربوط به روشنايي كه به طور طبيعي مي‌تواند باعث كاهش بهره‌وري افراد و مصرف انرژي شود به طرقي قابل تخفيف است.
با افزايش كارايي و بازدهي روشنايي مصرف انرژي مي‌تواند ثابت نگه داشته شود در حالي كه ميزان بهره‌وري افراد افزايش مي‌يابد يا اين كه مصرف انرژي كاهش يابد بدون اين كه بهره‌وري افراد كاهش يافته و نزول كند.
نتايج اين تحقيق مي‌تواند براي دولت‌ها و متصديان اموري كه مسوول وضع يا اجراي قوانين در مورد مصرف انرژي هستند سودمند باشد.
همچنين طرح‌هايي كه براي تشويق مردم به استفاده از منابع نوري با انرژي بيشتر مربوط مي‌شود را مي‌توان با افزايش آگاهي مردم نسبت به اين فناوري جديد به شكل بسيار بهتري به انجام رساند.

سايت Physorg
مترجم: آتنا حسن‌آبادي


نوشته شده در   پنجشنبه 15 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode